جمعه ۲۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۸

بزرگداشت زنده یاد «حمید آخوندی» در جشنواره فیلم «مقاومت»

زنده یاد حمید آخوندی

سینماپرس: آئین بزرگداشت زنده یاد «حمید آخوندی» هنرمند متعهد سینما و تلویزیون در پانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم «مقاومت» برگزار می‌شود.

به گزارش سینماپرس، آیین نکوداشت و تجلیل زنده یاد حمید آخوندی تهیه کننده سینما و تلویزیون همزمان با برگزاری پانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم «مقاومت» در تهران برگزار می‌شود.

وی  در سال ۱۳۴۰ در تهران به دنیا آمد و در تاریخ ۵ خرداد ۱۳۹۶ از میان ما رفت. وی دارای مدرک دیپلم ریاضی فیزیک است از ۱۴ سالگی با نوشتن قصه در مجلات فعالیت هنری خود را آغاز کرده بود و در سال‌های ۵۵ و ۵۶ نفر اول نمایشنامه نویسی در شهر تهران شد آخوندی در سال ۶۶ کار مطبوعاتی و فرهنگی خود را در روزنامه جمهوری اسلامی ادامه داد و همچنین از سال ۶۹ وارد عرصه سینما شد.

زنده یاد آخوندی در سال ۱۳۷۴ دستیار کارگردان «سفر به چذابه» و در سال ۱۳۷۷ دستیار کارگردان «باشگاه سری» شد. همچنین در سال ۱۳۷۰ نویسندگی و مشاوره تحقیق و مشاور کارگردانی «لبه تیغ» را برعهده داشت. او نیز در همان سال در فیلم «پناهنده» مشاوره فیلم نامه داد و به عنوان یکی از بازیگران نقش آفرینی کرد.

او که خود جانباز جنگ بود در مقام تهیه کننده سینمای ایران آثار قابل قبولی در سینمای دفاع مقدس ارائه داد که از جمله آنها می‌توان به «ماهورا» ، «چاقی» ، «پایان خدمت» و «روز سوم» اشاره کرد. آخوندی همچنان در برنامه سازی تلویزیونی هم دستی بر آتش داشت و تهیه کننده برنامه محبوب و پرطرفدار صندلی داغ بود.

پانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت به همت بنیاد فرهنگی روایت فتح، انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس با همکاری مراکز و سازمان های مختلف کشور همزمان با هفته گرامیداشت بسیج از ۵ تا ۹ آذر به دبیری محمد خزاعی در تهران برگزار می‌شود

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.