سه‌شنبه ۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۵

با حکم محمد خزاعی

مدیر بخش «اسلام هراسی» جشنواره فیلم «مقاومت» منصوب شد

سید محمد حسینی

سینماپرس: سید محمد حسینی به عنوان مدیر بخش «اسلام هراسی و ایران ستیزی در سینمای غرب» جشنواره فیلم «مقاومت» معرفی شد.

به گزارش سینماپرس، طی حکمی از سوی محمد خزاعی دبیر پانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم «مقاومت»، سیدمحمد حسینی به عنوان مدیر بخش «اسلام هراسی و ایران ستیزی در سینمای غرب» پانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم «مقاومت» منصوب شد.

بخش «اسلام هراسی و ایران ستیزی در سینمای غرب» در جشنواره بین‌المللی مقاومت با هدف کالبدشکافی و رازگشایی پشت‌پرده فیلم‌ها و سریال‌های ضداسلامی و ضدایرانی طراحی شده است که چند نمونه از آثار مطرح روز سینما و تلویزیون غرب در این زمینه همراه با اکران با حضور کارشناسان و صاحب نظران مورد نقد و تحلیل قرار می‌گیرند.

۲۳ عنوان فیلم و سریال که در سال‌های اخیر توسط کمپانی‌های غربی علیه اسلام و ایران تولید شده توسط کمیته‌ای درحال ارزیابی است که مهم‌ترین آن‌ها برای نمایش و تحلیل در ایام برگزاری جشنواره ارایه می‌شوند.

در دوره گذشته این رویداد سینمایی در این بخش فیلم‌هایی چون «گلاب» ساخته جان استوارت، بخش‌هایی از سریال هوملند، فیلم «پسران ابوغریب» ساخته لوک موران، فیلم «تک تیرانداز آمریکایی» ساخته کلینت ایستوود و فیلم «لندن سقوط کرده است» ساخته بابک نجفی مورد تحلیل و بررسی قرار گرفته‌اند.

صاحب نظران و تحلیل گرانی چون نادر طالب‌زاده مستندساز و کارشناس رسانه، مجید شاه حسینی استاد دانشگاه و پژوهشگر، حسن عباسی از تحلیل‌گران و صاحب نظران فرهنگی، شهاب اسفندیاری استاد دانشگاه، مستندساز و پژوهشگر در حوزه مطالعات فرهنگی و سعید مستغاثی روزنامه‌نگار و منتقد سینمایی در بخش‌های مختلف این برنامه سخنرانی کرده‌اند.

پانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم «مقاومت» به همت بنیاد فرهنگی روایت فتح، انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس با همکاری سازمان‌ها و مراکز فرهنگی اجتماعی کشور به دبیری محمد خزاعی  طی روزهای ۵ تا ۹ آذر ماه در تهران برگزار می‌شود.

نظرات

  • ۱۳۹۷/۰۸/۰۱ - ۱۲:۲۵
    0 0
    چه عنوانی !

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.