سه‌شنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۳

ابتذال در سینمای ایران/۴

توکلی: از زمان مدیریت ایوبی تاکنون شکل محتوایی آثار سینمایی دستخوش تغییرات منفی زیادی شده است/ پرده دری و تغییر مناسبات فرهنگی در سینما شایسته نیست

هوشنگ توکلی

سینماپرس: هوشنگ توکلی بازیگر و کارگردان سینما با انتقاد از وضعیت کنونی فیلم ها و ترویج ابتذال در سینما گفت: از زمان مدیریت آقای ایوبی تاکنون شکل محتوایی آثار سینمایی دستخوش تغییرات منفی زیادی شده است و کار به جایی رسیده که طی ماه های اخیر به دلیل آنچه ابتذال در سینمای ایران خوانده می شود بسیاری از سینماگران و دغدغه مندان حوزه فرهنگ و هنر معترض باشند.

بازیگر فیلم سینمایی «عبور از خط سرخ» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: ما به یک شرایط پرده دری و تغییر مناسبات فرهنگی وارد شده ایم. کسانی که در شوراهای نظارت و تصمیم گیری سازمان سینمایی هستند تصور می کنند که باید تغییراتی در شکل محتوای آثار سینمایی بدهند و خیلی آرام آرام این کارها را به پیش می برند و مرتباً ابعاد جدیدی از آنچه در سر دارند را به اصطلاح «رو» می کنند.

وی ادامه داد: تغییر مناسبات فرهنگی در سینمای ایران در سطح یک فیلمساز و یک سناریو و تولید چند فیلم کمدی نیست! بنده معتقدم دخالت های جدی تر و پنهان تری در پشت این قضایا نهفته است که معلوم نیست برای آینده سینما چه نقشه ای در سر دارند و چه می خواهند بر سینما تحمیل کنند!

کارگردان سریال تلویزیونی «مدرس» خاطرنشان کرد: نظر شخصی بنده این است که با این تغییراتی که در حوزه مدیریت سینما حاصل شده بهتر است صاحبان عقیده و اندیشه، کارشناسان و منتقدان و سینماگران متعهد و دغدغه مند که به راستی دلسوز سینمای کشور هستند و دلشان از اتفاقاتی که در سینما رخ داده دردمند شده باید جلساتی با شخص وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس سازمان سینمایی داشته باشند و دلایل و نگاه های خود را راجع به مسأله ابتذال در سینما ارائه دهند.

توکلی خاطرنشان کرد: من نگرانم که سینما بیشتر از این آسیب بخورد. فرم و شکل و محتوا در سینمای حرفه ای ضعیف شده و جلوی این اتفاق باید گرفته شود. بنده معتقدم سینما باید از دورن خودش دست به بازسازی خودش بزند و این وظیفه دغدغه مندان سینما است که تدبیری جدی و اساسی اندیشه کنند و نگذارند تا سینما بیش از این آسیب ببیند. پرده دری و تغییر مناسبات فرهنگی در سینما شایسته نیست و زمانی که از سمت مدیران اقدامی عاجل برای مقابله با این پدیده صورت نمی گیرد این سینماگران هستند که باید دست به اقدامی اساسی علیه این موج بزنند.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.