چهارشنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۰

انتظارات سینماگران از مدیریت جدید سینما/۹

قاسمی: سینمای ایران سینمایی نازل شده است/ بررسی مشکلات سینمای ایران مدت ها تحقیق و کار کارشناسی می خواهد

ثریا قاسمی

سینماپرس: ثریا قاسمی بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون در پی انتصاب حسین انتظامی به عنوان سرپرست سازمان سینمایی گفت: سینمای ایران سینمایی نازل شده است و متأسفانه ما مرتباً شاهد افول و نزول سطح کیفی فیلم های سینمایی هستیم و مسئولان اگر تدبیر داشته باشند باید جلوی این اتفاق تلخ را بگیرند.

بازیگر فیلم های سینمایی «ویلایی ها» و «پدر آن دیگری» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: هیچ چیز در سینمای ما درست در جای خود قرار ندارد به نحوی که یک هنرمند کاربلد باید مثلاً برای ساخت یک فیلم سینمایی ۶ سال دوندگی کند و به سرانجام نرسد و هنرمند کاربلد دیگری برای روی صحنه بردن یک نمایش ۱۰ سال دوندگی کند و کسی به او مجوز ندهد اما افرادی که هنری ندارند و کارشان را بلد نیستند به واسطه رابطه هایی که دارند مرتباً کار کنند و جا را برای حضور حرفه ای ها تنگ تر نمایند.

وی در پاسخ به این سوأل که شما بر اساس تجربیاتی که در سینما دارید فکر می کنید سینمای ایران به چه دلیل به این سمت و سو رفته است اظهار داشت: تجربه بنده تجربه بازی در جلوی دوربین است. من تجربه صنفی و مدیریتی و... در سینما نداشته و ندارم و اصولاً علاقه ای هم به این اتفاقات ندارم که یک روز این فرد می آید و روز دیگر او می رود و دیگری جایگزینش می شود! برای ما مهم است که در سینما همه چیز درست و اصولی سر جای خود قرار داشته باشد. افراد حرفه ای و کاربلد بتوانند کار و فعالیت کنند و آن هایی که ربطی به سینما ندارند و معلوم نیست با چه واسطه ای وارد سینما شده اند برای همیشه بساط شان را جمع کنند و از سینما بروند!

این هنرمند پیشکسوت تأکید کرد: بررسی مشکلات سینمای ایران مدت ها تحقیق و کار کارشناسی می خواهد! ما نیاز به جامعه شناسان، هنرشناسان، مدیرشناسان و رفتارشناسانی داریم که با تحلیل درست و اساسی به این نتیجه برسند که چرا سینمای ایران به هرز رفته است و بعد تحلیل خود را در اختیار مدیران قرار دهند تا آن ها عملکردهای غلط شان را اصلاح کرده و برای بهبود وضعیت سینما اقدامی جدی به عمل آورند.

بازیگر فیلم های سینمایی «دختر شیرینی فروش» و «مارال» خاطرنشان کرد: امروزه بسیاری از سینماگران و هنرمندان در تأمین نیازهای اولیه زندگی شان دچار مشکلات زیادی شده اند اما هیچ یک از مدیران فرهنگی و سینمایی به مشکلات آن ها توجهی نداشته و ندارند و این در حالی است که نرمندان در تمامی کشورهای دنیا دارای اعتبار و اهمیت بسیار زیادی هستند.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.