شنبه ۵ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۰

با گرامیداشت یاد انوشیروان ارجمند:

پوستر بیست و هشتمین سال اجرای «خورشید کاروان» رونمایی شد

نمایش آیینی خورشید کاروان

سینماپرس: در روزهای منتهی به اربعین حسینی، پوستر بیست و هشتمین اجرای نمایش آیینی «خورشید کاروان» با حضور شهرام کرمی در موسسه فرهنگی فدک برگزار گردید.

به گزارش سینماپرس، مراسم تجلیل از خدمات زنده‌یاد انوشیروان ارجمند در نمایش خورشید کاروان و همچنین رونمایی رسمی از پوستر بیست و هشتمین سال اجرای این نمایش، پنجشنبه در موسسه فرهنگی فدک برگزار شد.

در این مراسم شهرام کرمی مدیرکل هنرهای نمایشی طی سخنانی با اشاره به اینکه از اهداف و ویژگی‌های نمایش‌ها، همواره در خدمت مردم بودن است، اظهار داشت: با افتخار می‌گوییم خورشید کاروان آغازگر یک جریان تئاتر مردمی در کشور عزیزمان بوده و اجرای یک نمایش برای ۲۸ سال، اتفاق بسیار مبارکی در عرصه نمایش کشور است.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره زنده‌یاد انوشیروان ارجمند، بازیگر فقید نقش راهب این نمایش افزود: حضور ۱۴ ساله زنده یاد ارجمند در خورشید کاروان یکی از افتخارات عرصه تئاتر کشور برای همیشه خواهد بود.

مدیر کل هنرهای نمایشی کشور با تجلیل از عوامل خورشید کاروان بیان داشت: تاکنون ۵ بار موفق به تماشای نمایش خورشید کاروان شده‌ام و هر بار برایم تازگی‌های خودش را داشته است که در بیست و هشتمین سال  اجرای این نمایش نیز امیدوارم بتوانم از نزدیک مهمان این نمایش باشم.

وی همچنین افزود: امیدوارم سالیان سال  با تلاش‌های عوامل، اجرای این نمایش ادامه داشته باشد.

این مراسم در محل موسسه فرهنگی فدک و با حضور شهرام کرمی مدیرکل هنرهای نمایشی، سیدعباس عظیمی مدیرعامل موسسه هنرمندان پیشکسوت، مهدی متوسلی مدیرعامل موسسه فرهنگی فدک، محمود فرهنگ کارگردان و سایر بازیگران و عوامل اصلی این نمایش و همچنین خانواده ارجمند برگزار و از لباس  ۱۴ سال خدمت زنده یاد انوشیروان ارجمند در نقش راهب این نمایش رونمایی شد.

همچنین از خدمات ارزنده مرحوم ارجمند با اهدای لوح یادبود توسط موسسه فرهنگی فدک و همچنین لوح تقدیر توسط موسسه هنرمندان پیشکسوت به همسر زنده یاد ارجمند تجلیل شد.

خورشید کاروان با بهره گیری از داستان مشهور دیر راهب به واقعه پس از عاشورا می‌پردازد که تاکنون در سالیان متوالی اجراهای خود در شهرهای مختلف کشور و همچنین اجراهای کشورهای دیگر نظیر انگلیس، هلند و امارات میزبان قریب به یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر از علاقه‌مندان اهل بیت (ع) بوده است و عنوان یکی از پرمخاطب‌ترین نمایش‌های تاریخ کشور را کسب کرده است.

نمایش خورشید کاروان در بیست و هشتمین سال اجرای خود، از ۷ تا ۱۷ آبان ماه در تالار وحدت روی صحنه می‌رود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.