سه‌شنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۳

حضور پررنگ گروه‌های نمایشی در کشوری که ایران را تحریم کرده!

تصویر تئاتر

کیهان: به زودی بناست یک نمایش که قبلا، بدون مجوز در کانادا روی صحنه رفته بود، در یکی از تالارهای نمایشی تهران اجرا شود.

درحالی که دولت کانادا از سال ۹۱ بنابر آنچه عدم حمایت ایران از همجنس بازها اعلام کرده بود، روابط خود با کشورمان را قطع کرد و ازجمله دولت‌های تحریم‌کننده ما محسوب می‌شود، اما گروه‌های نمایشی به‌طور پی‌در‌پی به کانادا سفر می‌کنند.

اما نکته مهم این است که گروه‌های نمایشی با چه مجوز و نظارتی بطور مکرر به کشوری که دولت آن نگاهی خصمانه به ایران دارد سفر می‌کنند؟ آن هم در شرایطی که هیچ تصویر یا ویدئویی از اجرای این گونه نمایش‌ها در خارج از کشور ازجمله در کانادا تا به حال منتشر نشده است. یعنی مشخص نیست که گروه‌ها، نمایش خود را با چه محتوایی روی صحنه می‌برند. سؤال این است که آیا موازین فرهنگی و قانونی و همچنین منافع ملی ایران را رعایت می‌کنند یا نه؟ ضمن اینکه بر چه اساسی، گروه‌های نمایشی به کانادا می‌روند و ملاک انتخاب و اعزام آنها چیست؟ چرا به گروه‌هایی که به‌طور مشکوک و بدون مجوز به خارج از کشور می‌روند، به این سادگی اجازه نمایش در تالارهای نمایشی تهران نیز اعطا می‌شود؟

همچنین منفعت واسطه‌های اعزام گروه‌ها به کانادا و اهداف فرهنگی و سیاسی آنها پرسش مهم دیگری است که در ابهام قرار دارد.

این‌ها پرسش‌هایی است که انتظار می‌رود بخش بین‌الملل اداره کل هنرهای نمایشی وزارت ارشاد درباره آنها پاسخ دهد و دست به شفاف‌سازی بزند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.