سه‌شنبه ۴ دی ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۲

اجرای نمایش «کافکا با من سخن بگو» در تماشاخانه شانو

قطب الدین صادقی در نشست خبری فیلم «انارهای نارس» در جشننواره فیلم فجر

سینماپرس: نمایش «کافکا با من سخن بگو» به کارگردانی قطب‌الدین صادقی از پنجشنبه ۶ دی ماه در تماشاخانه شانو روی صحنه می‌رود.

به گزارش سینماپرس، قطب‌الدین صادقی نمایشنامه نویس و کارگردان تئاتر درباره جدیدترین فعالیت خود به یک خبرگزاری گفت: قصد دارم از روز پنجشنبه ۶ دی نمایش «کافکا با من سخن بگو» را هر روز ساعت ۱۹:۳۰ در تماشاخانه شانو روی صحنه ببرم که در این اثر نمایشی نوید نوروزی، شهرزاد وجدانی، دنیا گفتاری، مرجان آقانوری و سونیا فاروقی به ایفای نقش می پردازند.

وی درباره موضوع این اثر نمایشی توضیح داد: «کافکا با من سخن بگو» درباره زندگی و آثار کافکا است و با نگاه تحلیلگرانه به زندگی کافکا، کنکاشی در آثار او می کند. هیچ کس به اندازه کافکا از فردیت دفاع نکرده است و برای ما هم دفاع از فردانیت و بررسی یک شخصیت تراز اول ادبیات جهان مورد توجه بود.

صادقی درباره دلایل انتخاب تماشاخانه شانو برای اجرای «کافکا با من سخن بگو»، اظهار کرد: تئاتر خصوصی یعنی اینکه کارگردان‌ها در آن مستقر شده و به تولید و اجرای مستمر آثار بپردازند و تئاتر خصوصی به معنای دکان یا مغازه نیست که فقط از آن درآمدزایی داشت. دولت در واقع باید زمینه ای را برای مستقر شدن کارگردان ها در سالن های خصوصی تئاتر فراهم کند.

این نویسنده و کارگردان تئاتر در پایان سخنان خود تاکید کرد: متاسفانه تئاتر خصوصی در ایران معنای دکور پیدا کرده و پول‌محوری باعث شده تا فعالیت سالن های خصوصی فقط صرف فروش گیشه باشد. طبیعی است که من به عنوان کارگردان آثار خود را در تماشاخانه خصوصی که به راه انداخته ام، اجرا کنم مگر اینکه اثرم نیاز به ابعاد صحنه ای متفاوتی نیاز داشته باشد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.