سه‌شنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۵

حضور موسسه رسانه‌ای «دیدبان پیشرفت فردا» با ۱۷ اثر در جشنواره «عمار»

محسن مقصودی

سینماپرس: محسن مقصودی مدیر موسسه رسانه‌ای «دیدبان پیشرفت فردا» از حضور این مجموعه با ۱۷ اثر مستند و برنامه تلویزیونی در نهمین جشنواره مردمی فیلم عمار خبر داد.

به گزارش سینماپرس، محسن مقصودی مدیر موسسه رسانه‌ای «دیدبان پیشرفت فردا» درباره حضور این مجموعه در نهمین جشنواره مردمی فیلم عمار در سخنانی، گفت: مجموعه ما یک موسسه خصوصی است که در قالب همکاری با شبکه‌های تلویزیونی مستندها و برنامه‌های تلویزیونی در طول سال تولید و پخش می‌کند.

یک کار سه قسمتی از مجموعه مستند «همسایه شمالی» که در روسیه تولید شده در میان آثار ارسالی این موسسه به جشنوراه عمار حضور دارد. نخستین قسمت «سفر به سرزمین کلاشینکف»، قسمت دوم «افطار در مسکو» و قسمت سوم «همسایه شمالی» نام دارد که در قالب برنامه ثریا تولید شده و از شبکه مستند پخش شده اند.

تهیه کننده برنامه ثریا ادامه داد: دو مستند دیگر با عنوان «همسایه جنوبی» داریم که در کشور عمان تولید شده است. قسمت اول این مستند «بازی در مسقط» نام دارد. این اثر ۶۰ دقیقه‌ای به بررسی ظرفیت‌های اقتصادی صادرات کالاهای ایرانی به عمان و بازار این کشور می پردازد.

مقصودی عنوان کرد: قسمت دوم این مجموعه «سرزمین سفیدپوش» نام دارد که در کنار بررسی ظرفیت‌های صادرات خدمات فنی و مهندسی عمان به موضوع تعامل دو کشور در عرصه فرهنگ و سبک زندگی مردم این کشور هم می‌پردازد.

وی اظهار داشت:چند مستند دیگر هم برای حضور در نهمین جشنواره عمار درنظر گرفتیم که تولید موسسه دیدبان هستند و تهیه شده در سازمان فرهنگی هنری اوج هستند. این چهار مستند «درآغوش فرانسه» درباره وابستگی صنعت خودورسازی کشور به فرانسه و «جوجه های انگلیسی» در مورد وابستگی تولید مرغ به انگلیس، مجموعه دو قسمتی «گنج پنهان» درباره ظرفیت‌های اقتصادی جنوب کشور و سواحل مکران و مستند «انبوه‌های تنها» با موضوع کلانشهرها نام دارند.

مقصودی خاطرنشان کرد: مجموعه مستند دیگری که برای جشنواره عمار درنظر گرفتیم «همسایه غربی» نام دارد که از سه قسمت تشکیل شده است. این مجموعه مستند به بررسی کشور عراق و ظرفیت های اقتصادی ان می پردازد.

مدیر موسسه رسانه ای «دیده بان پیشرفت فردا» اضافه کرد: این مستندها به بررسی ظرفیت های صادرات کالاهای ایرانی به عراق و ظرفیت صدرو خدمات فنی و مهندسی به این کشور همسایه می پردازد و در برخی قسمتها هم ظرفیتهای فرهنگی تعامل و همکاری با مردم عراق را بررسی می کند.

وی عنوان کرد: مجموعه مستند دو قسمتی «روزی روزگاری ترامپ» درباره شخصیت ترامپ و پشت صحنه به قدرت رسیدن او و «دروازه غار دروازه جهاد» هم در مورد وضعیت محله دروازه غار و فعالیت گروه های جهادی در این منطقه دو کار دیگر ما برای شرکت در جشنواره عمار است.

وی تصریح کرد: مجموعه مستندی ۱۱ قسمتی «به وقت جام» هم آخرین کار «دیده بان پیشرفت فردا» برای این دوره جشنواره است. اشاره کنیم. این مستندها که در قسمتهای ۲۶ دقیقه‌ای در ایام برگزاری جام جهانی فوتبال از شبکه سه تلویزیون پخش شد، نگاهی متفاوت به اقتصاد، فرهنگ، سیاست و سبک زندگی کشورهای حاضر در جام جهانی فوتبال ۲۰۱۸ روسیه دارد.

نهمین جشنواره مردمی فیلم عمار دی ماه ۹۷ در تهران و شهرهای مختلف کشور برگزار می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.