دوشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۵

انتظارات سینماگران از مدیریت جدید سینما/۷

عباسی: هنرمندان بلاتکیف رهاشده و زیر فشارشدید اقتصادی در حال له شدن هستند/ با دیدن عکس یکی از فیلمنامه نویسان برجسته به عنوان راننده اسنپ تنم لرزید

پیمان عباسی در نشست خبری فیلم سینمایی «یادم تو را فراموش»

سینماپرس: پیمان عباسی فیلمنامه نویس مطرح سینما در پی انتصاب حسین انتظامی به عنوان سرپرست سازمان سینمایی گفت: هنرمندان مستقل بلاتکیف رهاشده و زیر فشارشدید اقتصادی در حال له شدن هستند من از مدیریت جدید سینما خواهشمندم نگاهی به وضعیت فلاکت زده هنرمندان این مرز و بوم بیندازند، لیاقت هنرمندان داشتن چنین زندگی هایی نیست!

فیلمنامه نویس فیلم های سینمایی «پرتقال خونی» و «یادم تو را فراموش» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: من آقای انتظامی را نمی شناسم اما حضور ایشان را به عنوان مدیر سینمایی خیرمقدم می گویم و امیدوارم که همانطور که اسم شان به واسطه اسم درخشان زنده یاد استاد عزت الله انتظامی به سینما مربوط است خودشان هم به سینما ارتباط داشته باشند چرا که زمانی که سابقه شان را مرور می کردم متوجه شدم ایشان به سینما هیچ ارتباطی ندارند!

وی ادامه داد: اولین توصیه جدی من به ایشان این است که پیروی یک فرهنگ غلطی که سال ها است در سینمای ایران جا افتاده نباشند!؛ فرهنگ غلطی که باعث شده تا هر آدمی که می خواهد به دیگران بگوید من «باشعورم» می گوید دیگران «بی شعور» هستند! من امیدوارم آقای انتظامی پیروی این مکتب نباشند!

عباسی سپس با بیان اینکه آقایان مدیر باید بدانند که فیلمسازان ما کارشان را بلد هستند و نباید مرتباً چوب لای چرخ آن ها بگذارند اظهار داشت: من امیدوارم شرایطی در سینمای ایران فراهم شود تا همه اهالی سینما بتوانند کار خودشان را انجام دهند اما اگر خروجی کار آن ها مناسب نبود آن وقت بیایند و کارها و فیلم های شان را سانسور کنند نه اینکه بر اساس سلیقه های شخصی و گروهی شان از ابتدا مانع ساخت و تولید فیلم ها شوند. همه حرف من این است که مسئولان باید به تمامی سینماگرانی که کارنامه شان مشخص و قابل قبول است اعتماد کنند.

این سینماگر در بخش دیگری از این گفتگو با انتقاد از بی توجهی شدید مسئولان سازمان سینمایی و خانه سینما نسبت به بحران شدید اقتصادی که گریبان بسیاری از سینماگران را گرفته تصریح کرد: اوضاع اقتصاد سینما این روزها به شدت خراب است و وضع زندگی پیشکسوتان سینما خراب تر!؛ هیچ جای دنیا ما شاهد چنین وضعیت بغرنج و اسفباری در زندگی هنرمندان و سینماگران نیستیم و در هیچ نقطه دنیا هنرمندان بلاتکلیف به حال خود رها نمی شوند ودولت ها همیشه از آن ها تحت هر شرایطی حمایت های جدی می کنند و هیچ سینماگری غم نان و معیشت و بیمه و... خود و خانواده اش را ندارد.

فیلمنامه نویس فیلم های سینمایی «توفیق اجباری» و «قتل آن لاین» خاطرنشان کرد: ما نباید پول بیمه مان را که روزگاری قرار بود خانه سینما پرداخت کند از جیب بدهیم!؛ پس این وسط وظیفه خانه سینما چه شده؟ چرا فکری به حال روزگاری بیکاری، پیری و بازنشستگی سینماگران نمی شود؟

عباسی افزود: چند وقت قبل درخواست اسنپ کردم و با دیدن اسم و عکس یکی از فیلمنامه نویسان برجسته سینمای ایران به عنوان راننده اسنپ تنم لرزید و فوراً این درخواست را لغو کردم؛ خدا شاهد است کسی راننده بود که من همیشه از او با عنوان «استاد» اسم می برم و فردی بسیار کارکشته و متبحر است. این اتفاقات بسیار تلخ و دلگیر کننده است و من متأسفم که باید شاهد چنین لحظات تلخی باشم.

این فیلمنامه نویس تأکید کرد: امروز سینمای ایران به دست کسانی افتاده که یا به کسانی که در سینما پول شویی می کنند وصل هستند و یا به ارگان ها و نهادهای دولتی متصل اند! در واقع کسانی که سینماگر مستقل هستند و در زندگی شان دنبال هیچ زد و بند سیاسی و اجتماعی نبوده و نیستند و همواره هنر برایشان مهم بوده است در حال عذاب کشیدن هستند.

فیلمنامه نویس سریال تلویزیونی «بچه های نسبتاً بد» در خاتمه این گفتگو افزود: هیچ امیدی امروز در دل سینماگران مستقل وجود ندارد و همه زندگی خود را در آستانه شکست می بینند و من امیدوارم فردی عهده دار مدیریت سینما شده باشد که اندک دغدغه ای برای رفع معضلات سینما و سینماگران داشته باشد!

اخبار مرتبط

نظرات

  • رضا ۱۳۹۷/۰۹/۲۷ - ۱۲:۴۶
    0 0
    بزرگوار شما که نویسنده هستید و همیشه با ذره بین جامعه خود را بررسی می کنید تا با مشکلات آن روبرو شده و خلق اثر دراماتیک را سبب ساز بیان مشکلات اجتماعی و غیره نمایید تازه تن تان لرزید سالهاست که عوامل سینما مجبورند به خاطر بیکاری به شغلهای کاذب روی بیاورند و عده ای هم که در سینما نان بدست نمی آورند در پی سریال های فاخر و الف ویژه در تلویزیون هستند ... ما که خیلی سال است تنمان می لرزد و از منارجنبان اصفهان هم پیشی گرفته ایم!!!!

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.