سه‌شنبه ۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۸

پرواز کلاغ‌ها و گنجشک شگفت‌انگیز ایرانی روی پرده نانت فرانسه

«کلاغه و گنجشک شگفت‌انگیز»

سینماپرس: چهلمین دوره جشنواره سینمایی سه قاره نانت فرانسه سه فیلم پویانمایی ایرانی را در قالب یک فیلم بلند با عنوان «کلاغه و گنجشک شگفت‌انگیز» روی پرده برد.

به گزارش سینماپرس، اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون اعلام کرده است، این جشنواره که از سال ۱۹۷۹ آغاز به کار کرده است به سینمای قاره‌های آسیا، آفریقا و آمریکای لاتین می‌پردازد و پس از جشنواره کن، مهم‌ترین رویداد سینمایی فرانسه به‌شمار می‌رود.

در چهلمین دوره این جشنواره که از ۲۹ آبان ۱۳۹۷ (۲۰ نوامبر ۲۰۱۸ میلادی) آغاز و تا ۶ آذر (۲۷ نوامبر) در نانت فرانسه ادامه می‌یابد سه فیلم پویانمایی از تولیدات قدیمی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با عنوان‌های  روزی کلاغی» ساخته عبدالله علیمراد،  کلاغی که می‌خواست قویترین باشد» ساخته محمدعلی سلیمان‌‌‌زده و «گنجشک و پنبه‌د‌انه» ساخته مرتضی احدی در قالب یک فیلم بلند با عنوان «کلاغه و گنجشک شگفت‌انگیز» به نمایش گذاشته شد.

این فیلم در اکتبر سال ۲۰۰۷ میلادی نیز در فرانسه به نمایش عمومی در آمده بود

جشنواره فیلم سه قاره (Three Continents Festival) به همت دو برادر به نام‌های فیلیپ و آلن ژلادو در سال ۱۹۷۹ پایه‌گذاری شد و هدف آن پشتیبانی از استعدادهای جدید فیلم‌سازی بود.

 سینمای ایران در دوره‌های مختلف این رویداد بزرگ سینمایی حضور موفقی را تجربه کرده است وسینماگران ایرانی جایزه‌های زیادی را از این جشنواره به‌دست آورده‌اند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.