جمعه ۲۳ آذر ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۴

مستندی برای تطهیر اقتصاد لیبرالی کارگزاران/ وقتی لیبرال های مسلمان برای تحریف تاریخ دست به دوربین می شوند

هاشمی/ نور بخش

سینماپرس: مرحوم نوربخش را می بایست یکی از مسببان اصلی وجهه ی امروزی اقتصاد کشور دانست. اقتصادی که توسط طیفی موسوم به کارگزاران پایه ریزی شد و امروز به اعتراف تمامی اهل انصاف نه از مقبولیت اسلامی برخوردار است و نه مورد تایید مکاتب اقتصاد غربی است.

به گزارش سینماپرس، در ششمین روز از دوازدهمین جشنواره بین‌المللی «سینماحقیقت»، مستند «رئیس کل» ساخته سیدمحمد مرعشی به نمایش در آمد.


 شاید روایت این مستند برای مخاطبان امروزی این اثر که به وضوح تاثیر تفکرات لیبرالی امثال مرحوم نوربخش را بر ابعاد اقتصادی انقلاب اسلامی حس نموده و مشاهده کرده اند مضحک به نظر آید، اما واقعیت تلخ آن است که آیندگان با این گونه مستندسازی ها به شناخت از گذشته پرداخته و وجهه ای مقدس گونه از مرحوم نوربخش را برای خود متصور می سازند.


تصویر سازی مستند از قداست لیبرال هایی همچون نوربخش با زیرکی هر چه تمام به نمایش مختصر مخالفت آیت الله خامنه ای به عنوان رییس جمهور وقت با ایشان پرداخته و اصولا مستند آنچنان جانبدارانه و سفارشی به پیش می رود که از حضور هر منتقد اجتناب ورزیده و اساسا در طول اثر هیچ مخالفی نیست که به طرح سیاست های نوربخش و تصمیمات مخرب او بر اقتصاد کشور بپردازد.


مرحوم نوربخش را می بایست یکی از مسببان اصلی وجهه ی امروزی اقتصاد کشور دانست. اقتصادی که توسط طیفی موسوم به کارگزاران پایه ریزی شد و امروز به اعتراف تمامی اهل انصاف نه از مقبولیت اسلامی برخوردار است و نه مورد تایید مکاتب اقتصاد غربی است... وضعیت امروز التقاطی است برخواسته از تفکر لیبرال موسسانش، تفکری که از ابتدای انقلاب اسلامی بر عرصه مدیریت اجرایی کشور حکمرانی نمود و تداوم این مدیریت حتی در دوران موسوم به اصلاحات نیز به عنوان افتخار توسط خاتمی مطرح می گردد.


قطعا صرف بودجه بیت المال و حمایت های گسترده دولتی برای ساخت چنین اثری آن هم در دولت حاضر که به نوعی عصاره مدبران کارگزارانی می باشد به نوعی دور از انتظار نبوده و چیز عجیبی نیست و عدم حضور چنین مستندی در بخش خارج از مسابقه جشنواره حقیقت را صرفا می بایست ناشی از حضور پررنگ چهره ممنوع التصویر خاتمی اعلان داشت. با این همه لازم است به رویکرد غیر حرفه ای مستند در نادیده گرفتن منتقدان شخصیت پرتره اشاره نمود، شخصیتی که منتقدان بسیاری دارد و مجموع ایشان به سادگی توسط جماعتی که شعارشان "زنده باد مخالف من" است، نادیده گرفته شده است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.