دوشنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۶

پژمان فر، در بازدید از مجموعه سعادت آباد برون مرزی صدا و سیما:

در این شرایط حساس، مدیریت کردن برون مرزی نوعی هنرمندی است

 پژمان فر، نماینده مجلس در بازدید از مجموعه سعادت آباد برون مرزی صدا و سیما

سینماپرس: نصرالله پژمان فر عضو کمیسیون فرهنگی مجلس، با اشاره به بازدید خود از شبکه های برون مرزی و وجود مشکلات ارزی و بودجه ای این شبکه ها با توجه به تحریم ها، مدیریت کردن این شبکه ها را هنرمندی برون مرزی عنوان کرد.

به گزارش سینماپرس؛ پژمان فر در بازدید از مجموعه سعادت آباد، با پیمان جبلی، معاون برون مرزی سازمان صدا و سیما نیز دیدار و گفت و گو کرد. در این دیدار وی اظهار کرد متاسفانه شبکه های برون مرزی و تاثیری که این رسانه ها در معرفی فرصت ها و تعیین مسیر راه درست نفوذ در خارج از مرزها می توانند داشته باشند، در کشور مورد غفلت قرار گرفته است. در بیرون از مرزها و به خصوص کشورهای آفریقایی، بر اساس مطالعات و شناختی که وجود دارد، بستر و زمینه مناسبی برای فعالیت های رسانه ای ما وجود دارد که متاسفانه مورد غفلت و کم کاری قرار گرفته است.

رئیس سابق کمیسیون فرهنگی مجلس، با اشاره به بازدید خود از شبکه های برون مرزی و وجود مشکلات ارزی و بودجه ای این شبکه ها با توجه به تحریم ها، مدیریت کردن این شبکه ها را هنرمندی برون مرزی عنوان کرد و افزود: در این شرایط سیاسی کشور و اعمال تحریم ها ، باید محوریت نظام و جمهوری اسلامی این باشد که از ظرفیت همه رسانه ها به خصوص شبکه های برون مرزی بهترین استفاده را کند تا به نفع اهداف خود جریان سازی مطلوب را انجام دهد. 

نصرالله پژمان فر، با توجه به اهمیت شبکه های برون مرزی و تاثیری که می توانند در فضای خارج از کشور داشته باشند، این مهم را بهترین فرصت برای مقامات ارشد کشور، از رئیس جمهور تا سایر مقامات دانست تا از این ظرفیت بزرگ رسانه ای به نفع اهداف نظام بیشترین استفاده را داشته باشند و شبکه های برون مرزی را وسیله ای برای جریان سازی اهداف نظام در خارج از مرزها قلمداد کنند. 

پیمان جبلی، معاون برون مرزی صدا و سیما نیز بی توجهی به حوزه رسانه های بین المللی را درد مزمن کشور دانست و اشاره کرد که اگر ما در حوزه دیپلماسی رسانه ای نتوانسته ایم به جایگاه والایی دست پیدا کنیم، غفلت کردن از تاثیرات مهم این رسانه ها بوده است. 

جبلی در ادامه افزود: در حوزه برون مرزی اولین الزامی که در پیوست حکم رهبری به ریاست سازمان وجود دارد، مستقل شدن برون مرزی از سازمان است. چون حوزه برون مرزی چه از نظر محتوا و چه از نظر مخاطب کاملا متفاوت از رسانه های داخلی است؛ پیچیدگی تولید پیام در حوزه برون مرزی کاملا متفاوت از حوزه داخل است و به همین دلیل مستق شدن برون مرزی از نظر بودجه، جذب نیرو و سایر مسائل، می تواند خروجی کاملا متفاوت و بهتری نسبت به حال داشته باشد و امیدواریم که دوستان ما در مجلس این نکته را به جد پیگیری کنند. 

نصرالله پژمان فر، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در بازدید از مجموعه سعادت آباد برون مرزی صدا و سیما، در گفت و گو با علی اجاره دار، مدیر شبکه هیسپان تی وی و وحید تهامی، مدیر اتاق خبر پرس تی وی، در جریان موفقیت ها، کم و کاستی ها و مشکلات داخلی و خارجی این شبکه ها قرار گرفت و اظهار امیدواری کرد که با همکاری مجلس و سایر نهادهای مرتبط، مشکلات موجود رفع و پرچم رسانه های برون مرزی با اقتدار روز افزون برافراشته بماند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.