یکشنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۶

رادیو انقلاب رسما افتتاح شد

حمید شاه‌آبادی: «رادیو انقلاب» در راستای تقویت وفاق ملی گام بردارد/سردار نقدی: انقلاب اسلامی، ملتی را که ۲۰۰ سال گرفتار استعمار شده بود، آزاد کرد

 مراسم افتتاح رادیو انقلاب با حضور حمید شاه آبادی

سینماپرس: مراسم افتتاح «رادیو انقلاب» در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با حضور جمعی از مدیران رادیو و خانواده شهیدان تهرانی مقدم و اندرزگو برگزار شد.

به گزارش سینماپرس، مراسم افتتاح «رادیو انقلاب» با حضور حمید شاه‌آبادی، جمعی از مسئولین کشوری و لشگری، مدیران شبکه‌های رادیویی، پیشکسوتان انقلاب،خانواده‌های شهدای انقلاب، آزادگان، جانبازان و روحانیون مبارز انقلاب، نخبگان و فرهیختگان صبح روز یکشنبه ۲۰ آبان در محل ساختمان شهدای رادیو برگزار شد.

در ابتدای مراسم، نجفی نماینده آیت الله نوری همدانی با یادی از شهدای انقلاب، متن پیام این مرجع عالیقدر را قرائت کرد.

علیرضا حبیبی دبیر ستاد چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی و مدیر رادیو انقلاب تصریح کرد: در این بهار چهل سالگی صداوسیما عزم را جزم کرده تا این دستاوردهای متعالی را به سمع و نظر همگان برساند. رادیو انقلاب تلاش می کند سن معرفی تاریخ معاصر ایران و تاثیرات انقلاب، چگونگی موفق شدن در شکستن طاغوت و دستاوردهای چهل ساله را ۲۴ ساعته در تهران و شهرستان ها فعال خواهد بود و از طریق رادیونما هم قابل دریافت است. از امروز تا پایان سال کار تولیدی و غیرتولیدی کار می کند.

وی با شعار گفتمان انقلاب اسلامی و اتحاد ملی بر دو محور اساسی افتخار به گذشته و امید به آینده، تاکید کرد: مردم علاقه مند به عنوان شهروند رادیو محتواهای غنی در اختیار ما قرار دهند و در این کار انقلابی مشارکت داشته باشند. رسالت ما در این جنگ نابرابر رسانه ای دشمن قصد داریم اقدامات و اهداف متعالی انقلاب اسلامی را به رخ بکشیم. به صورت زنده از اول وقت صبح تا نیمه های شب گفته ها و ناگفته های انقلاب را از طریق رادیو، رسانه ای می کنیم.

حمید شاه آبادی معاون صدا در ادامه برنامه در سخنانی با تجلیل از مدیران رادیو اظهار کرد: خانواده رادیو با همه سختی ها و مشکلات از هر طرح جدیدی استقبال کرده است و با نگاهی مشفقانه و مسئولیت پذیر با مسایل برخورد می کند.

وی ادامه داد: رادیو انقلاب هم محصول دیگری از همین خانواده است که رادیویی ها با جدیت برای این حوزه برنامه ریزی کردند و برنامه هایی تدارک دیدند.  

معاون صدا تصریح کرد: پیشرفت ها و اقدامات ارزشمند ما با توجه به برخی تصمیمات گرفته شده است و ما نیاز داریم بعد از مدتی مروری بر گذشته داشته باشیم. ملت بزرگ ایران در چهار دهه پیش تصمیمی گرفت و اقدام بزرگی انجام داد که هدف از امامت امامان هم تشکیل چنین حکومت هایی بود.

شاه آبادی عنوان کرد: امروز پس از گذشت ۴۰ سال از پیروزی انقلاب باید ببینیم نقاط قوت ما کجاست و اینکه این توفیقات از چه مسیری حاصل شده است. باید ببینیم کجا ایستاده ایم و تکالیف امروز ما چیست. دهه پیش رو دهه حساسی است و باید نسبت به آنچه در کشور اتفاق می افتد چشم انداز روشنی داشته باشیم. اگر بتوانیم به درستی گذشته را تحلیل کنیم می فهمیم بزرگترین سرمایه ما سرمایه اجتماعی حضور مردم در تصمیمات کشور بود و بزرگترین آسیب همان است که ملت را از تحقق تصمیمات سیاسی و دیگر مسایل کنار بزند.

وی اضافه کرد: در هر جایی که بین ملت همدلی و هماهنگی باشد و روی یک تصمیم اتفاق نظر وجود داشته باشد، پیشرفت کرده ایم. اگر می بینید دشمنان کشور هم در رویکردشان تغییری حاصل شده است به همین دلیل است که راه نفوذ را پیدا کرده اند و می خواهند روی مشارکت مردم اثر بگذارند، بنابراین یکی از مهمترین اتفاقات کشور که باید به آن برگردیم وفاق اجتماعی است و هر جا در این حوزه درست عمل نکردیم اخلال ایجاد شده است.

معاون صدا در پایان با اشاره به نبود وفاق در حوزه اقتصاد عنوان کرد: اگر در حوزه اقتصاد درست عمل نکنیم در دهه پیش رو دچار مشکل می شویم. رسانه باید این موضوعات را به درستی تبیین کند تا مردم هم بدانند راه برون رفت از مشکلات همدلی است و به این ترتیب از دل تهدیدها سراغ فرصت ها برویم. در دهه پنجم انقلاب باید به این نقطه قوت برگردیم و رادیو انقلاب در راستای تقویت وفاق ملی و روشنگری مسیر انقلاب گام بردارد.

سردار نقدی به عنوان آخرین سخنران این مراسم نیز ضمن تبریک حلول ماه ربیع‌الاول عنوان داشت: انقلاب اسلامی یک حادثه عظیم و نقطه عطف در تاریخ بشر است که تمام مناسبات داخلیو خارجی را دگرگون کرد و زیر و رو کرد و همه شکل جدیدی به خود گرفتند. روابط بین الملل دستخوش تغییراتی شد که هنوز ادامه دارد. 

وی ادامه داد: برای اولین بار است که یک انقلاب به چهل‌سالگی می‌رسد درحالی که مواضع آن با روز اول یکسان است و در چنین شرایطی است که دشمن تلاش می‌کند با تصویرسازی و سیاه‌نمایی شیرینی آن را از کام مردم بگیرد. انقلاب روسیه در ۵ سالگی و با مرگ رهبرش به دست استالین می‌افتد و کنگره حزب کمونیست اتحاد شوروی که تشکیل شد، رهبر جدید خبرنگاران را بیرون کرد و بارها گریستند و تعدادی از کنگره مرکزی حزب غش کردند. چه گفته بود؟ جنایت‌های استالین را گفته بودند.

سردار نقدی در ادامه به انقلاب‌های چین و فرانسه هم اشاره کرد که دچار سرنگونی شدند و درباره انقلاب مشروطه ایران و انقلاب مصر نیز توضیحاتی را ارائه کرد و گفت: این افتخار بزرگی است که انقلاب اسلامی ایران یک انقلاب بزرگ است که علیه تمام زشتی‌ها و سیاهی‌ها قیام کرده‌اند و در مقابل تمام دشمنی‌ها و همه ظرفیت‌ها و قدرت‌های شیطانی دنیا ایستاد. دشمن تلاش می‌کند که این عظمت و بزرگی را با حوادث کوچکی که در کشور ما وجود دارد ارزیابی کند. نمی‌توان بر اساس گرانی یا افزایش قیمت ارز و ظهور مفسدان اقتصادی عظمت انقلابرا زیر سوال برد. یک کاربزرگ را باید در شأن خود ارزیابی کرد. انقلاب اسلامی برکاتی داشته که جامعه بشری تا سال‌ها مدیون آن خواهد بود. 

وی تاکید کرد: یکی از این فقرات این است که ملت ایران را انقلاب اسلامی از چند هزار سال خفقان و استبداد ستمشاهی نجات داد. چند هزار سال یک ملت فرهیخته که برجسته‌ترین انسان‌هایتاریخ را در میان خود تربیت کرده‌اند و یک ملت عظیم و بافرهنگ چند هزارسال اسیر شاهان و دیکتاتوری فردی بود و توسط فردی اداره می‌شد که از همه خبیث‌تر و خودنگر تر بود. در طول چندهزار سال تلاش‌های مردم ایران برای رهایی از این استبداد ناکام مانده بود و ماجرای این نهضت‌ها همچنان ادامه داشت اما چون قلم در دست مزدوران بود و شاهان را محور تاریخ قرار دادند، برجستگان کشور را به عنوان یاغی معرفی کردند. 

سردار نقدی افزود: یک ملت پس از چند هزار سال آزاد شد و مساله بسیار بزرگی است. ملتی که خونریزترین آدم ها مثل یزید و اسکند و هارون‌ارشید بر ما حکومت کردند. آدم‌های جلاد و خونریز و شکنجه‌گر و آدم های بی‌عرضه و بی‌بته نظیر رضاخان که حتی سواد خواندن و نوشتن نداشت. زمانی که عالم و حکیم و پزشک به وفور در ملت ما بود، یک آدم بی‌سواد که حتی نمی‌توانسته امضاء کند، بر ما حکومت کرده است. افراد جنایت‌کار و هرزه. زندگی شاهان پهلوی که خودشان گفته‌اند نه کس دیگری. همان‌ها را از روی کتاب‌های خاطرات خودشان می‌خوانیم که چقدر لجن و هرزه بودند و هر کثیفی و نجاستی را به آنها نسبت بدهید مصداق پیدا می‌کند. گرفتار قاچاق مواد مخدر بودند و آدمکش و شکنجه‌گر بودند. انقلاب در یک قدم فقط ملتی را از این سیاهی‌ها نجات داده است. انقلاب آزادی داد به این ملت. 

وی ادامه داد: حتی شاه هم در ایران آزادی نداشته و خبر نداشته که در کشورش چه می‌گذرد. نخست وزیر و وزرایش را تعیین می‌کردند. کشور ما را به فقر و فلاکت کشاندند. آن زمان که ایران بزرگترین صادرکننده نفت بود، متوسط عمر در ایران ۵۴ سال بود و ۷۰ درصد زنان بی‌سواد بودند. اکثریت مردم در روستاها زندگی می‌کردند و فقر و فلاکت بیداد می‌کرد. روستا کجا بود؟ جایی که برق و آب نداشت و اکثرشان راه ماشین رو نداشتند. خانه‌هایی از گل و چوب و سنگ و یک مفتول آهن پیدا نمی‌شدو وسایل گرمایشی آنها هیزم و فضولات حیوانی بود و روشنایی آنها هم یک چراغ موشی بود و قبل از غروب آفتاب باید همه کارهایشان را می‌کردند چون روشنایی نداشتند.

معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در ادامه سخنانش به خاطرات علم اشاره کرد و گفت: فکر می‌کنید پیش از انقلاب مردم تهران حالشان بهتر بود؟ اطراف تهران پر از حلبی آباد بود و حلبی‌های روغن نباتی را پر از گل می کردند و روی هم می‌چیدند که باد نبرد. پول نفت ۱۲ برابر امروز به مردم می‌رسید ولی ما هیچ کاره بودیم و تمام تصمیمات را اجنبی‌ها می‌گرفتند و امکانات ما باید خرج سرکوب ملت‌های آزادیخواه بود. در یک قلم ۳۴ فروند هواپیمای جنگی آکبند ایران را به ویتنام بردند و مردم آنجا را کشتار کردند. تنها جایی که نفت مجانی برای حمایت از اسرائیل داد، ایران بود. انقلاب عظمتی است که استقلال و آزادی آورد و کوچکترین انتقاد درزمان شاه منجر به شکنجه و قتل می‌شد. ده‌ها هزار زندانی وجود داشتند که به خاطر انتقاد زندانی شدند. وضع ملت چنین بود و انقلاب آزادی و حق رأی آورد و سرنوشتش به دست خودش سپرده شد.

وی گفت: امکان دارد در مقاطعی انتخاب‌های خوبی روی ندهد اما این تقصیر انقلاب نیست و انتخاب خودمان است. امروز هیچ کشوری به میزان ایران استقلال ندارد. در این ۴۰ سال آزادی ما پابرجا بوده است. ولایت در مقاطع حساس بسیاری نظیر سال ۶۷ و انتخابات ۸۸ جلوی انحرافات را گرفته است و نگذاشته که از طریق اعتراضات خیابانی انتخابات مردم زیر سوال برود. گاهی مردم رای می‌دهند که با خطوط رهبر سازگار نیست، رهبری می‌فرمایند من از دولت‌ها حمایت می‌کنم و رأی مردم باید پاسداری بشود. این بزرگترین ارزشی است که در دنیا اتفاق افتاده است. 

سردار نقدی تصریح کرد: ما نباید اسیر تصویرسازی‌های غلط کشورهای معاند شویم و از کشور ما و پیشرفت‌هایمان تصویر ناکارامد نشان دهند و از آمریکا که رو به سقوط است، تصویر کشوری در قله پیشرفت را نشان می‌دهند. روز پیروزی انقلاب ۲ ابرقدرت در دنیا وجود داشت ولی امروز در دنیا ابرقدرتی وجود ندارد. امروز ابرقدرت‌های شرغی و غربی فروریخته‌اند و چهل سال است که می‌خواهند درباره فلسطین تصمیمات دیگری بگیرند ولی نتوانستند. آمدند سوریه را توسط داعش بدست بیاورند اما نتوانستند. امروز باید دست از پا درازتر باید راه‌پیمایی پرشکوه اربعین را ببینند و یا بخشی از یمن از دستشان خارج است.

وی افزود: رئیس جمهور آمریکا هرسال هرکجا می‌رفت سخنرانی‌های متعدد داشت و به پایش گل می‌ریختند اما امروز می‌تواند چنین کاری را بکند؟ آن هم با خودروی روباز؟ امروز حتی با خودروی ضدگلوله هم نمی‌توانند چنین کاری را انجام بدهند. انقلاب اسلامی آمریکا را به زیرپا انداخت. هرجا ناو آمریکا به سمت کشوری می‌رفت، آن کشور سقوط می‌کرد اما امروز تفنگ‌داران آمریکا خودشان را خیس می‌کنند. 

وی گفت: امروز با تکنیک‌های جنگ روانی کار خود را پیش می‌برند و با تعارض اهداف خود را پیش می‌برند. اگر در کشوری رئیس جمهور زندانی شود می‌گویند برخورد قاطع با فساد اما اگر در ایران افراد دانه‌درشت دستگیر می‌شوند می‌گویند وااسفا کشور ایران غرق در فساد است. تلاش می‌کنند ایران را طوری تصویر کنند که غرق در فساد و آشوب و تجاوز و ... است. تلاش می‌کنند تصویر زشتی از ایران نشان بدهند و تصویری زیبا از خود نشان بدهند. برخی رسانه‌ها می‌گویند که مردم حالشان خوب نیست. چرا حالشان خوب نیست؟‌ این ابزار دست شماست که حالشان را خوب کنید. 

همزمان با راه‌اندازی رادیو انقلاب از کتاب «روز شمار انقلاب» که با همکاری مرکز پژوهش‌های اسلامی‌صدا و سیما تولید شده، رونمایی  شد. تقدیر از برنامه‌سازان مسابقه آنونس و بسته‌های کوتاه رادیویی، رونمایی از لوح برنامه‌های تولیدی شنبه‌های انقلاب با همکاری جنبش ملی پاسداشت انقلاب اسلامی، رونمایی از لوح تولیدات رادیویی شبکه‌های معاونت صدا، رونمایی از تولیدات جدید رادیو انقلاب و رونمایی از  لوح منتخب برنامه‌های مسابقه محور از دیگر برنامه‌های این مراسم به شمار می‌رود.

همچنین در این مراسم از سیدمهدی اندرزگو فرزند شهید اندرزگو و مهدی تهرانی‌مقدم برادر شهید حسن تهرانی مقدم با اهدای هدایایی تجلیل به عمل آمد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.