سه‌شنبه ۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۹

افتتاحیه شانزدهمین جشنواره تئاتر «مقاومت» برگزار شد

افتتاحیه جشنواره تئاتر «مقاومت»

سینماپرس: دبیر شانزدهمین جشنواره تئاتر «مقاومت» گفت: امروز در جوار مزار شهید آوینی عهد می‌بندیم به عنوان یک هنرمند مانند شهدا که از خاک ایران دفاع کردند به عنوان سفیران فرهنگی از حوزه فرهنگ و هنر حفاظت و فضا را برای بالندگی و تکامل آماده کنیم.

به گزارش سینماپرس، آیین افتتاحیه جشنواره تئاتر «مقاومت» روز سه شنبه ۶ آذرماه در مرقد امام خمینی (ره) با حضور اصحاب رسانه، راه یافتگان به جشنواره، امیر نصیربیگی دبیر جشنواره، محمد حبیبی مدیرعامل بنیاد فرهنگی روایت فتح، محسن سلیمانی مدیر عامل انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس، کوروش زارعی مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری، نصرالله قادری قائم مقام شانزدهمین جشنواره تئاتر «مقاومت» و محسن دریا لعل مدیر عامل انتشارات روایت فتح برگزار شد.

این مراسم با پخش سرود ملی و تلاوت آیاتی از قرآن کریم آغاز شد.

امیر نصیربیگی دبیر جشنواره تئاتر «مقاومت» در ابتدای سخنانش با اشاره به شرکت کنندگان در شانزدهمین جشنواره تئاتر «مقاومت» گفت: از کسانی که مشارکت کردند متشکرم. امیدوارم این جشنواره فرصتی برای ارایه تئاترهایی برای ترسیم خوب هشت سال دفاع مقدس در سراسر جهان باشد، این جشنواره فرصتی برای توجه به مصادیق انقلاب اسلامی است.

دبیر شانزدهمین جشنواره تئاتر «مقاومت» تصریح کرد: امروز به اینجا آمده ایم تا عهد ببندیم به عنوان یک هنرمند مانند شهدا که از خاک ایران دفاع کردند به عنوان سفیران فرهنگی از حوزه فرهنگ و هنر حفاظت و فضا را برای بالندگی و تکامل آماده کنیم.

وی ادامه داد: تئاتر مانند دیگر هنرها نیست بلکه رخ در رخ و چهره به چهره است، در این دوره همت کنید و اجراها را به بهترین نحو اجرا کنید. به عنوان دبیر جشنواره از هرگونه مشکل احتمالی پوزش می طلبم و از شما می خواهم همکاری کنید تا جشنواره با نفس های گرم شما برای آیندگان به یادگار بماند.

در ادامه مراسم دقایقی گروه سنج و دمام جانان به سرپرستی احمد بیگی به اجرای برنامه پرداختند. سپس مرشد میرزا علی برای حاضران به نقالی پرداخت.

در پایان این بخش از مراسم، تمام حاضران به سمت مرقد امام خمینی (ره) برای ادای احترام به معمار بزرگ انقلاب راهی شدند.

شانزدهمین جشنواره تئاتر «مقاومت» به دبیری امیر نصیربیگی و با همت بنیاد فرهنگی روایت فتح از ۶ تا ۱۰ آذر ماه در تهران برگزار می شود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.