دوشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۸

دارابی:

۵۰ نفر از صداوسیمای استان‌ها بازنشسته می‌شوند

علی دارابی

سینماپرس: قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان در صداوسیما آغاز شده و به‌زودی شاهد تغییرات در بخش‌های مختلف از جمله امور استان‌های رسانه ملی خواهیم بود.

به گزارش سینماپرس، همین چندی پیش بود که رئیس سازمان صداوسیما درباره اجرای قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان اعلام کرد: "تعویق و تمدیدی همچون گذشته برای مدیران و کارمندان رسانه ملی وجود ندارد. شروع به اقدام قانون به‌کارگیری بازنشستگان همچون سازمان‌های دیگر کرده‌ایم و درباره معاونین رسانه ملی نیز در حال گرفتن آخرین تصمیم‌گیری‌ها برای اجرای مناسب طبق قانون هستیم". علی دارابی درباره اجرای قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان در بخش استان‌های رسانه ملی  گفت: همان‌طور که رئیس سازمان هم تأکید کرده‌اند این قانون درست و به‌موقع اجرا شود در حوزه معاونت استان‌ها هم با بررسی‌هایی که انجام شده، ۵۰ نفر از مدیران و کارشناسان ما در صداوسیمای استان‌ها مشمول این قانون می‌‌شوند، از آن تاریخی که اعلام کرده‌اند خدمت‌شان منقضی خواهد شد.

وی تصریح کرد: الآن به مراکز صداوسیمای استان‌ها ابلاغ شد و این‌طور که اعلام کرده‌اند سه یا چهار مورد از این مشمولین قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان مدیران مراکز صداوسیمای استانی هستند و بقیه سطوح پایین‌تر و همچنین ۱۰ نفر هم در ستاد معاونت امور استان‌ها شاغل بودند.

دارابی در پاسخ به این سؤال که "برای انعکاس موفقیت‌های کشور چه برخوردی با وزارتخانه‌ها و نهادها خواهید داشت و آیا قرار است این آثار در قالب شبکه‌های سراسری هم روی آنتن بروند؟"، تأکید کرد: ما زنگ آغاز شروع به کار ستاد چهل‌سالگی انقلاب در صداوسیما را با روابط عمومی وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها، نهادها و رسانه‌ها شروع کردیم. آن‌جا هم گفتیم که "دستاوردها را در اختیار ما قرار دهید تا به‌صورت رایگان برایتان پخش کنیم". این امتیاز پخش رایگان دستاوردها را برای استان‌ها هم قائل هستیم. در جلسه شورای اطلاع‌رسانی دولت هم به‌عنوان نماینده سازمان صداوسیما اعلام آمادگی کردیم که این کار انجام شود. ما به‌موازات این برنامه‌ای که برای استانداران روی آنتن می‌رود در شبکه یک مقدمات برنامه «وزرا» فراهم شده تا به‌زودی رهسپار آنتن شود.

وی افزود: در این برنامه‌های گفتگومحور از همه مسئولان دعوت کرده‌ایم تا از گفته‌ها و ناگفته‌های چهار دهه تحول انقلاب اسلامی برای مردم بگویند. در پایان هم تلاش‌مان بر این است که برای مردم نوستالژی‌آفرین باشیم و همه این مسئولان را در قاب تلویزیون گردهم بیاوریم. با همه این اوصاف از وزارتخانه‌ها، نهادهای انقلابی و دستگاه‌های اجرایی درخواست داریم که خدمات انقلابی صورت‌گرفته را در اختیار صداوسیما قرار بدهند تا ما این‌ها را روی آنتن ببریم.

معاون رئیس سازمان صداوسیما در پاسخ به این سؤال که برخی امروز مناظره‌ها و برنامه‌های چالشی را برنمی‌تابند و بیش از نقد دنبال تمجید هستند، مصداق بارز آن بیانیه اخیر شورای اطلاع‌رسانی دولت است تأکید کرد: به هر حال باید صبر و تحمل مسئولان‌مان بالا برود که متأسفانه برخی از مسئولین، تحمل نسبتاً پایینی دارند و تاب نمی‌آورند. در عین حال باید بین نقد و تخریب و بین واقع‌گرایی و سیاه‌نمایی هم تفاوت قائل شویم. واقعاً گاهی به اسم نقد، تخریب صورت می‌گیرد. گلایه‌ای که برخی از مسئولین دارند این نقد مشفقانه نیست که شما اشکال ما را بگویید به‌جای اینکه کل این کارها زیرسؤال برود. اگرچه رسانه وظیفه‌اش پرسشگری است و الزاماً ارائه راهکار نیست اما در زمینه ارائه راهکار بتوانیم کاری انجام دهیم یک کار جامعی انجام شده است.

وی در خاتمه افزود: ما هرچقدر برنامه‌های گفتگومحور چالشی با گرایش‌های مختلف در رسانه‌هایمان خصوصاً رادیو و تلویزیون که یک تضارب آرا و چندصدایی را به‌رخ می‌کشد، افزایش دهیم این اعلان سلیقه‌های مختلف قطعاً به‌نفع جامعه، انقلاب، نظام و دولت خواهد بود. همان‌طور که رهبر معظم انقلاب هم خطاب به رئیس‌جمهور و دولتمردان فرمودند این منتقدانی که حرف می‌زنند این صحبت‌ها را گوش کنید. این نقدها در همین برنامه‌ها و از دل گفتگوهای چالشی و مناظره‌ها درمی‌آید. من فکر می‌کنم یک مقدار شرح‌صدر بایستی بالا برود و تفاهم بیشتری صورت بگیرد، در این صورت، پیروز این برنامه‌ها مردم و جامعه خواهند بود.

*تسنیم

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.