دوشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۸

«همین الان یهویی» شگرد کلاهبرداران را افشا می‌کند

«ندا غفاری» مجری برنامه ترکیبی «همین الان یهویی»

خبرگزاری فارس: مجری برنامه ترکیبی «همین الان یهویی» گفت: «همین الان یهویی» به زبان طنز و به شکلی غیرمستقیم، مسائلی کاملا تخصصی را به مردم آموزش می‌دهد، آموزش‌هایی درباره شگردهای کلاهبرداران در شبکه پرداخت کارت.

«ندا غفاری» مجری برنامه ترکیبی «همین الان یهویی» با اشاره به این که این برنامه تلویزیونی به شکل تخصصی به موضوع استفاده صحیح از کارتخوان و فعالیت صحیح در شبکه پرداخت الکترونیک می‌پردازد، تأکید کرد بداهه و ایده‌های لحظه‌ای در تولید چنین برنامه‌های تخصص محوری جای ندارد و برای انتقال صحیح مطلب، عوامل باید به متن وفادار بمانند. 

ندا غفاری در پاسخ به این سوال که اجرای «همین الان یهویی» چه جذابیت‌هایی دارد بیان داشت: هدف این برنامه جذاب‌ترین نکته برای من بود؛ «همین الان یهویی» می‌خواست به زبان طنز و به شکلی غیرمستقیم، مسائلی کاملا تخصصی را به مردم آموزش بدهد، آموزش‌هایی درباره شگردهای کلاهبرداران در شبکه پرداخت کارت.  در وهله بعد، ساختار برنامه را خیلی جذاب و متفاوت دیدم. ترکیبی از عروسک، انیمیشن، موشن‌گرافیک، گزارش، دوربین مخفی و آیتم‌های نمایشی کمیک که یک هدف واحد را دنبال می‌کردند. آموزش تخصصی‌ترین موضوعات به زبان بسیار ساده و جذاب و قابل درک برای مخاطب برگ برنده این برنامه است.

ندا غفاری درباره این که به عنوان یکی از عوامل اصلی «همین الان یهویی» چه انتظاری از مخاطب در پایان پخش برنامه دارد، توضیح داد: انتظار من و همه همکارانم این است فرهنگ استفاده صحیح از دستگاه کارتخوان و خدمات شبکه پرداخت در جامعه ما ایجاد شود و شاهد گرفتار شدن کسی در دام کلاهبرداران نباشیم.غفاری تولیدی و غیر زنده بودن برنامه را به عنوان یکی از دلایل موفقیت یک برنامه تخصصی عنوان کرد و گفت: پایبندی به متون نگارش شده اصول کار ماست، چون نمی‌توانیم مسائل تخصصی را به صورت بداهه عنوان کنیم. ما باید به جهت انتقال صحیح این مطالب و برای درک کامل آنها از طرف مخاطب طبق سناریویی از پیش نوشته شده پیش برویم. دیگر آنکه، یک سری خطوط داستانی مرتبط به هم و روایت خاص در همه آیتم‌های موجود در یک قسمت از برنامه لحاظ شده به همین دلیل پایبندی به متون نگارش شده الزامیست. ما قبل از ضبط هر قسمت، به همراه صداپیشگان و عروسک‌گردان‌ها در حضور کارگردان، هماهنگی لازم را انجام می‌دهیم. من حتی سناریو را به شکل کامل حفظ می‌کنم. در کل باید بگویم ما تلاش می‌کنیم در فرم و محتوا، آموزش و سرگرمی و نشاط را در کنار هم در نظر بگیریم. ما در نگارش متون این برنامه همه تلاش‌مان را به کار بستیم تا تخصصی‌ترین مفاهیم را به زبانی ساده و همه‌فهم آموزش بدهیم.

مجری «همین الان یهویی» در خاتمه در پاسخ به این سوال که تولید چنین برنامه تخصص_محوری به کمک چه افرادی نیاز داشته اضافه کرد: در فضای سازمان صدا و سیما مدیریت شبکه دو، مهندس جعفری جلوه و همچنین آقای عادلی مدیر گروه اجتماعی و فرهنگی شبکه بسیار از ما پشتیبانی کردند و از آنها ممنونیم؛ همچنین مشاوره سردار هادیانفر ریاست محترم پلیس فتا-ناجا راهشگای کار ما بود و از ایشان و مجموعه تابعه ایشان در پلیس فتا متشکریم. و همچنین تشکر می کنیم از مهندس محسن قادری مدیرعامل شبکه الکترونیکی پرداخت کارت شاپرک و همکاران متخصص ایشان که حامی برنامه ما هستند.

«همین الان یهویی» هر جمعه ساعت ۱۱ صبح از شبکه دو سیما پخش می‌شود و به آموزش رفتار صحیح در شبکه‌ پرداخت کارت می‌پردازد

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.