چهارشنبه ۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۸

در جهت تمرکززدایی از پایتخت؛

شرکت ۶۶ طرح در پروژه جامع «چهار فصل تئاتر ایران»

 «چهارفصل تئاتر ایران»

سینماپرس: به گفته مجری پروژه چهار فصل تئاتر ایران» تاکنون تعداد ۶۶ طرح اولیه به دفتر مطالعات و پژوهش‌های مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری جهت شرکت در این پروژه ارسال شده است.

به گزارش سینماپرس، ایوب آقاخانی موسس، طراح و دبیر پروژه جامع ملی چهارفصل تئاتر ایران گفت: در پی انتشار نخستین فراخوان دور جدید پروژه جامع ملی چهار فصل تئاتر ایران که با محوریت آموزش فراگیر نمایشنامه‌­نویسی در خارج از پایتخت برگزار می‌شود، شاهد استقبال خوبی از آن بودیم.

وی افزود: پس از اتمام مهلت محدود مقرر برای دریافت طرح‌های اولیه تعداد ۶۶ طرح از بیست استان کشور به دفتر مطالعات و پژوهش‌های مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری رسید که به نسبت دور نخست برگزاری این پروژه در فاصله سال‌های ۸۷ تا ۹۱ یک رقم چشمگیر و رکوردی به‌یادماندنی است.

مدیر دفتر مطالعات و پژوهش مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری از مشارکت ۲۰ استان خبر داد و گفت: این رویداد نشانه‌ تشنگیِ قابل سرمایه‌گذاری هنرمندان و علاقه‌مندان غیر تهرانی و دور از پایتخت برای آموزش مصادیق هنری، بالاخص «نمایشنامه‌نویسی» است.

سردبیر فصلنامه تئاتر تاکید کرد: به‌زودی اعضای هیات علمیِ فصل برای بررسی طرح‌ها با محوریت «ایران در بستر تاریخ» توسط دفتر مطالعات و پژوهش‌های مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری اعلام خواهد شد.

آقاخانی در پایان گفت: امید است همان‌گونه که چهره‌های صاحب‌سلیقه‌ای در حوزه‌ درام‌نویسی دور از پایتخت در دوره‌های پیشین پروژه‌ جامع ملی چهارفصل تئاتر ایران شناسایی و به کشور معرفی شدند که تاکنون چرخش قلمشان را روی کاغذ در عرصه‌ تئاتر می‌بینیم، در دوره جدید نیز بتوانیم چنین استعدادها و چهره‌هایی را بشناسیم و بشناسانیم.

مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری کشور دوره جدید پروژه جامع ملی نمایشنامه‌نویسی «چهارفصل تئاتر ایران» را به دبیری ایوب آقاخانی به‌منظور تقویت بنیه نمایشنامه‌نویسی کشور در پاییز ۱۳۹۷ برگزار می‌کند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.