یکشنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۲

در موزه سینما

آیین دیدار فیلم «من سیاه پوستم» برگزار شد

آیین دیدار فیلم سینمایی «من سیاه پوستم» در موزه سینما

سینماپرس: آیین دیدار فیلم سینمایی «من سیاه پوستم» ساخته رفیع پیتز شنبه ۱۷ آذرماه در موزه سینمای ایران برگزار شد.

به گزارش سینماپرس، آیین دیدار فیلم سینمایی «من سیاه پوستم» ساخته رفیع پیتز عصر شنبه ۱۷ آذرماه با حضور جمعی از سینماگران در سالن فردوس موزه سینمای ایران برگزار شد.

در ابتدای این مراسم ملک جهان خزایی طراح  صحنه و لباس سینمای ایران که در فیلم «من سیاه پوستم» به عنوان مدیر هنری و طراح صحنه و لباس فعالیت می کرد به عنوان نماینده این فیلم روی صحنه آمد و گفت: خوشحالم که در جمع سینماگران ایرانی فیلم رفیع پیتز را به تماشا می نشینیم.

وی ادامه داد: درباره فیلم صحبتی نمی کنم اما همین اندازه بگویم که هنگام فیلمبرداری «من سیاه پوستم»، من به عنوان مدیر هنری و طراح صحنه و لباس فیلم فقط اجازه داشتم در بخش هایی از فیلم که در مکزیک فیلمبرداری می شد کار کنم و در بخش هایی که در آمریکا فیلمبرداری می شد بدون اینکه حرف بزنم و فقط به صورت مشورتی صحبت می کردم.

پس از پایان صحبت های ملک جهان خزایی، فیلم «من سیاه پوستم» روی پرده رفت. قبل از آغاز این فیلم، ویدوئویی از رفیع پیتز پخش شد که در این ویدئو کارگردان فیلم «من سیاه پوستم» درباره انگیزه های ساخت این فیلم صحبت کرد.

رفیع پیتز در بخش هایی از این ویدئو با اشاره به چرایی ساخت این فیلم گفت: من همواره شیفته اتفاق ها و داستان هایی بودم که درباره دیوار مکزیک و آمریکا رخ می داد. در حین نوشتن فیلمنامه ای درباره این دیوار به اتفاق عجیبی برخوردم. جوانان مکزیکی که برای دریافت مجوز ورود به آمریکا و داشتن «کارت سبز» این کشور حاضر بودند طبق وعده آمریکا به ارتش آمریکا بپیوندند و در کشورهای دور دست بجنگند.

وی ادامه داد: هشت هزار جوان متقاضی پیوستن به ارتش آمریکا بودند و این آمار خیره کننده بود. جوانانی که فکر می کردند با پیوستن به ارتش آمریکا می توانند پس از مدتی با گرین کارت این کشور زندگی خوبی داشته باشند ولی در نهایت با وعده بی اساس دولت آمریکا مواجه می شدند.

پیتز درباره کار در دوکشور آمریکا و مکزیک صحبت کرد: فیلمبرداری در کشور مکزیک به دلیل جذابیت هایی که خود فیلم برای تهیه کننده مکزیک داشت سخت نبود و سعی کردم به زوایه دید هریک از کاراکترها نسبت به این موضوع وفادار بمانم. اما در آمریکا مضوع فرق می کرد و فیلمبرداری سخت بود.

کارگردان فیلم «من سیاه پوستم» در پایان با اشاره به این مطلب که ایرانی بودن او مشکلی برای کار در آمریکا ایجاد نکرده است گفت: واقعیت این است که در آمریکا اغلب مهاجر هستند و خب این اتفاق خوبی است که درباره من هم صدق می کرد. ضمن اینکه فیلم داستانی انسانی و قابل احترام دارد.

پس از پایان صحبت های رفیع پیتز فیلم «من سیاه پوستم» آغاز شد. سعید ابراهیمی فر، امیر اثباتی، حسین محجوب، گلچهره سجادی، اسماعیل محرابی از جمله چهره هایی بودند که در آیین دیدار این فیلم سینمایی حضور داشتند.

فیلم سینمایی «من سیاه پوستم» داستان نرو جوانی هفده ساله است. او مانند بسیاری از جوانان مکزیکی شنیده  است که  قانون «کارت سبز» وجود دارد یعنی چنانچه به ارتش امریکا بپیوندند وخدمت کند روزی به شکل قانونی  شهروند امریکایی خواهد شد. برادرش سالها است غیر قانونی در آمریکا کار می کند و پدرش هنگام خدمت به آمریکا کشته شده و در قبرستان مخصوص کشته شدگان پناهنده بدون سنگ قبر و بی نام به خاک سپرده شده است. بالاخره درشب سال نو هنگامی که نگهبانان مشغول عید دیدنی هستن موفق می شود او از دیوار عبور کند. سرانجام به ارتش امریکا می پیوندد و در یک مملکت بی نام و نشان می جنگد، گردان او مورد حمله شدید دشمن قرار می‌گیرد ‌واو یکه و تنها آواره بیابان می شود. روزی با خوشحالی نفر بر آمریکایی را می بید،گمان می‌کند نجات یافته است اما از آنجا که مانند بسیاری دیگر شماره کارت ملی ندارد با اینکه نام گردان و افسر فرمانده را میدانند در بیابان رها می‌شود و کارت ملی به آنها تعلق نمی گیرد.

فیلم سینمایی «من سیاه پوستم» به کارگردانی رفیع پیتز امروز یکشنبه ۱۸ آذرماه ساعت ۱۸ در پردیس باغ کتاب و ساعت ۲۱ در پردیس سینما هویزه مشهد برپا خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.