شنبه ۸ دی ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۸

گلعلی بابایی:

شخصیت و هویت ادبیات دفاع مقدس مدیون فعالیت‌های شبانه‌روزی سرهنگی است

گلعلی بابایی

سینماپرس: گلعلی بابایی، نویسنده دفاع مقدس، درباره ویژگی شخصیتی مرتضی سرهنگی گفت: مرتضی سرهنگی با دقت و وسواسی که به خرج داده است ادبیات انقلاب اسلامی و دفاع مقدس را به سطح بالایی از کیفیت رسانده؛ به‌طوری که امروزه یکی از پرمخاطب‌ترین کتاب‌ها خاطرات رزمندگان دفاع مقدس است.

به گزارش سینماپرس، گلعلی بابایی، نویسنده انقلاب و دفاع مقدس، در گفت‌وگو با پایگاه خبری حوزه هنری، درباره ویژگی بارز شخصیتی و ادبی مرتضی سرهنگی گفت: مهم‌ترین ویژگی مرتضی سرهنگی هوشیاری، دقت و ابتکار عمل در زمان‌های خاص و بزرنگاه‌ها است. او به‌خوبی می‌داند که درست چه زمانی بهترین کار را انجام دهد که نتیجه‌اش چندین برابر باشد. درست زمانی که دفاع مقدس تمام شد و رزمندگان به شهر و دیار خود بازگشتند و همه تصور کردند که دفاع مقدس تمام شده است، مرتضی سرهنگی ایستاد و گفت نباید بگذاریم این سرمایه عظیم یعنی دستاوردهای دفاع مقدس فراموش شود. او با رزمندگان صحبت کرد و آن‌ها را قانع کرد که دست به قلم بشوند و برای ثبت خاطرات خود همت کنند.

وی ادامه داد: مهم‌ترین ویژگی کاری مرتضی سرهنگی کادرسازی است. او خوب می‌داند چگونه چارچوب و کادر خود را مشخص کند و برای رسیدن به هدف خود چگونه از دارایی‌ها و منابع استفاده کند. مرتضی سرهنگی در زمان جنگ صفحه جبهه و جنگ روزنامه جمهوری اسلامی را در دست داشت و در آنجا دست به کارهای بزرگی زد. درست در اوج جنگ این صفحات، قلم مرتضی سرهنگی و روایت‌های او، بسیاری از جوانان را به جبهه کشاند و توانست اثرگذار باشد. بعد از جنگ نیز او با کادرسازی توانست استانداردهای ادبیات انقلاب اسلامی و دفاع مقدس را مشخص کند و بر مبانی همان پیش برود.

این نویسنده تصریح کرد: مرتضی سرهنگی ادبیات دفاع مقدس را قوام بخشید. شخصیت و هویت ادبیات دفاع مقدس مدیون فعالیت‌های شبانه‌روزی سرهنگی است. او با تلاش خود سطح و جایگاه ادبیات دفاع مقدس را بالا برد و با وسواسی که به خرج داد، کاری کرد که مخاطب با نوشته خوب و باکیفیت انس بگیرد، آن را بشناسد و در پی آن باشد. مرتضی سرهنگی با دقت و وسواسی که به خرج داده است ادبیات انقلاب اسلامی و دفاع مقدس را به سطح بالایی از کیفیت رسانده؛ به‌طوری که امروزه یکی از پرمخاطب‌ترین کتاب‌ها خاطرات رزمندگان دفاع مقدس است.

گلعلی بابایی تاکید کرد: سرهنگی انسان بزرگی است. او خط‌شکن زمان خود بود؛ آغاز گر تحولات بزرگ فرهنگی. او میراث جنگ را، فرهنگ دفاع را و روحیه بسیجی که در زمانی می‌تواند ایران اسلامی را از تنگناها نجات دهد، زنده نگاه داشت و توانست نسل‌های بعدی را با این روحیه آشنا کند. او می‌دانست که ظرفیت دفاع مقدس به اندازه‌ای است که اگر بها داده شود، می‌تواند نسل‌های بعدی را از گزند تهاجم فرهنگی نجات دهد. از همین رو توانست با ثبت خاطرات و تشویق رزمندگان به ثبت خاطرات، کاری بزرگ و تاریخ‌ساز انجام دهد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.