دوشنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۷

به کارگردانی عزیزالله حمیدنژاد

سریال زندگی یک بانوی مجتهد در دست تولید است

 مراسم بزرگداشت مقام بانو امین

سینماپرس: با همت مرکز اصفهان، سریال ۱۳ قسمتی با موضوع زندگی و سلوک بانوی مجتهده نصرت امین به کارگردانی عزیزالله حمیدنژاد در دست تولید است

به گزارش سینماپرس، در آستانه برگزاری چهارمین کنگره بزرگداشت مقام علمی و معنوی بانوی مجتهده نصرت امین، نشستی با حضور علی کلباسی رییس مرکز سرمایه انسانی صدا و سیما، عصمت سپهری مدیر امور بانوان و خانواده، آیت الله سید محمد قائم مقامی و جمعی از برنامه سازان رادیو و تلویزیون روز گذشته ۱۳ آبان برگزار شد.

در این نشست علی کلباسی با اشاره به سیره علمی و معنوی این بانوی مجتهده گفت: ایشان از عالمان و عارفان زن شیعه اهل ایران بود که می توان تعبیر آیت الله را برای او شایسته دانست. این بانو پس از پشت سر نهادن مدارج علمی در حضور استادان و علمای بنام حوزه و تلمذ در محضر علما و مراجعی چون محمدکاظم شیرازی و شیخ عبدالکریم حائری مؤسس حوزه علمیه قم اجازه اجتهاد دریافت کرد.

کلباسی با اشاره به نیاز جامعه به درک این شخصیت و الگوپذیری زنان از سلوک و رفتار این عالمه شریفه بیان کرد: این بانو الگوی خوبی برای زنان ایران است و بیان موقعیت های روحی و سلوک رفتاری او می تواند مسیر عرفان عملی را برای نسل امروز ترسیم کند. بخشی از این وظیفه برعهده رسانه ملی است و باید تلاش کرد با تولید برنامه های ترکیبی، مستند و پوشش خبری چهارمین کنگره بزرگداشت او، تعاملی مفید میان رسانه ملی و ستاد برگزاری این کنگره برقرار شود.

وی در ادامه با تاکید بر ساخت مستند و سریال از زندگی این بانوی بزرگوار گفت: با همت مرکز اصفهان سریال ۱۳ قسمتی با موضوع زندگی و سلوک بانو امین به کارگردانی عزیزالله حمیدنژاد و تهیه کنندگی رسول هنرمند در دست تولید است که امیدواریم با پخش آن از شبکه های سیما انگیزه تولید محتوا پیرامون این شخصیت فقهی برای سایر برنامه سازان فراهم شود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.