دوشنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۸

اعلام جزییات برگزاری دومین دوره جشنواره فیلم «ده»

جشنواره فیلم کوتاه «ده»

سینماپرس: مدیر دومین جشنواره فیلم کوتاه «ده» آخرین جزییات برگزاری این جشنواره را اعلام کرد.

به گزارش سینماپرس، تارا قنواتی‌زاده مدیر دومین جشنواره فیلم کوتاه «ده» درباره زمان و مکان برگزاری این دوره از جشنواره گفت: دومین جشنواره فیلم کوتاه «ده» اواخر آذرماه برگزار می‌شود اما تا امروز محل برگزاری جشنواره و مراسم اختتامیه به طور قطعی مشخص نشده است.

وی درباره فیلم‌های رسیده به دبیرخانه جشنواره بیان کرد: بیش از ۱۰۰ فیلم به دبیرخانه رسید که پس از بازبینی اولیه، ۲۴ فیلم را در اختیار هیات انتخاب شامل هوتن حق‌شناس، مرتضی فرشباف، بهرام بدخشانی، سعید نجاتی، رامتین شهبازی، محمد حدادی و وحید وکیلی‌فر قرار دادیم.

قنواتی زاده توضیح داد: هیات انتخاب از بین این آثار ۱۰ اثر برتر را انتخاب کرده و در اختیار هیات داوران قرار می دهد تا ۵ برگزیده جشنواره را انتخاب کنند و در مراسم اختتامیه جشنواره که با کارگردانی سارا ریحانی یکی از اعضای تیم برگزاری جشنواره برگزار می‌شود، معرفی و تجلیل شوند.

مدیر دومین جشنواره فیلم کوتاه «ده» گفت: موضوع محوری خاصی برای جشنواره درنظر گرفته نشده است و مهمترین شرط فیلمنامه خوب، نوآوری در ایده و استعدادیابی برایمان مهم بود و آثاری که نهایت ۳۰ دقیقه و دارای حداقل استانداردهای یک فیلم باشد.

وی ادامه داد: در حال حاضر کار هیات انتخاب شروع شده است و آنها باید فیلم‌ها را ببینند و طی جلسه‌ای که با هم خواهند داشت با مشورت یکدیگر و طی یک جمع‌بندی ۱۰ فیلم برتر را انتخاب کنند تا به دست هیات داوران برسد.

مدیر دومین جشنواره فیلم کوتاه «ده» درباره دلیل انتخاب نام «ده» برای این جشنواره گفت: اسم جشنواره از فیلم «ده» زنده یاد عباس کیارستمی آمده است. همانطور که این کارگردان دنبال یک سینمای ساده، بی آلایش و مستقل بود ما هم دوست داشتیم این رویه را داشته باشیم. در طراحی تندیس و پوسترمان نیز نمادی از عباس کیارستمی استفاده شده است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.