چهارشنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۹

تداوم هنجارشکنی‌ها در تئاتر

اعتراض یک مرجع تقلید به جولان کلاه‌گیس‌ها + پاسخ مدیران ارشاد

جولان کلاه‌گیس‌ها در تئاتر

سینماپرس: با ادامه ناهنجاری ها در عرصه تئاتر کشور، شامگاه گذشته آیت‌الله‌العظمی سبحانی از مراجع بزرگوار تقلید نسبت به رواج استفاده از کلاه گیس در نمایش ها واکنش نشان دادند.

به گزارش سینماپرس، آیت‌الله العظمی جعفر سبحانی از مراجع تقلید، شامگاه گذشته در دیدار با انجمن فرهنگی ناشران آموزشی گفت که مطلع شده است در تهران تئاتری برگزار شده که دختران با کلاه گیس در آن بازی می‌کنند، این حرکت در جمهوری اسلامی چه‌معنایی دارد؟ به معاون وزیر ارشاد تذکر دادیم تا هرچه سریع‌تر به این مسئله رسیدگی کند.

شهرام کرمی در پاسخ به این انتقاد عنوان کرد که اتفاق رخ داده مربوط به اجرای افتتاحیه یک نمایش بوده است که به محض اطلاع از اتفاق رخ داده، تذکرات لازم به گروه اعلام و گروه موظف شد ضمن استفاده از حجاب مرسوم، شرایط را به گونه‌ای رقم زنند که کلاه‌گیس بودن بازیگران زن قابل‌تشخیص باشد.

سیدمجتبی حسینی معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی هم در این باره گفته است: موضوعی که درباره تئاتری در یکی از سالن‌های شهر تهران عنوان شده، فقط در اجرای نخست بوده و بعد از گفت‌وگو با گروه، این موضوع در اجراهای بعدی نمایش تکرار نشد.

وی با اشاره به نظارت بر نمایش‌ها بر اساس قوانین گفت: نگرانی‌های جامعه و مراجع تقلید و علما در مسایل هنر مورد توجه است و قانون و موارد شرع و عرف در تئاترها رعایت می‌شود. امیدواریم همواره با اطلاعات جامع و دقیق به مسایل هنری نگاه شود.

استفاده از کلاه‌گیس در نمایش‌ها در حال تبدیل شدن به یک رویه است و اخیراً در نمایش‌هایی همچون «فاندو و لیز»، «شلیک به تئاتر شهر»، «محبوبه‌ها»، «بینوایان» و «شیروانی داغ» استفاده شده. به نظر می‌رسد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باید نظارت بیشتری روی این موضوع داشته باشد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.