یکشنبه ۲ دی ۱۳۹۷ - ۲۰:۴۴

کاسبی تهیه‌کننده فیلم توفیقی از حادثه آتش‌سوزی مدرسه زاهدان

کاسبی با حادثه آتش‌سوزی مدرسه زاهدان

خبرگزاری فارس: تهیه‌کننده یک فیلم توقیفی در تازه‌ترین حربه برای فشار به وزارت ارشاد و همراه ساختن افکار عمومی گفته که در صورت اکران این فیلم مشکل‌دار، تمام سود آن را برای تهیه بخاری گازی در مدارس کشور هزینه می‌کند!

هفته گذشته یک مدرسه پیش‌دبستانی و دبستان غیردولتی در زاهدان به دلیل استفاده از بخاری نفتی دچار آتش‌سوزی شد و ۴ دانش‌آموز مظلوم این مدرسه را به کام مرگ کشاند.

پس از این حادثه تلخ، مدرسه مذکور پلمب و کارگروه ویژه‌ای تشکیل شد تا وضعیت سایر مدارس استان را به دلیل  استفاده از بخاری نفتی بررسی کند.همچنین وزیر آموزش و پرورش به همراه شماری از اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، جمعه ۳۰ آذر با سفر به زاهدان در منزل ۴ دانش‌آموز فوت شده حضور یافت و با خانواده آنان ابراز همدردی کرد.  بسیاری از چهره‌های فرهنگی و هنری نیز درباره این حادثه یا به ابراز همدری پرداختند یا به دلیل کمبود امکانات آموزشی از مسئولان کشور انتقاد کردند.

در این میان اما تازه‌ترین واکنش ـ و البته یکی از عجیب‌ترین‌ها ـ مربوط به تهیه‌کننده فیلم توقیفی «ارادتمند؛ نازنین، بهاره، تینا» به کارگردانی عبدالرضا کاهانی است. این فیلم موفق به دریافت پروانه نمایش نشد و داستانش (روابط نامتعارف سه دختر با مردان مختلف) به نحوی است که با حذف یک یا چند سکانس نیز امکان نمایش آن فراهم نمی‌شود. حتی ابراهیم داروغه‌زاده معاون ارزشیابی و نظارت سازمان سینمایی گفته بود: «ارادتمند؛ نازنین، بهاره، تینا» هم در شورای پروانه نمایش و هم در شورای عالی نظارت رد شده، این فیلم غیرقابل پخش تشخیص داده ‌شده و دلایلش را هم خود آقای کاهانی می‌دانند.

سعید خانی تهیه‌کننده این فیلم خطاب به وزیر ارشاد نوشته است: «فیلمی که نه با پول کثیف پولشویی و نه رانت‌های دولتی ساخته شده، همچنان با توجه به اصلاحات جدید حتی مورد بازبینی مجدد قرار نمی‌گیرد! در شرایط اقتصادی امروز آیا صلاح است که سرمایه واقعی بخش خصوصی بیش از ۳ سال بایکوت شود؟»

او در پایان نوشته‌اش، از حادثه پیش‌آمده در مدرسه زاهدان نهایت سوءاستفاده را برده و تصریح کرده است: «همین جا می‌خواهم به شما به عنوان تهیه‌کننده و مالک ۷۰ درصد فیلم «ارادتمند؛ نازنین، بهاره، تینا» قولی بدهم. در صورت اکران، تمام سود فیلم را تقدیم کنم به وزارت محترم آموزش و پرورش جهت تهیه بخاری گازی در مدارس سراسر کشور.»

این تهیه‌کننده ـ که خود را مستقل می‌خواند ـ مشخص نیست به دنبال بازگشت سرمایه پس از ۳ سال است یا دنبال اکران فیلم؟ اگر می‌خواهد سرمایه‌اش بازگردد، پس با اهدای آن به آموزش و پرورش این امر محقق نمی‌شود. اگر هم می‌خواهد فیلمش را اکران کند، باید بداند «گروکشی» راهش نیست.

مطمئناً کاسبی با حادثه آتش‌سوزی مدرسه زاهدان و سوءاستفاده از افکار عمومی،‌ از پول‌های کثیف در سینما هم کثیف‌تر است!

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.