شنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۹

پیام انتظامی به جشنواره بین‌المللی «سینماحقیقت»

حسین انتظامی در افتتاحیه پانزدهمین جشنواره بین المللی فیلم مقاومت

سینماپرس: دستیار ارشد وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و سرپرست سازمان سینمایی به دوازدهمین دوره جشنواره بین‌المللی «سینماحقیقت» پیام داد.

به گزارش سینماپرس، متن کامل پیام حسین انتظامی به این شرح است:

به نام‌خدا

سینمای مستند ایران بیش از ۶ دهه حضور موثر را در ساحت فرهنگ و هنر کشورمان سپری کرده است. تقارن دوازدهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران با چهلمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی یادآور این حضور ارزنده و بی‌بدیل است. نکوداشت پیش‌کسوتان و مرور آثار سینمای مستند انقلاب در سینماحقیقت و برگزاری نهمین جایزه شهید آوینی با موضوع انقلاب اسلامی، مقاومت و دفاع مقدس در متن این جشنواره اشاره‌ایست به نگاه مسئولانه‌ی سینمای مستند.

سینماحقیقت ارجاعی است به جستجوی گوهر ناب حقیقت و این ویژگی وجه متمایز فیلم مستند از سایر گونه‌های سینمایی است. هنرمند مستندساز می‌کوشد تا در کنکاش واقعیت، کیمیای حقیقت را بیابد و این نقطه‌ی کمال و آرمان فیلم مستند است.

نگاه خلاقانه و هنرمندانه به واقعیت پلی است برای عبور از مرز رسانه به عالم هنر. آنچه سینمای مستند امروز ایران را شایسته تحسین کرده است، تولید آثار ارزنده و حضور موثر و مستمر در عرصه‌های معتبر بین‌المللی است.

سپاس و احترام خود را به تمامی فعالان و هنرمندان سینمای مستند تقدیم می‌کنم و از خداوند متعال توفیق مدام و سلامت و سربلندیشان را خواهانم.

حسین انتظامی
دستیار ارشد وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و سرپرست سازمان سینمایی

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.