سه‌شنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۲

پویش ملی «من کتاب می‌خوانم» در رادیو ایران

پویش ملی «من کتاب می‌خوانم» در رادیو ایران

سینماپرس: یدالله گودرزی مدیر گروه فرهنگ و اندیشه رادیو ایران از راه اندازی پویش ملی «من کتاب می‌خوانم» در این شبکه رادیویی خبر داد.

به گزارش سینماپرس، یدالله گودرزی مدیر گروه فرهنگ و اندیشه رادیو ایران درباره هفته کتاب گفت: رادیو ایران با توجه به رویکرد فرهنگی خودش سعی می‌کند در مقاطع مختلف طرح‌های ملی در صحنه رسانه‌ای کشور داشته باشد.

وی ادامه داد: با توجه به رهنمودهای مدیر شبکه برای گروه‌های مختلف علاوه بر برنامه‌سازی، فعالیت‌های محیطی و جنبی نیز تعریف شده است.

گودرزی درباره ویژه برنامه‌های رادیو با موضوع کتاب بیان کرد: در اردیبهشت‌ماه آیین سخن را برگزار کردیم که ویژه پاسداشت زبان پارسی بود و رادیو ایران شاید اولین شبکه‌ای است که چنین کاری را انجام داده است.

وی افزود: با توجه به هفته کتاب که هفته فرهنگی است برنامه «کافه هنر» در اواخر آبان ماه به هفته کتاب اختصاص داده می شود و به طرح پویش «من کتاب می‌خوانم» می‌پردازد.

مدیر گروه فرهنگ و اندیشه رادیو ایران با بیان اینکه امسال چهارمین دوره پویش «من کتاب می‌خوانم» برگزار می شود، بیان کرد: در این دوره با چند نهاد از جمله «شبکه ترویج کتاب‌خوانی ایران» و خانه کتاب مشارکت کردیم. قرار است ۴۰ کتابخانه در مناطق محروم ساخته شود و همکاری با جام باشگاه‌های کتابخوانی خواهیم داشت.

گودرزی در پایان تصریح کرد: جام باشگاه‌های کتابخوانی در واقع کاری است که شبکه ترویج کتابخوانی انجام می‌دهد و به صورت مویرگی در مناطق محروم فعالیت و کتاب را بین مردم توزیع می کند و در کنار آن ۴۰ کتابخانه هم راه‌اندازی می‌شود. ما از ناشران، مولفان و مردم درخواست می‌کنیم که در سامانه‌ای که طراحی خواهیم کرد کتاب به این کتابخانه‌ها اهدا کنند.

برنامه «فرهنگ مردم» نیز به مناسبت هفته کتاب جمعه ۲۵ آبان به موضوع کتاب و کتابخوانی در ادبیات شفاهی و ویژگی های اخلاقی و رفتاری مردم ایران از نگاه جهانگردان خارجی می پردازد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.