سه‌شنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۹

با معرفی برگزیدگان؛

دومین جشنواره ملی عکس معدن به کار خود پایان داد

 اختتامیه دومین جشنواره عکس معدن

سینماپرس: اختتامیه دومین جشنواره عکس معدن و اهدای نشان کیمیا عصر روز دوشنبه ۲۸ آبان ماه در خانه هنرمندان برگزار شد.

به گزارش سینماپرس، دومین جشنواره ملی عکس معدن و اهدای نشان کیمیا عصر دوشنبه ۲۸ آبان ماه در سالن استاد شهناز خانه هنرمندان ایران با معرفی برگزیدگان به کار خود پایان داد.

این مراسم با حضور هادی مظفری مدیر کل تجسمی سازمان فرهنگ و ارشاد اسلامی، مجید مصاحبی دبیر دومین جشنواره عکس معدن، محمدرضا بهرامن رئیس خانه معدن ایران، مهدی کرباسیان رئیس سابق هیات عامل ایمیدرو، بابک برزویه عضو هیات داوران جشنواره و جمعی دیگر از فعالان معدنی و هنری برگزار شد.  

در ابتدای این مراسم، مجید مصاحبی دبیر جشنواره با ارایه گزارشی از دومین جشنواره ملی عکس معدن و اهدای نشان کیمیا گفت: دومین جشنواره ملی عکس معدن در حالی به اتمام می‌رساند که ما به نکات مهمی در این رویداد رسیدیم. نکته مهمی که ما در برگزاری جشنواره بر آن اتفاق نظر داریم این است که به دلیل اینکه معدن موضوع خاصی دارد، مطمئنا یک ذهن هنرمند و پویای هنری می‌تواند آن را به رخ بکشاند.

وی بیان کرد: این اتفاق با همکاری فعالان حوزه معدن و اساتید هنری به بار نشسته است و امیدوارم برای بهتر نتیجه گرفتن، در دوره‌های آینده از هنرمندان بیشتری بهره بگیریم.

در ادامه مهدی کرباسیان رییس سابق ایمیدرو درباره جایگاه هنر و رابطه آن با صنعت و معدن گفت: هنر مبحثی فطری برای انسان‌ها است و بعضا برخی تلاش می‌کنند تا جایگاه هنر را پایین بیاورند و این در حالی است که هنر نزد ایرانیان است و بس.

وی عنوان کرد: اگر معدن و سختی‌های کار معدن با هنر به نمایش درآید، از سختی آن می‌کاهد و آن را تلطیف می‌کند.

کرباسیان بر تاثیرگذاری هنر به ویژه هنر سینما، موسیقی و تصویر تاکید کرد و گفت: برگزاری جشنواره عکس معدن نیز قطعا بر نمایش و انتقال مصایب و مشکلات معدن تاثیر خواهد داشت و امیدوارم بتوانیم در این حوزه از هنرمندان حمایت کنیم.

در ادامه با حضور فعالان حوزه هنر عکاسی و معدن از محمد اسلامی راد به عنوان پیشکسوت عکاسی معدن تجلیل شد.

در پایان مراسم فرناز دمنابی، مجید محمدی، شبانعلی بهرامی، فرجاد جولانی به عنوان برگزیدگان دومین جشنواره ملی عکس معدن معرفی و با لوح تقدیر، تندیس جشنواره و جایزه نقدی از آنها قدردانی شد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.