یکشنبه ۶ آبان ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۶

در بیانیه ای صورت گرفت:

درخواست تهیه‌کنندگان مستقل برای تعطیلی کمیته انضباطی اکران

انجمن تهیه کنندگان مستقل

سینماپرس: پس از انتشار نامه سرگشاده انجمن سینماداران درباره کمیته انضباطی اکران، امروز انجمن تهیه کنندگان مستقل سینما نیز در بیانیه ای خواستار تعطیلی این کمیته شد.

به گزارش سینماپرس، انجمن تهیه کنندگان مستقل سینمای ایران با انتشار اطلاعیه ای با اشاره به نامه سرگشاده انجمن سینماداران مبنی بر عدم پذیرش کمیته انضباطی کارگروه اکران پیشنهاد داد با توجه به حساسیت های بوجود آمده در شورای صنفی نمایش (کارگروه اکران) و رصد برخورد و بخصوص حضور غیرموجه مسئول کمیته در جلسات این شورا، پیشنهاد داد که کمیته انضباطی تعطیل و وظایف این کمیته به شورای صنفی نمایش بازگردد.

 در توضیح این پیشنهاد آمده است:

۱- در شورای صنفی سال های ۹۵ و ۹۶  نظارت بر اجرای مصوبات برعهده  خود شورا بود و در صورت تخلف  شورای صنفی نمایش به اتفاق آرا در مورد تخلف تصمیم گیری و اجرا می کرد.

۲- تشکیلات صنفی برای کارآیی بیشتر تصمیم گرفت نظارت را از وظایف شورای صنفی نمایش مجزا کند تا امکان بررسی در خارج از  شورای صنفی فراهم شود.

۳- جهت امکان سیاستگذاری در حین فعالیت شورای صنفی و در صورت نیاز پاسخگویی به شکایات احتمالی از این شورا، «شورای عالی اکران» پیش بینی شد. این شورا هرگونه تغییر را در زمینه اکران باید تصویب کند.

۴- پس از تشکیل شورای صنفی نمایش، با حکم ریاست سازمان سینمایی کمیته انضباطی تشکیل شد. اگرچه انجمن سینماداران موافق نبودند اما عکس العمل رسمی نشان ندادند ولی در مجامع صنفی مخالفت خود را  اعلام کردند.

۵-رییس کمیته انضباطی علیرغم اینکه نباید در جلسات شورای صنفی نمایش شرکت می کرد، حضوری فعال داشت آن هم در شرایطی که اصولا قضاوت کننده نباید در تصمیم سازی حضور و حتی فعال باشد.

۶-  هیات اجرایی شورایعالی تهیه کنندگان به رییس کمیته انضباطی توصیه کرد از حضور در جلسات شورای صنفی نمایش خودداری کند اما این حضورهای غیراصولی ادامه یافت.

۷- حضورهای غیراصولی در شورای صنفی بتدریج باعث افزایش حساسیت انجمن سینماداران شد بگونه ای که ریاست سازمان سینمایی هم رسما خواستار عدم حضور وی در شورای صنفی نمایش  شد.

۸- برخی رفتارها و شائبه دخالت در تصمیمات شورای صنفی نمایش و اعلام بعضی تصمیمات به نام کمیته انضباطی بر حساسیت برخی و بخصوص انجمن سینماداران افزود.

واقعیت این است که کمیته انضباطی که قرار بود قاتق نان اکران سینمای ایران باشد، به قاتل همدلی و مودت اصناف سینمای ایران تبدیل شد.

با توجه به آن چه آمد و در جهت ایجاد وفاق در میان اصناف سینمای ایران و جلوگیری از تفرقه و مقابله بین اصناف، بنظر می رسد لازم است وظایف کمیته انضباطی  همچون سال گذشته به شورای صنفی نمایش باز گردد. تصمیم سازان اصناف سینمایی باید با شجاعت اشتباه را بپذیرند و در جهت رفع  اشتباه، قبل از آنکه آثار تخریبی به بار آورد اقدام کنند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.