چهارشنبه ۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۱

آیین‌نامه شورای صنفی تئاتر در انتظار ویرایش نهایی

شهرام کرمی در نشست خبری پنجمین جشنواره تئاتر شهر

به گفته مدیر اداره کل هنرهای نمایشی آیین‌نامه شورای صنفی تئاتر تنظیم شده و پس از ویراش نهایی به هنرمندان و صاحب‌نظران جهت ارائه نظرات و پیشنهادات عرضه می شود.

به گزارش سینماپرس، بحث راه‌ اندازی شورای صنفی تئاتر مدتی است که مورد توجه خانه تئاتر و مرکز هنرهای نمایشی قرار گرفته و جلسات زیادی برای تنظیم آیین‌نامه شورای صنفی صرف شده است. 

مدیرکل اداره هنرهای نمایشی با توجه به اتفاقات اخیر در زمینه قیمت‌گذاری بلیت نمایش‌ها و مسائل مختلف مرتبط با سالن‌های نمایشی در گفت‌وگو با یک خبرگزاری عنوان کرد: خوشبختانه آیین نامه شورای صنفی تنظیم شده است و مراحل اداری و ویرایش نهایی را طی می‌کند.

شهرام کرمی در ادامه افزود: در اولین فرصت این آیین نامه ابلاغ شده و به مرحله نهایی خواهد رسید.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا برای رفع موانع و مشکلات در زمینه قیمت‌گذاری بلیت‌های نمایش‌ها و شائبه‌هایی که در این عرصه وجود دارد این آیین نامه این ماه به مرحله تصویب و اجرا خواهد رسید، گفت: نمی‌توانم زمان دقیق آن را بگویم اما باید روال اداری‌اش طی شود و پس از مرحله ویرایش، در اختیار چند گروه هنرمند و صاحب‌نظر این عرصه قرار می‌گیرد تا آنها هم اظهارنظرهای خود را داشته باشند و سپس آیین نامه به تصویب برسد.

مدیرکل اداره هنرهای نمایشی همچنین اظهار داشت: به محض اینکه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی آیین نامه را ابلاغ کند، جنبه قانونی پیدا خواهد کرد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.