شنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۴

اعتراض سازندگان یک سریال آمریکایی به سوءاستفاده ترامپ

سریال بازی تاج و تخت

کیهان: سازندگان سریال تلویزیونی «بازی تاج و تخت»، نسبت به سوءاستفاده دونالد ترامپ از پوستر و شعارهای تبلیغاتی این سریال برای مقاصد خود، اعتراض کردند. این اعتراض که طی بیانیه‌ای از سوی شرکت HBO تهیه‌کننده سریال یاد شده صورت گرفت، توسط نشریه معروف «هالیوود ریپورتر» انتشار یافت.

دونالد ترامپ روز جمعه، عکسی از خود را در رابطه با شروع دور تازه تحریم‌ها علیه ایران منتشر کرد که به سبک و سیاق پوسترهای سریال یاد شده است. بر این عکس به تقلید از شعار معروف سریال «بازی تخت و تاج» که «زمستان از راه می‌رسد»، نوشته شده: «تحریم‌ها از راه می‌رسند.»

خبرگزاری فرانسه نیز در توصیف عکس دونالد ترامپ بر پوستری شبیه به پوستر سریال «بازی و تاج و تخت» نوشته، این کلمات بر تصویری از رئیس‌جمهوری آمریکا با پس‌زمینه‌ای مه‌آلود حک شده است که احتمالا نشانه‌ای است از دود ویرانه‌های یک نبرد دیپلماتیک.

قابل ذکر اینکه پیش از این نیز کارشناسان مسائل سیاسی، علاقه دونالد ترامپ را به استفاده از نمایش‌های سینمایی و تلویزیونی مورد‌ اشاره قرار داده بودند، به ویژه اینکه ترامپ پیش از تصدی مقام ریاست جمهوری آمریکا، بیشتر به عنوان یک شومن در افواه عمومی شناخته شده بود. او طی سال‌های ۲۰۰۴ تا ۲۰۱۵ میزبان یک شوی تلویزیونی به نام «کارآموز» (The Apprentice) در شبکه NBC بود. همچنین بازی او در نقش بسیار فرعی رئیس‌یک هتل در نیویورک (که کاریکاتوری از نقش واقعی خودش بود) در فیلم «تنها در خانه 2: گمشده در نیویورک»، نیز از دیگر فعالیت‌های به اصطلاح هنری دونالد ترامپ بوده است. به‌خاطر همه اینها در پیاده‌روی مشاهیر هالیوود یک ستاره به وی اختصاص داده شد ولی بارها این ستاره سنگی توسط معترضان و مخالفان ترامپ تخریب شد تا حدی که بحث جمع‌آوری آن از سوی مسئولان شهر لس‌آنجلس پیش آمد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.