شنبه ۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۴

رئیس فرهنگسرای رسانه اعلام کرد:

سرفصل‌ نشست‌های تخصصی چهل سال با رسانه‌ها / از مدیریت چهره‌سازی تا الگوی مدیریت جهادی در رسانه ها

علی محمد اسماعیلی

سینماپرس: مجموعه نشست‌های تخصصی چهل سال با رسانه‌ها با همکاری فرهنگسرای رسانه و شبکه چهار سیما برگزار می شود.

«علی محمد اسماعیلی» در گفت و گویی در تشریح برگزاری نشست های چهل سال با رسانه ها گفت: معرفی نقاط امیدبخش در رسانه ها، معرفی دستاوردهای رسانه ای در چهل سال گذشته، تقویت هم افزایی و همگرایی رسانه، تقویت دیپلماسی رسانه ای و دیپلماسی عمومی در رسانه ها، استفاده حداکثری از تجربیات رسانه ای در کشور و بهبود عملکرد رسانه ها در جنگ رسانه ای از جمله اهداف ما از برگزاری این سلسله نشست هاست.

وی همچنین درباره سرفصل های این نشست های تخصصی  عنوان داشت: برای این نشست ها ۲۰ سرفصل طراحی شده که رسانه و اخلاق حرفه ای، رسانه ها و مسئولیت اجتماعی، مدیریت بحران در رسانه ها، رسانه ها در عصر فضای مجازی، شایسته سالاری در رسانه ها، مدیریت چهره سازی در رسانه ها، اهمیت رویکرد تعاملی در رسانه های جمعی، نخبه گرایی و شایسته سالاری در رسانه ها، الگوی مدیریت جهادی در رسانه ها، رسانه و حقوق شهروندی، حریم خصوصی در رسانه ها، قومیت ها و رسانه، رسانه و آموزش های دینی، رسانه و آموزش های اجتماعی، رسانه و تعلیم و تربیت، رسانه و تقویت اراده ملی، کسب و کار و رسانه ها، رسانه ها و سازمان های مردم نهاد و دیپلماسی عمومی در رسانه ها از جمله این اهداف است.

وی افزود: در عصری زندگی می کنیم که رسانه ها قلب ها و مغزها را عرصه تاخت و تاز خود قرار داده و مردم در اقصی نقاط کره زمین روزانه میلیون ها پیام را با بسته بندی های مختلف دریافت می کنند و رقابتی چشمگیر و بی رحمانه در جریان است تا در این مدان مخاطبان بیشتری توسطصاحبان غول های رسانه ای جذب شوند.

وی ادامه داد: در این بین جمهوری اسلامی ایران یکی از کانون های مورد توجه همه کشورهای دنیا محسوب می شود و مدتهاست پرونده ایران روی میز زبده ترین کارشناسان در سازمان های مختلف امنیتی و پژوهشی قرار گرفته است چرا که بی گمان وقوع انقلاب اسلامی در ایران یک حرکت عظیم فکری را ایجاد کرد که رشحات این تفکر در همه کشورهای دنیا طنین انداز شد و بنیان های فکری استکبار که محصول تلاش های چندین قرن فعالیت استعماری بود با چالش های جدی مواجه شد و این موضوع ساده ای نبود که قدرت های استکباری به آسانی بتوانند به حل و فصل آن بپردازند.

اسماعیلی تاکید کرد: در مین راستا صدها کانال و هزاران پایگاه اینترنتی به زبان فارسی و دیگر زبان های زنده دنیا راه اندازی و مشغول به فعالیت مستقیم و غیرمستقیم علیه جمهوری اسلامی ایران شدند تا شاید بتوانند اندک انحرافی در افکار و عقاید مردمی ایجاد کنند که بوجود آورنده بزرگترین تحول فکری در قرن بیستم هستند. خلاصه اینکه جمهوری اسلامی وارد یک جنگ بی امان رسانه ای با دنیای استکبار شد که این جنگ همچنان بدون وقفه ادامه دارد و رهبر فرزانه انقلاب نیز در هر فرصتی به ابعاد این جنگ اشاره کرده اند.

رئیس فرهنگسرای رسانه در ادامه گفت و گو با فارس توضیح داد: نتیجه چهل سال رویارویی رسانه ای با جمهوری اسلامی ایران باعث شد تا فراز و فرودهای فراوانی را در این مدت شاهد باشیم و به طور طبیعی در این میدان تجربیات زیادی توسط رسانه هایی که در خط مقدم جنگ رسانه ای حضور داشتند، کسب شد. معتقدیم بررسی موشکافانه این چهل سال رویارویی رسانه ای با استکبار جهانی و بهره مندی از تجربیات کسانی که در خط مقدم این جنگ حضور داشتند از ضرورت های جامعه رسانه ای کشور است که بابت آن هزینه های سنگینی را متحمل شده ایم و نباید اجازه دهیم با فوت و درگذشت افرادی که در خط مقدم این عرصه حضور داشته اند، این تجربیات به دست فراموشی سپرده شود.

وی افزود: هم اکنون به مناسبت چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی فرثت بسیار مغتنمی پیش آمده است تا دستاوردها و تجربیات این چهل سال فعالیت رسانه ای در عرصه های مختلف تلویزیونی، رادیویی، رسانه های مکتوب و فضای مجاز مورد بحث و بررسی کارشناسان و مدیران رسانه ها قرار گیرد تا در فضایی کاملا علمی و بی طرفانه نقاط قوت و ضعف در حوزه های مختلف مورد بازشناسی قرار گیرد تا همچون چراغی درمسیر مدیران و دست اندرکاران حال و آینده قرار گیرد.

اسماعیلی افزود: فرهنگسرای رسانه و شبکه های اجتماعی بر آن است تا با برگزاری سلسله نشست های تخصصی و حرفه ای با حضور شخصیت هایی که در طول این چهل سال مدیریت رسانه ای کشور را بر عهده داشته اند و همچنین اساتید برجسته ای که به صورت متمرکز و حرفه ای در حوزه رسانه فعالیت کرده و آثاری را تألیف کرده و شاگردانی تربیت کرده اند گامی هرچند کوچک در مسیر ثبت و ضبط این تجربیات ارزنده بردارد. در نتیجه این سلسله نشست ها به صورت هفتگی و با همکاری شبکه چهار سیما در فرهنگسرای رسانه برگزار می شود و مقرر شده که این نشست ها در زمان مقتضی از این شبکه پخش شود.

وی عنوان داشت: از نکات برجسته این طرح تلاش برای مستندسازی حرفه ای و استخراج انواع محتوای مناسب برای انتشار در فضای مجازی است و در این مسیر سعی شده است از همه ظرفیت ها در مجموعه های فرهنگی و رسانه ای کشور استفاده شود و صیمانه دست همه کسانی ه مایل به همکاری در ادامه این مسیر باشند را به گرمی می فشاریم.

*خبرگزاری فارس

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.