یکشنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۹

چه فیلم‌هایی در روز اول جشنواره «سینماحقیقت» اکران می‌شوند؟

یازدهمین جشنواره بین‌المللی سینماحقیقت

سینماپرس: نخستین روز از دوازدهمین جشنواره بین المللی «سینماحقیقت» با اکران ۴۱ فیلم مستند در ۶ سالن پردیس سینمایی چارسو میزبان مخاطبان خواهد بود.

به گزارش سینماپرس، «بهارستان، خانه ی ملت» به کارگردانی بابک بهداد، «تاریخ صدور» ساخته مجید عزیزی، «شهسوار» به کارگردانی علی شاه‌محمدی، «مثل اسمم پگاه» ساخته سودابه بیضایی و «یک سال در زندگی اینگمار برگمان» مستندهایی هستند که روز یکشنبه ۱۸ آذر‌ماه به ترتیب در سانس‌های ۱۴، ۱۶، ۱۸، ۲۰ و ۲۲ سالن شماره یک پردیس سینمایی چارسو نمایش داده می‌شوند.

در این روز کارگاه‌های «ساختار دراماتیک در سینمای مستند» «مستند سینمایی» با حضور همایون امامی و استاد محمدرضا اصلانی، از ساعت ۱۴ تا ۱۸ در سالن شماره دو پردیس برگزار خواهد شد. همچنین در این سالن و در سانس‌های ۱۸، ۲۰ و ۲۲ به ترتیب مستندهای «بیزبی سال ۱۹۱۷»، «کنون رزم سهراب و رستم شنو»، «چشمه زاون» و «عکس فوری» در سالن شماره دو روی پرده می‌روند.

سالن شماره ۳ با مستند «کارل لمله – یک زندگی شبیه به فیلم‌های سینمایی» در ساعت ۱۴ نمایش‌های خود را آغاز می‌کند و در ادامه مستندهای «بعضی از این روزها» و «از موسیقی تا سکوت» سانس ۱۶ روی پرده می‌روند. «دکتر» و «انقراض کوسه‌ها» سانس ۱۸، «چشمان اورسن ولز» سانس ۲۰ و «جایی برای پنهان شدن نیست» سانس ۲۲ نمایش داده می‌شوند.

مستندهای «پدر طالقانی» ساخته محمدعلی محمددوست، «فریاد رو به باد» به کارگردانی سیاوش جمالی- عطا مهراد، «بزک» ساخته شیوا سنجری، «رویای روهینگیا» به کارگردانی محمدمهدی خالقی، «حلب: سکوت جنگ» ساخته امیر اصانلو، «زمستان یورت» به کارگردانی میلاد میرزاباقری، «جای خالی دوست» ساخته محمدعلی طالبی، «صف سلام» به کارگردانی هادی آفریده و «رافائل» ساخته رشاد بالف، به ترتیب و از ساعت ۱۴ تا ۲۲ در سالن شماره چهار پردیس سینمایی چارسو روی پرده می‌روند.

سالن شماره پنج با نمایش افتتاحیه‌ی مستند بلند «برای آزادی» ساخته استاد حسین ترابی در سانس ساعت ۱۴ کار خود را آغاز می کند. «به یاد آر»، «۲۴۰-»، «انارک»، «بیتنا»، «مردمان نیمه جان»، «آرام شهر»، «الماظا» و «راگو رای، یک پرتره بی‌قاب» مستندهای دیگری هستند که به ترتیب از ساعت ۱۶ تا ۲۲ در این سالن روی پرده می‌روند.
در سالن شماره ۶ هم مستندهای «شبیه‌سازی آقای زرد»، «بهای خون»، «آشنگ»، «آنام»، «تخت‌سلیمان»، «مهین»، «اصول بازی»، «ورس» به ترتیب در ساعات ۱۴ تا ۲۰ نمایش داده خواهند شد.

*مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی سازمان امور سینمایی، دوازدهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران «سینماحقیقت» را طی روزهای ۱۸ تا ۲۵ آذرماه ۱۳۹۷، با شعار «حقیقت بهترین راهنماست» که از فرمایشات حضرت علی(ع) است، در پردیس سینمایی چارسو شهر تهران برگزار می‌کند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.