سه‌شنبه ۴ دی ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۸

«شوکران» به خانه آخر رسید/ یادداشت تهیه‌کننده

علی قربانی / تهیه‌کننده برنامه «شوکران»

سینماپرس: علی قربانی تهیه‌کننده برنامه تلویزیونی «شوکران» به مناسبت پایان فصل اول این برنامه یادداشتی منتشر کرد.

برنامه تلویزیونی شوکران شامل گفتگوهای چالشی با متفکران ایران امروز بود که از مردادماه سالجاری از طریق شبکه چهارم سیما پخش می شد. این برنامه جزو پرمخاطب ترین برنامه های تحلیلی و چالشی تلویزیون در سال های اخیر بوده و در نظر سنجی شبکه ۴ این برنامه پرمخاطب ترین برنامه شبکه شناخته شده است.

برنامه «شوکران» محصول مشترک حوزه هنری و شبکه ۴ سیما به سردبیری و اجرای پیام فضلی نژاد و تهیه کنندگی علی قربانی بوده است. در این برنامه، شخصیت های طراز اول فکری و فرهنگی مانند استاد سیدعبدالله انوار، مهدی محقق، شاهین فرهت، داوود هرمیداس باوند، هوشنگ ماهرویان، غلامرضا اعوانی، سیدحسن امین، منوچهر آشتیانی، داور شیخاوندی،  و… حضور پیدا کردند  و پیرامون داغ ترین مباحثات عرصه اندیشه، فرهنگ و سیاست به بحث  پرداختند. با توجه به اتمام فصل اول آن، علی قربانی تهیه‌کننده برنامه طی یادداشتی اینستاگرامی نوشت:

«شوکران» به خانه آخر رسید

حتما این برنامه هم کمبودها و اشکالات فراوانی داشت که به عنوان تهیه کننده وظیفه دارم از مخاطب و بیننده ای که در مدت این ۵ ماه همراهمان بود پوزش بطلبم آنچه از دل بر می آید این است که:

اول : از شهید مطهری خوانده بودم که [هر مکتبی که به ایدئولوژی خود باور داشته باشد ناچار باید طرفدار آزادی اندیشه باشد. و به عکس، هر مکتبی که به خود ایمان ندارد، جلو آزادی تفکر را می گیرد.]امروز دیدیم که چگونه می توان یک بستر گفتمانی سالم رادر نظامی که مبتنی است بر اندیشه و تفکر مهیا ساخت .که البته از این دست کم نبوده در این سالهای انقلاب .اینجا و ودر سایه‌ی این مباحثه‌ی رودررو، بهترین فرصت برای رسیدن به یک خط مشی واحد و جهت‌دهی به اهداف و موضوعات کلی کشور وجود دارد. از همین روست که مقام معظم رهبری  آزاداندیشی را شرط لازم برای رشد فرهنگ و علم می‌دانند.

۲.در راه رسیدن به این مهم مولفه های بسیار کنار هم گرد آمدند که مهمترین هایشان اول مخاطبان صبور و همراهان مهربان برنامه که با تشویقهای درست یا انتقادهای منصفانه چراغ راهمان بودند و همواره نیز هستند دوم پایمردی و حمایت مدیران حوزه هنری و  صدا و سیما وشخص دکتر معینی پور عزیز بود که انصافا این شجاعت و جسارت در نوع خود منحصر به فرد و بسیار شور انگیز بود سوم درایت و دانش بی بدیل دوست دانشمندم پیام فضلی نژاد بود که بی تملق از نوادر عصر حاضر است و اگر نبود حجاب معاصرت پیام را فراتر از آنچه هست توصیف می کردیم  چهارم  اما دانش بصری ،تکنیک نوآوری و تعهد مثال زدنی میلاد قربانی به عنوان کارگردان برنامه بود که شوکران را به لحاظ فرم آنگونه به تصویر کشید که دوست و دشمن تحسینش کردند  و پنجم-  تیم ارزشمند تولید، محتوا وترویج بود که با کمترین امکانات مجاهدت کردند وایمان دارم بیشتر و بیشتر از ایشان خواهید شنید.

۴ . حتما آینده از آن ماست و آنانی که بر این خاک مانده اند و می مانند .

والسلام /علی قربانی /سوم دی ماه هزار و سیصد و نود و هفت»

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.