چهارشنبه ۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۱

انتصاب سرپرست اداره کل آفرینش‌های فرهنگی کانون

نشست خبری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان

سینماپرس: افسون امینی با حکم معاون فرهنگی کانون پرورش فکری به عنوان سرپرست اداره کل آفرینش‌های فرهنگی این کانون منصوب شد.

به گزارش سینماپرس، محمدرضا زمردیان، معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در این حکم به تجربه‌ها و سابقه‌های کاری افسون امینی اشاره و اظهار امیدواری کرده است که او در تعامل با اداره‌های کل استان‌ها، بهره‌گیری از خرد جمعی کارشناسان و مدنظر قرار دادن سیاست‌های ابلاغی به‌ویژه سیاست‌های ۱۰گانه ابلاغی مدیرعامل، در راستای وظایف محوله موفق باشد.

امینی، شاعر، کارشناس ادبیات کودک و نوجوان، نویسنده کودک، دانشجوی دکتری ادبیات فارسی دانشگاه علامه طباطبایی و یکی از پایه ­گذاران کارگاه‌های ادبیات مرکز آفرینش‌های ادبی کانون است و مسئولیت این کارگاه‌ها را از سال ۱۳۷۶ تا ۱۳۸۱ نیز برعهده داشت.

دبیری تحریریه مجله روشنان (نشریه تخصصی ادبیات کودکان و نوجوانان )، کارشناس و عضو شورای بررسی و خرید کتاب امور بازرگانی کانون، دبیری شورای تولید آثار نظری کانون پرورش فکری، ۳۱ سال سابقۀ فعالیت در حوزۀ شعر بزرگسال و ۲۲ سال سابقۀ فعالیت در حوزۀ ادبیات کودک و نوجوان، دبیری تحریریۀ کتاب ماه کودک و نوجوان، دبیری تحریریه مجله الفبا (نشریۀ تخصصی ادبیات مرکز آفرینش­‌های ادبی حوزه هنری و دبیری و داوری جشنواره‌های مختلف ادبی از جمله سوابق اوست.

وی همچنین تالیف و گردآوری ۹ عنوان کتاب از جمله دوست عجیب من، چی مثل چیه؟، صدایی عجیب در جنگل، کدو تنبل، ستاره‌های کویر(گردآوری مجموعه داستان جوان)، ساوالان(گردآوری مجموعه شعر جوان) و ... را در کارنامه کاری خود ثبت کرده است.

* علیرضا حسن‌زاده دبیر کمیته علمی جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی شد

امینی با حکم سرپرستی، جایگزین صدیقه حسن‌زاده در اداره کل آفرینش‌های فرهنگی کانون شده است.

در حکم حسن‌زاده بر توجه و تاکید بر رعایت اصول علمی و محتوایی در ارزیابی مقالات علمی جشنواره بیست‌ویکم تاکید شده است.

علیرضا حسن‌زاده، متولد ۱۳۵۰ و دارای مدرک دکتری مردم شناسی از دانشگاه گوته آلمان است و هم‌اکنون ریاست پژوهشکده مردم‌شناسی سازمان میراث فرهنگی را بر عهده دارد.

وی دارای تالیفات متعددی در حوزه‌های مردم شناسی است که در میان آن‌ها کتاب افسانه زندگان (بیست و سه گفتار در بررسی مردم‌شناختی قصه‌های عامیانه‌ ایران) و کودکان و جهان افسانه به صورت مستقیم با حوزه کودک و نوجوان در ارتباط است.

حسن‌زاده در سال ۹۲ محقق و سرپرست پروژه تحقیقاتی تحلیل انسان‌شناختی رمان نوجوان در ایران بوده و بیش از ۱۰۰ مقاله علمی در حوزه‌های مختلف مردم شناسی از او به چاپ رسیده است.

مرحله پایانی بیست‌ویکمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان امسال هم‌زمان با شب یلدا برگزار می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.