دوشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۰

در نشست نقد و بررسی مستند «پدر طالقانی» عنوان شد:

به تصویر کشیدن شخصیت آیت الله طالقانی ساده نبود

نشست نقد و بررسی مستند «پدر طالقانی»

سینماپرس: اباذر صالحیان تهیه کننده مستند «پدر طالقانی» ساخت مستند تاریخی درباره آیت الله طالقانی را به واسطه پیشینه بسیار زیاد فعالیت سیاسی این شخصیت، کار بسیار سختی دانست.

به گزارش سینماپرس، اباذر صالحیان تهیه کننده مستند «پدر طالقانی» در نشست فیلم خبر که به نقد و بررسی فیلم ها اختصاص یافته است؛ گفت: ساخت مستند « پدر طالقانی » را از سال ۹۲ با تحقیقات بسیار زیاد، شروع کردیم که کار بسیار سختی بود، چون به تصویر کشیدن شخصیت ایت الله طالقانی با آن پیشینه سیاسی ساده نبود .

صالحیان با اشاره به این مطلب که پیشینه سیاسی آیت الله طالقانی به سال های ۱۳۱۰ برمی گردد و ایشان سالهای بسیاری در زندان بوده اند، گفت: سابقه فعالیت این شخصیت انقلابی حتی می توان گفت از خود امام هم بیشتر بود، زندگی شان فرازو فرودهای بسیاری داشت و به همین دلیل ساخت فیلم درباره ایشان با حساسیت های بسیاری روبرو بود.

ناصر صفاریان هم که اجرای این نشست را به عنوان کارشناس- مجری برعهده داشت با عنوان این مطلب که در دو سال اخیر، نهادهای حاکمیتی درباره شخصیت های مهم، فیلم های خوبی ساخته اند،گفت: این فیلم ها به بیننده، حس دیدن کار سفارشی را انتقال نمی دهد اما پرسش مطرح است که سازندگان «پدر طالقانی» تا چه حد در ساخت این فیلم آزادی عمل داشته اند؟

تهیه کننده « پدر طالقانی» هم در ادامه پاسخ داد: برای ساخت این فیلم درحوزه شخصیت شناسی تحقیقات زیادی انجام دادیم و با اینکه سازمان رسانه‌ای اوج و عصر از تهیه کنندگان بودند؛ فیلم را با نگاه خودمان ساختیم، خیلی راحت کار کردیم و خودسانسوری نداشتیم.

او همچنین نام فیلم را که وام گرفته از صحبت های امام خمینی است، پیشنهاد کارگردان این فیلم، محمدعلی محمد دوست برشمرد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.