یکشنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۳

سینمای مقاومت از منظر اهالی سینما/۴

اصغری: مدیران فرهنگی و سینمایی رسالت اصلی خود را فراموش کرده و سینما را با بنگاه اقتصادی اشتباه گرفته اند

ابراهیم اصغری

سینماپرس: ابراهیم اصغری تهیه کننده سینما همزمان با پایان یافتن پانزدهمین جشنواره بین المللی فیلم مقاومت گفت: مدیران فرهنگی و سینمایی رسالت اصلی خود را فراموش کرده و سینما را با بنگاه اقتصادی اشتباه گرفته اند و به همین علت است که ما کمتر شاهد تولید، اکران و حمایت همه جانبه از فیلم هایی با مضامین ارزشی دفاع مقدس، انقلاب اسلامی، مقاومت اسلامی و... هستیم.

تهیه کننده فیلم سینمایی «شور شیرین» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: متأسفانه در ۵-۶ سال اخیر همه چیز در کشور م با معیار سوددهی اقتصادی محک زده می شود. این اتفاق همیشه در در سیاسیون بوده و هست در افرادی که مدیریت اقتصادی دارند بوده و هست اما اسفا که به مدیران فرهنگی و سینمایی هم سرایت کرده و باعث شده آن ها فراموش کنند رسالت اصلی سینما، رسالتی فرهنگی است و به همین علت سینما را با بنگاه اقتصادی اشتباه گرفته اند!

وی ادامه داد: آقایان فقط و فقط از سینما سوددهی می خواهند و این مسأله ای مشهود است! سینما رسماً به صاحبان بنگاه های اقتصادی سپرده شده و مدیریت سینما به سوددهی مالی فکر می کند و همه را وادار کرده اند به سوددهی مالی فکر کنند و همه فیلم های فرهنگی در این شرایط ضربه خورده اند و تنها فیلم های بنگاه داران هستند که به توفیق می رسند!

اصغری تصریح کرد: حمایت ها از کسانی صورت می گیرد که فقط به ریال فکر می کنند! ارزش های انقلاب و دفاع مقدس به لحاظ فرهنگی در جامعه ما کمرنگ شده و این خطرناک است و نشان دهنده آن است که مسئولان و متولیان حوزه فرهنگی و هنری کشور به رسالت خود درست عمل نکرده اند.

تهیه کننده فیلم سینمایی «او خوب سنگ می زند» سپس با بیان اینکه نفس برگزاری جشنواره فیلم مقاومت شایسته و مطلوب است اظهار داشت: ولی به نظرم می آید که این جشنواره آن تأثیری که باید در سینمای ایران بگذارد را نگذاشته و تا آن مرحله فاصله زیادی دارد و شاید اصلاً نتواند در آن سمت و سو به نتیجه برسد چرا که در سینمای ایران ما مشکلات فراوانی داریم و مشکلات فراتر از جشنواره و مسئولان و دست اندرکاران آن رویداد است!

اصغری خاطرنشان کرد: مسئولان جشنواره مقاومت باید مدیران را مجبور به حمایت از همه سازندگان این آثار کنند! من از مدیران تقاضا دارم این بخش را دنبال کنند که آثار ارزشی به خصوص آثار داخلی هم در شرایط مناسبی اکران شوند و هم شرایطی برای تولید آن ها مهیا گردد.

وی با طعنه زدن به یکی از نهادهایی که طی سال های اخیر تولید فیلم های ارزشی را در دست گرفته ادامه داد: ناگفته نماند که در سال های اخیر تعداد محدودی آثار دفاع مقدس را دیدیم که شرایط خوبی در تولید و اکران داشته اند این اتفاق ضمن خوب بودن یک بی عدالتی دارد چرا که این حمایت ها و مساعدت ها به طور منصفانه برای همه آثار انجام نشده و دلیلش این است که این بخش انحصاراً در اختیار یک نهاد قرار گرفته و آن بخش هم یک سری آثاری را که قرار است خودش تولید کند با استفاده از بودجه نظام انجام می دهد و شامل همه فیلم ها نمی شود و اگر به همین شکل ادامه پیدا کند شاید بتواند بخشی از سینمای مقاومت و دفاع مقدس را بتواند درمان کند اما فراگیر نخواهد بود و جشنواره مقاومت و جشنواره ای که برگزاری اش به بسیج ارتباط دارد باید از انحصار افراد خاص خارج شود و همه کسانی که دغدغه این موضوعات را دارند باید بتوانند از حمایت برخوردار شوند.

تهیه کننده فیلم سینمایی «به کبودی یاس» در خاتمه این گفتگو افزود: سینمای ارزشی، سینمای دفاع مقدس و مقاومت نباید انحصاری دست این نهاد و آن سازمان باشد و یک فرد و یا افرادی سینماگران را به زعم خودشان برای تولید این آثار گلچین کنند. این وظیفه جشنواره فیلم مقاومت است که همه نهادها و مسئولان را وادار کند تا از همه سینماگران ارزشی حمایت ویژه داشته باشند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.