چهارشنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۰

مدیرعامل‌گروه«هنرپویا»:

«انقراض» را به‌ جشنواره‌ فجر نمی‌دهیم / رفتار مدیران‌ جشنواره‌ غیرحرفه‌ای است

حامد جعفری

سینماپرس: انیمیشن سینمایی «انقراض» به کارگردانی آقای هادی محمدیان و تهیه‌کنندگی آقای حامد جعفری یکی از گزینه‌های حضور در جشنواره فیلم فجر امسال است اما ظاهراً سازندگان این محصول تصمیمات جدیدی را برای آینده این انیمیشن فاخر گرفته‌اند.

به گزارش سینماپرس، انیمیشن دیدنی «فیلشاه» در جشنواره فیلم فجر سال گذشته رونمایی شد و توانست نظرات مثبت زیادی را به خود جلب کند. سپس برای نخستین‌بار در سینمای ایران، فیلشاه توانست در فصل اکران نوروز به نمایش درآید؛ فصلی که مهم‌ترین ایام اکران برای فیلم‌های ایرانی است و تا پیش از آن انیمیشن دیگری نتوانسته بود به این جایگاه دست پیدا کند. «فیلشاه» در تاریخ ۲۳‌اسفند۱۳۹۶ با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، آقای محمدجواد آذری جهرمی، رییس شورای عالی فضای مجازی، دکتر فیروزآبادی و عوامل این فیلم و اهالی فرهنگ و هنر در ایران رونمایی شد و از ۲۴‌اسفندماه با شعار «عیدی سینمای ایران به کودکان ایرانی» اکران نوروزی خود را آغاز کرد. «فیلشاه» در رقابت با ۶‌فیلم رئال توانست به فروش خوبی برسد و در طول هفت هفته اکران نوروزی با عبور از مرز فروش پنج میلیارد تومان، رکورد «شاهزاده روم» محصول قبلی گروه «هنر پویا» را بشکند و به «پرفروش‌ترین انیمیشن تاریخ سینمای ایران» تبدیل شود. این انیمیشن درنهایت در پایان اکران خود در ایران، توانست با مجموع فروش هشت میلیارد تومان، رکورد فروش انیمیشن ایران را چند پله بالا ببرد. پس از این موفقیت‌ها، فیلشاه به شبکه نمایش خانگی وارد شده است. گروه سازنده این انیمیشن همزمان با موفقیت‌های محصول‌شان بیکار نماندند و سراغ پروژه دیگری رفتند. «انقراض» نام این پروژه است. آن‌طور که از اخبار به دست می‌آید، انقراض هم در مسیر دو انیمیشن قبلی این گروه قرار دارد و احتمالاً می‌تواند اتفاقات خوبی را برای سینمای ایران رقم بزند. بسیاری از علاقه‌مندان انیمیشن منتظر رونمایی از انقراض در جشنواره فیلم فجر سال جاری بودند؛ خصوصاً که در جشنواره امسال برای نخستین بار شاهد اهدای یک تندیس ویژه انیمیشن خواهیم بود؛ چیزی که تا پیش از این نبوده است، اما ناگهان خبر انصراف سازندگان انقراض از حضور در جشنواره فیلم فجر شنیده شد؛ اتفاقی که باعث تعجب سینمادوستان شده است. معلوم نیست جز این پروژه، چه تعداد انیمیشن دیگر خواهیم داشت و رقابت در این بخش چقدر جدی خواهد بود.

درآستانه‌انیمیت‌هستیم
آقای حامد جعفری، مدیرعامل گروه «هنرپویا» و تهیه‌کننده انیمیشن‌های سینمایی «شاهزاده روم» و «فیلشاه» درخصوص آخرین وضعیت تولید اثر جدید این کمپانی با نام «انقراض» گفت: کار نگارش متن و فیلمنامه «انقراض» و دریافت مجوز ساخت آن در سال پیش انجام شده است. هم‌اکنون فیلم در حال طی مراحل مختلف تولید بوده و در آستانه ورود به مرحله انیمیت آن می باشیم.

جعفری ادامه داد: کمپانی «هنرپویا» در تولید اثر سینمایی انیمیشن «انقراض» تغییر ویژه‌ای در عوامل اصلی و اثرگذار «انقراض» نسبت به «فیلشاه» نداشته و تهیه‌کنندگی آن برعهده بنده و کار نگارش فیلمنامه مانند آثار قبلی زیرنظر شورای محتوایی گروه «هنرپویا» با مدیریت آقای دکتر محمدجواد جنتی، رییس هیأت‌مدیره گروه «هنرپویا» انجام شده است. کارگردانی کار نیز مانند دو اثر قبلی برعهده آقای هادی محمدیان، مدیر هنری هنرپویاست. همچنین مدیریت تولید فیلم نیز برعهده آقای مهدی پاکدل و فرآیند تبلیغات و اطلاع‌رسانی پروژه نیز همچون «شاهزاده روم» و «فیلشاه» زیر نظر آقای هادی اسماعیلی، مدیر ارشد بازاریابی و فروش «هنرپویا» انجام خواهد شد.

امیدواریم‌به‌زودی‌اکران‌کنیم
وی درخصوص زمان آماده‌سازی این انیمیشن و رونمایی آن در سی‌وهفتمین جشنواره فیلم فجر گفت: هم‌اکنون نمی‌توانیم زمان مشخصی برای آماده‌سازی نهایی انیمیشن اعلام کنیم‌ اما هدف آن است که بتوانیم در زمان کوتاهی پس از آماده‌سازی آن را به اکران عمومی برسانیم. محوریت برنامه‌ها در «هنرپویا» با مخاطبان است و به‌خصوص پس از تجربه خوب اکران نوروزی انیمیشن سینمایی «فیلشاه» تمام تلاش خود را می کنیم تا در زمان خوبی بتوانیم هدیه‌ای تازه برای کودکان و خانواده‌ها داشته باشیم.

تهیه‌کننده انیمیشن «انقراض» افزود: اما درخصوص حضور در سی‌وهفتمین جشنواره ملی فیلم فجر، مهم‌تر از آنکه نسخه نهایی انیمیشن به تاریخ برگزاری جشنواره برسد یا خیر، جمع‌بندی و تصمیم هیأت‌مدیره «هنرپویا» آن است که در سی‌وهفتمین جشنواره فیلم فجر به دبیری آقای داروغه‌زاده شرکت نکنیم، لذا فرم ثبت‌نام این جشنواره را نیز پر نکرده‌ایم.

رفتارمدیران‌جشنواره‌غیرحرفه‌ای است
وی درباره علت این تصمیم توضیح داد: هرچند خیلی خوشحالیم که تلاش‌های گروه «هنرپویا» با همکاری خوب فعالان رسانه‌ای توانست موثر واقع شود و شاهد توجه بیشتر به حوزه انیمیشن در فراخوان جشنواره سی‌وهفتم باشیم اما نمی‌توانیم رفتار غیرحرفه‌ای و دور از اخلاق مسوولان جشنواره در قبال «فیلشاه» را فراموش کنیم و فکر می‌کنم برای حضور مجدد در جشنواره باید صبر کنیم تا زمانی که اطمینان پیدا کنیم مدیران جشنواره واقعاً مصمم به اصلاح روند تصمیم‌گیری‌ها و سیاست‌های اشتباه گذشته خود هستند.

مدیرعامل گروه «هنرپویا» افزود: داوری نشدن و قربانی شدن «فیلشاه» در جشنواره فجر گذشته، با استقبال خوب مخاطبان در اکران نوروزی جبران شد و چه درباره انیمیشن سینمایی «شاهزاده روم» و چه «فیلشاه» استقبال مخاطبان بهترین جایزه برای ما در «هنرپویا» بوده است.

توانستیم‌مشارکت‌مالی‌کسب‌کنیم
جعفری در ادامه افزود: همچنین سهامداران پروژه‌های «شاهزاده روم» و «فیلشاه» از این شراکت منتفع شدند و به همین خاطر امروز شاهدیم که در پروژه سوم «هنرپویا» سرمایه‌گذار تازه‌ای به این عرصه ورود کرده که از جنبه‌های مختلف، یک سرمایه‌گذاری مهم استراتژیک برای هر دو طرف محسوب می شود.

این تهیه‌کننده در پاسخ به این سؤال که شریک تازه «هنرپویا» در انیمیشن «انقراض» کیست، گفت: به‌زودی در یک نشست رسانه‌ای با حضور فعالان این عرصه، جزئیات این مشارکت را اعلام خواهیم کرد، اما همین قدر بدانید که این سرمایه‌گذاری صرفاً یک سرمایه‌گذاری مالی همچون گذشته نیست و ابعاد مختلف شخصیت‌پردازی، تولید و عرضه صنایع فرهنگی را هم در برخواهد گرفت که امیدوارم ان‌شاءالله درنهایت نیز موفقیت‌آمیز باشد.

*صبح نو

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.