یکشنبه ۶ آبان ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۹

افزایش آثار ارسالی به دومین جشنواره ایران ساخت

شهاب اسفندیاری در اختتامیه سیزدهمین جشنواره فیلم کوتاه نهال

سینماپرس: به گفته دبیر بخش دیداری و شنیداری دومین دوره جشنواره ایران ساخت آثار ارسالی به این بخش در مقایسه با دوره گذشته افزایش داشته و تاکنون به ۲۷۰ مورد رسیده است.

به گزارش سینماپرس، شهاب اسفندیاری با بیان اینکه شالوده شکنی گفتمان استعماری به منظور حمایت از کالای ایرانی و دفاع از اقتصاد ملی، اصلی‌ترین هدف ایران ساخت است، گفت: ۲۷۰ اثر به بخش دیداری و شنیداری این جشنواره ارسال شده است.

وی افزود: آثار هنری و رسانه‌ای که در راستای تقویت تولید ملی خلق شده اند تشویق وحمایت می‌شوند.

رئیس دانشگاه صدا و سیما گفت: در زمانه‌ای که همه اشرار و اشقیای جهان برای بریدن رگ‌های حیات اقتصاد ملی ایران قسم خورده و کمر همت بسته اند و با وحشیانه‌ترین تحریم‌ها حتی به خردسالان و سالمندان و بیماران هم در این جنگ نابرابر رحم نکرده اند، اهمیت حمایت از کالای داخلی و تولید ملی، که یگانه نوشدارو برای حفظ ضربان قلب اقتصاد کشور، امری واضح و مبرهن است.

وی افزود: هر شهروند غیور و مسئول در هر موقعیتی و با هر اندازه توانی، موظف به ایفای نقش در این میدان جدید دفاع ملی است.

اسفندیاری گفت: در بخش فرهنگ، هنر و رسانه نیز انتظار می‌رود هنرمندان و فعالان رسانه برای حضور در خط مقدم این میدان رزم دشوار پیشگام شوند.

وی تاکید کرد: یکی از موانع مهم در برابر مصرف کالای ایرانی، مشکل فرهنگی و نگرشی است و متاسفانه گفتمانی استعماری در دو قرن گذشته در فضای فرهنگی جامعه ما استیلا داشته و در بسیاری از مغزها و دل ها، نسل به نسل، رسوب کرده و حتی امواج عظیم انقلاب اسلامی هم به طور کامل موفق به شستشوی بقایای آن نشده است.

اسفندیاری گفت: مبنای این گفتمان بر دوگانه «تحقیر خودی» و «تقدیس دیگری» بنا شده است.

وی افزود: شناسایی و معرفی استعدادهای هنری جوان در عرصه‌های مختلف هنری و رسانه‌ای امری ضروری است.

دبیر جشنواره ایران ساخت گقت: جشنواره امسال که در دانشگاه صدا وسیما مستقر شد، با همین هدف بوده است.

رئیس دانشگاه صدا و سیما افزود: ریاست سازمان صدا و سیما نیز مانند دوره قبل از این جشنواره حمایت کرده است و معاونت‌های صدا، سیما، سیاسی و استان‌ها نیز در این دوره همکاری بسیار خوب و بسیار فراتر از دوره قبل با این جشنواره داشتند که از همه آن‌ها سپاسگزاریم.

وی گفت: عرصه رقابتی بین هنرمندان در بخش‌های «مستند»، «فیلم کوتاه»، «برنامه تلویزیونی»، «برنامه رادیویی»، «پویا نمایی» و «گزارش‌های خبری» است.

اسفندیاری افزود: از ایده‌ها و ابتکارات و آفرینش‌های نو، پذیرای آثاری هستیم که مرتبط با اهداف و موضوع جشنواره هستند، استقبال می‌کنیم.

وی گفت: پس از طی تجربه دوره اول جشنواره و بررسی و ارزیابی نقاط قوت و ضعف آن، راهکارهای جدیدی برای معرفی جشنواره و فراخوان آثار اتخاذ شد و با انتخاب نیروهای متخصص و توانمند در بخش اجرایی نتایج بسیار مطلوبی به دست آمد.

اسفندیاری افزود: استقبال گسترده و تخصصی در این بخش نسبت به دوره قبل نشان از حرکت درست در این مسیر است.

وی  با اشاره به اینکه در این دوره تاکنون بیش از ۱۷۰ متقاضی با ثبت نام در سامانه جشنواره آثارشان را ارسال کرده اند، گفت: البته این آمار بجز آثار تولیدی ارسال شده از مراکز صدا و سیما در استان هاست که تاکنون حدود ۱۰۰ اثر تلویزیونی و تقریبا همین فراخوان افزوده خواهد شد.

علاقه مندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر درخصوص این جشنواره به نشانی اینترنتی http://iransakht.ir مراجعه کنند.

دبیرخانه این جشنواره ۱۵ آبان را آخرین مهلت ارسال آثار اعلام کرده است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.