چهارشنبه ۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۴

محمدرضا شرف الدین:

معتقدم کتاب، فیلم و کار تبلیغیِ درست، تاثیرش از موشک هایمان کمتر نیست/ عده‌ای در تقابل با تبلیغات ما، تلاش شیطانی می کنند

محمدرضا شرف الدین در رونمایی از مجموعه آثار برگزیده «سینمای مقاومت»

سینماپرس: محمدرضا شرف الدین داور بخش فیلم های سینمایی مسابقه ملی پانزدهمین جشنواره فیلم «مقاومت» بیان کرد: اینکه انتظار داشته باشیم که همه مردم جهان مفهوم مقاومت ما را بدون تلاش ما بپذیرند فکر عبثی است و باید بدانیم برای رسیدن به هدفمان راه ساده ای در پیش نداریم زیرا عده ای در تقابل با تبلیغات ما، تلاش شیطانی می کنند.

به گزارش سینماپرس، محمدرضا شرف الدین داور بخش فیلم های سینمایی مسابقه ملی پانزدهمین جشنواره فیلم «مقاومت» با اشاره به اینکه گفتمان مقاومت یک آموزه مکتبی و دستور الهی است، بیان کرد: اگر به انقلاب های تاریخ نگاه کنیم به ویژه انقلاب هایی که در ۲۰۰ سال اخیر در دنیا اتفاق افتاده است، می بینیم که زیرساخت ها و تفکرات فلسفی داشته اند یعنی بر اساس یک نگاه ایدئولوژیک و جهان بینی خاص به وجود آمده اند.

این تهیه کننده سینما ادامه داد: انقلاب اسلامی نیز نگاه دینی و زیرساخت فلسفی دارد که مبتنی بر وحی است و تفاوت این نوع فلسفه با زیرساخت فکری دیگر انقلاب ها در این است که ساختار اندیشه آنها صرفا بشری است اما مبنای تفکر انقلاب اسلامی و فلسفه مبتنی بر آن، الهی است.

داور بخش فیلم های سینمایی مسابقه ملی پانزدهمین جشنواره فیلم «مقاومت» عنوان کرد: در یک دسته بندی کلی همه پدیده های هستی را می توانیم به ۲ دسته تقسیم کنیم؛ دسته رحمانی و دسته شیطانی. برخی مبارزه ها رحمانی هستند که خیر و برکت به همراه دارند و برخی جنگ ها شیطانی هستند یعنی مبنای آنها قدرت طلبی است که فقط صِرف منافع فردی و حزبی یا گروهی محدود به وجود می آید و منفعت جهان شمول ندارد. این ۲ تفکر تا ابد به موازات همدیگر ادامه خواهد داشت تا ظهور آقا امام زمان (عج).

وی با بیان اینکه امروز تفکر سکولار و غیردینی در گفتمان قدرت ها وجود دارد، گفت: در تعدادی از کشورها برخی پست و مقام ها اساسا با شرط لاییک بودن تقسیم می شود که این امر بر اساس غفلت از ادیان توحیدی به وجود آمده و سابقه تاریخی آن به قبل از رنسانس برمی‌گردد. متاسفانه امروز عده ای با تظاهر به تفکر دینی، مقابله هایی را در دنیا برانگیخته اند و با تفکر دینی اصیل مخالفت می کنند.

شرف الدین ادامه داد: امر بسیار مهم در تفکر دینی، مقاومت و مقابله با ظلم است. مبارزه با فساد، مبارزه با تروریسم و خشونت جز لاینفک تفکر دینی است و اتفاقا کشورها و نظام های سیاسی که تفکر بشری دارند و ساختار و فلسفه توحیدی ندارند با گفتمان مقاومت مخالفند و به همین دلیل سکولاریسم به صورت گسترده در دنیا به وجود آمده است.

وی با اشاره به احیای گفتمان مقاومت توسط ایران اسلامی بیان کرد: ما امروز با جهان بینی وایدئولوژی هایی رو به رو هستیم که ظاهری دینی دارند ولی در حقیقت سکولار و ضددین هستند ولی تفکر مقاومتی که توسط امام خمینی (ره) احیا شد مبنایی دینی دارد. ایشان یک اندیشه ضعیف شده ای را که در حال فراموشی بود، تبلیغ و به دنیا معرفی کرد.

مسئول جلوه های ویژه فیلم سینمایی «مزرعه پدری» اظهار کرد: ما وظیفه داریم در مقابل هجمه ای که از سوی تفکر سکولار و دین ستیز در دنیا وجود دارد، تفکر خود را تبلیغ کنیم که من معتقدم کتاب، فیلم و کار تبلیغیِ درست از ده ها موشک بیشتر کاربرد دارد، البته باید موشک برای دفاع داشته باشیم. برای دفاع از کشور به موشک نیاز داریم و در همین زمان کوتاه اخیر کاربرد موشک ها را دیدیم و اینکه حریم امنیت ملی را چگونه توانستیم با موشک ها حفظ کنیم.

وی ادامه داد: من معتقدم یک فیلم خوب مانند «به وقت شام» یا یک کار تبلیغاتی درست و یا همایشی مانند گردهمایی علمای شیعه و سنی به مناسبت هفته وحدت و برگزاری جشنواره ای مانند فیلم «مقاومت» به شرط بین المللی و فراگیر بودنش به واسطه تبلیغی که در دنیا می کنیم تاثیرش از موشک هایمان کمتر نیست.

شرف الدین توضیح داد: ما وظیفه داریم مقاومت و اهداف، فلسفه و زیرساخت فکری آن را تبلیغ کنیم و مطمئن باشیم به دلیل اینکه از یک موضوع فطری صحبت می کنیم مخاطبان ما یعنی مردم دنیا به سمت آن می آیند به ویژه وقتی که با مفهوم گسترده آن که موجب کرامت انسان می شود، آشنا می شوند.

تهیه کننده «سه و نیم» با بیان اینکه ما قصد کشورگشایی و جهان گیری نداریم، گفت: ما یک رسالتی برای همه انسان ها داریم که بگوییم آنها با سبک انسانی زندگی کنند حتی نه به سبک دینی اسلام. علت صحبت از اسلام صحبت و محور قرار دادن آن این است که ما معتقدیم اسلام کاملترین دین است و بهترین سبک زندگی را برای بشر ارایه داده است.

شرف الدین ادامه داد: داعش، القاعده و دیگر تروریست ها جنایات بزرگی انجام می دهند و دین ستیزان آنها را به عنوان مجاهدان اسلام معرفی می کنند تا مردم جهان را از اسلام بترسانند اما از نظر ما مفهوم مقاومت چیز دیگری است. ما می گویم مفهوم مقاومت این است که انسان ها را به صلح و هم زیستی مسالمت آمیز برساند. این ها نشانه های مقاومت و سبک زندگی دینی است.

وی گفت: غرب باید بداند که عده ای در مقابل جنگ و خشونتی که آنها راه انداخته اند، می ایستند و همه این ایستادگی ها برای رسیدن به صلح است. همانطور که ما ۸ سال برای رسیدن به صلح جنگیدیم و مقاومت کردیم. ما درواقع دفاع کردیم و درمقابل جنگ ایستادیم و شهید دادیم. امروز مردم دیگر سرزمین ها نیز می خواهند به همین دلیل در مقابل ظلم، اشغالگری و خشونت مقاومت کنند.

تهیه کننده «دلتنگی های عاشقانه» بیان کرد: متاسفانه امروز افرادی برده انگلیس شده اند و سکولاریزم را تبلیغ می کنند. کسانی که سرشان در آخور انگلیس است به نوعی داعش هستند زیرا آیات را گزینشی از قرآن انتخاب می کنند همانطور که داعش هم آیات قرآن را گزینشی می کند و خون بی گناهان را می ریزد.

شرف الدین در پایان توضیح داد: یکی از راهکارهای اجرایی جشنواره فیلم «مقاومت» داشتن بازار برای فیلم هاست زیرا از طریق ارسال فیلم ها به سایر کشورها می توانیم فرصت دیده شدن به آنها بدهیم و به این وسیله اندیشه و تفکر صلح، دوستی، تعامل و مبارزه با هر نوع تبعیض، جنگ، تروریسم وخشونت را با آنها به اشتراک بگذاریم. باید سعی کنیم محصولات دفاع مقدس مان به جشنواره های دیگر راه پیدا کنند و برای این امر نیاز به بازار و ارایه محصولات داریم. در کنار این بازارها باید نمایشگاه دائمی برگزار کنیم تا بتوانیم پیاممان را به دنیا برسانیم. اینکه انتظار داشته باشیم که همه مردم جهان مفهوم مقاومت ما را بدون تلاش ما بپذیرند فکر عبثی است و باید بدانیم برای رسیدن به هدفمان راه ساده ای در پیش نداریم زیرا عده ای در تقابل با تبلیغات ما، تلاش شیطانی می کنند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.