یکشنبه ۴ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۸

پیام رئیس سازمان بسیج مستضعفین به جشنواره فیلم «مقاومت»؛

جهان به اهتزاز پرچم سینمای مقاومت در عصر امروز محتاج است

سردار غلامحسین غیب پرور

سینماپرس: سردار غیب پرور رئیس سازمان بسیج مستضعفین در آستانه آغاز پانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت طی پیامی به جامعه هنری و سینماگران کشور تصریح کرد: جهان بیش از همیشه به اهتزاز پرچم سینمای مقاومت در عصر امروز محتاج است.

به گزارش سینماپرس، متن کامل پیام سردار غیب پرور به این شرح است: پانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت امسال در حالی آغاز می‌شود که در آستانه چهل‌سالگی پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی به دست امام بزرگوارمان خمینی کبیر(ره) و سرکوب  و ریشه‌کنی جرثومه‌های ستم و بی‌عدالتی استکبار در این سرزمین بار دیگر، شاهد آن هستیم که شیطان بزرگ و نادان در اقدامی کور با راهبرد کهنه و قدیمی «تحریم»  در صدد انتقام گیری و عقده گشایی از انقلاب اسلامی و تضعیف این نظام الهی است.

این‌گونه توطئه‌ها و کینه ورزی‌ها بیش از هر چیز، عزم و اراده آهنین ملت سلحشور ایران اسلامی را می‌آزماید و درکنار اقیانوس بیکران مقاومت ملت؛ همصدایی و همگرایی قاطبه سینماگران و هنرمندان آزادیخواه، مبارز و مستقل ایران، جهان و بویژه جهان اسلام را می‌طلبد.

بدیهی است هر جا ظلمی به وقوع می‌پیوندد، هر جا بمبی بر سر ملتی فرو می‌ریزد، هر جا کودکی زیر آوار بمباران سوداگران بین‌المللی مرگ و جنگ سالاران غربی، صهیونیستی و عربی به سینه خاک سپرده می‌شود این فریاد عدالت خواهی روح هنر مقاومت است که انعکاس می‌یابد و جهان بیش از همیشه به اهتزاز پرچم سینمای مقاومت در عصر امروز محتاج است.  بیش از همیشه باید صدای این نهضت و جنبش سینمایی فراگیر، کوبنده،  نافذ و بلند باشد. 

در عصری که امپریالیسم و استکبار در تلاشند تا با دستاویز قراردادن حربه جشنواره‌های سینمایی، فستیوال‌های رنگی، انقلاب‌های مخملی، بوق و کرنا و هیاهوهای دروغین مدنی و حقوقی؛ و هجمه‌های کثیف ماهواره یی و اینترنتی، گردونه کره خاکی را لبریز از آلودگی نمایند تا رنج مظلومان و محرومان جهان دیده و شنیده نشود رسالت و ماموریت حرکت‌هایی چون جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت است که علم اعتراض را به اهتزاز در آورند و نوری بر سیاهی‌ها، رنج‌ها، ظلم‌ها، بی‌عدالتی‌ها و گردن کشی‌های قلدران غربی و مثلث شوم غربی، عبری، عربی بیفکنند

انتظار این است که سینمای مقاومت آیینه تمام نمایی باشد از صلابت زنان و مردانی که در مواجهه با حجم انبوه پیچیده ترین سلاح‌ها، مرگ را به بازی گرفتند و چون صخره‌های مستحکم با دستان خالی مجهزترین ارتش جهان را در جای جای بلاد اسلامی زمین‌گیر نمودند.

سینمای مقاومت باید بتواند توطئه تفرقه افکنانه آمریکای جهانخوار و انگلیس خبیث، صهیونیسم غاصب و وحشی و حکام و شیوخ مستبد سعودی را در راه اندازی گروه‌های تروریستی تفرقه افکن و خشن که مشوه کردن چهره اسلام را هدف قرارداده اند، خنثی کند و وحدت جبهه آزادیخواهان را تحکیم بخشد. سینمای مقاومت باید رمز موفقیت پیروزی انقلاب اسلامی ایران و جریانات همگرای مقاومت و کیمیای رهبری ولایت را تبیین کند و تفاوت آن را با جبهه‌های ناآرام و آشفته خالی از نور ولایت مقایسه کند.

این جشنواره، بزنگاه و فرصتی است برای ارزیابی و محک آفرینش‌های هنرمندان مسلمان و مستقل تا نمونه‌های موفق در آن برجسته شوند و در کارزار رسانه ای با غرب به خدمت گرفته شوند. امیدوارم این رویداد بزرگ سینمایی، فرهنگی و اجتماعی پانزدهمین دوره اش سرآمد دوره‌های پیشین باشد و همچنانکه به برکت انفاس طیبه شهیدان و با دستان پربرکت خانواده شهدا آغاز به کار کرده است در ادامه ضمن ادای دین به شهدا و مجاهدان فی سبیل الله و مدافعان حرم، راه نویی را پیش روی سینماگران در ادامه کوشش‌های شان بگشاید.

انتظار می‌رود مضمون متعالی مقاومت که طی این سالها در هیبت ایستادگی جانانه جهادگران مخلص در برابر توطئه‌های مشترک استکبار، صهیونیسم و ارتجاع منطقه و نقشه شوم آنها برای ایجاد آشوب و فتنه در کشورهای اسلامی، نمود بارزی یافته است، با الهام از رهنمودهای گرانبار رهبری معظم انقلاب به شکل هنرمندانه ای غالب تولیدات سینمایی را در بگیرد و سبب ساز درک ملموس و اثرگذار مخاطبان بویژه جوانان عزیز از صفحات درخشان دفتر رشادت‌های پویندگان راه منیر جهاد و شهادت گردد.

شایان ذکر است پازدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت به همت بنیاد فرهنگی روایت فتح و انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس با حضور بیش از ۲۰۰ فیلمساز ایز ایران و جهان از روز دوشنبه پنجم آذر ماه در تهران آغاز می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.