شنبه ۸ دی ۱۳۹۷ - ۲۰:۱۳

شب خاطره «دریادلان مشرقی» درکنارک برگزار شد/ رونمایی از کتاب «تکاور گردان یکم»

شب خاطره «دریادلان مشرقی»

سینماپرس: اولین شب خاطره استان سیستان و بلوچستان به همت حوزه هنری این استان و دفتر فرهنگ و مطالعات پایداری امور استان‌ها و مجلس در منطقه سوم نبوت نیروی دریایی ارتش کنارک، پنج‌شنبه ۶ دی‌ماه در کنار ناوشکن جنگی نقدی برگزارشد.

به گزارش سینماپرس، اولین شب خاطره استان سیستان و بلوچستان به همت حوزه هنری این استان و دفتر فرهنگ و مطالعات پایداری امور استان‌ها و مجلس در منطقه سوم نبوت نیروی دریایی ارتش کنارک با حضورتورج حسنی مقدم جانشین نیروی دریایی، دکتر مجید مصلحی مدیرکل امور استان‌ها و مجلس، خانواده شهدا و ایثارگران و جمعی از پرسنل نیروی دریایی ارتش عصر پنج‌شنبه ۶ دی‌ماه ۹۷ در کنار ناوشکن جنگی نقدی برگزارشد.

  شب خاطره «دریادلان مشرقی» در کنار ناوشکن جمهوری اسلامی ایران «نقدی» در منطقه سوم نیروی دریایی نبوت ارتش برگزار شد. شروع  مراسم با قرائت قرآن و اجرای سروده ملی توسط گروه کر نیروی دریایی ارتش همراه بود.

سپس فرمانده منطقه سوم نبوت کنارک ناوسروان دریایی جلیلیان ضمن خیرمقدم به مهمانان برنامه درخصوص شرایط منطقه و جغرافیای نظامی و همچنین امکانات و تجهیزات ناوشکن نقدی سخن گفت.

در ادامه برنامه، با پخش کلیپی از سخنرانی رهبر معظم انقلاب درخصوص اهمیت جایگاه نیروی دریایی ارتش، برنامه خاطره‌گویی دفاع مقدس با دعوت از اولین خاطره‌گو امیردریادار دوم بازنشسته پرویز فرشچیان با اجرای محمد قاسمی‌پور به عنوان کارشناس مجری برگزار شد.

بخش بعدی برنامه نمایش فرم با مضمون فداکاری‌های مردم منطقه در زمان جنگ و اعزام نیرو به دریا بود که توسط گروه نمایش حوزه هنری سیستان و بلوچستان اجرا شد که مورد توجه حاضران قرار گرفت.

سپس بخش دوم خاطره‌گویی با دعوت از دو مهمان ناوسروان جانباز بازنشسته اکبر پیرپور و تفنگدار دریایی جانباز بازنشسته عباسعلی محمودی ادامه پیدا کرد که هرکدام به بیان خاطرات خود از دوران جنگ در ناوشکن نقدی و سایر یگان‌های خدمتی پرداختند.

سخنرانی کوتاه امام جمعه منطقه کنارک در خصوص فعالیت‌های فرهنگی در منطقه و حساسیت منطقه همراه با قدردانی از برگزارکنندگان شب خاطره در این منطقه بخش دیگری از برنامه بود.

اجرای موسیقی محلی با مضون حماسی به سه زبانی سیستانی، فارسی و بلوچی توسط هنرمند بومی استان محسن ذوالفقاری از دیگر برنامه‌های شب خاطره بود.

در ادامه برنامه، جانشین نیروی دریایی راهبردی ارتش تورج حسنی مقدم به بیان جایگاه نیروی دریایی ارتش در دوران ۸سال جنگ پرداخت و از اتفاقات آن روزها تا آمادگی کامل امروز نیروی دریایی راهبردی ارتش سخن گفت.

http://media.sourehonar.ir/original/1397/10/08/IMG12424693.jpeg

یکی دیگر از بخش‌های مهم برنامه، آیین رونمایی کتاب ارزشمند «تکاور گردان یکم» خاطرات ناوسروان جانباز بازنشسته اکبر پیرپور بود که به همت دفتر فرهنگ و مطالعات پایداری اموراستان‌ها و مجلس حوزه هنری و انتشارات سوره مهر به چاپ رسید و در این برنامه از ‌آن رونمایی شد.

پایان‌بخش شب خاطره دریادلان مشرقی تجلیل و اهدای لوح به خانواده‌های محترم شهدا و جانبازان نیروی دریایی ارتش بود. همچنین به کودکان حاضر در برنامه که در مسابقه نقاشی شرکت کرده بودند جوایزی به رسم یادبود برنامه اهدا شد.

گفتنی است، سلسله شب‌های خاطره دریادلان بر اساس تفاهم‌نامه مشترک حوزه هنری انقلاب اسلامی و نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران در کنار ناوشکن‌های ارتش در مناطق مختلف نیروی دریایی برگزار می‌شود و شب‌ خاطره «دریادلان مشرقی» هشتمین شب خاطره از این دست بود که در منطقه سوم نیروی دریایی در جوار ناوشکن نقدی برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.