شنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۲

همراه با خرید آثار خارجی؛

تولید سالانه ۱۰۰ ساعت مستند در شبکه پرس تی‌وی

شبکه پرس تی وی

سینماپرس: به گفته مدیر واحد تولید مستند پرس تی وی، این شبکه برون مرزی در سال علاوه بر خرید تولیدات خارجی اقدام به ساخت ۱۰۰ ساعت مستند توسط تهیه کنندگان ایرانی و خارجی می کند.

به گزارش سینماپرس، روح الله رضایی مدیر واحد تولید مستند شبکه پرس تی وی در گفتگو با یک خبرگزاری با اشاره به مستندهای این شبکه اظهار کرد: ما در شبکه مستند سالی ۳۵۰ ساعت باکس مستند داریم که از این میزان حدود ۱۰۰ ساعت توسط واحد ما به تولید می رسد و حدود ۲۵۰ ساعت دیگر تامین و خریداری می شود.

وی با اشاره به تولیدات خود شبکه توضیح داد: از این ۱۰۰ ساعت حدود ۴۰ ساعت، تولیداتی است که در ایران به ساخت می رسد و باقی آن توسط فیلمسازان و مستندسازانی ساخته می شود که در خارج از ایران هستند.

رضایی اضافه کرد: ما چه در ایران و چه در خارج از کشور، تهیه کننده ثابت نداریم بلکه افراد مختلفی طرح ها و ایده های خود را ارایه می کنند و ما کارها را به آنها سفارش می دهیم.

مدیر واحد تولید مستند شبکه پرس تی وی درباره موضوع این مستندها عنوان کرد: موضوعات این مستندها در ۲ حوزه مطرح می شود؛ بخشی درباره ایران و تاریخ و فرهنگ کشور و جاذبه هاست و بخشی هم درباره مبارزه با ایران هراسی و تصویر منفی ای است که از ایران در جهان وجود دارد.

رضایی در پایان با اشاره به سوژه هایی که کمتر در رسانه های جهانی به آنها پرداخته می شود، تصریح کرد: بخشی از سوژه های ما درباره فقر، عدالت اجتماعی و موضوعات اینچنینی است که کمتر در رسانه های دیگر به آنها پرداخته می شود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.