دوشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۷

تدارک معاونت صدای رسانه ملی برای چهل سالگی انقلاب

انقلاب اسلامی

سینماپرس: به گفته معاون صدای رسانه ملی تهیه ۷۷ عنوان برنامه جهت نکوداشت چهلمین سالگرد انقلاب در دستورکار شبکه های رادیویی قرار گرفته است.

به گزارش سینماپرس،‌ در این نشست شاه‌آبادی معاون صدای رسانه ملی با بیان اینکه گزارش‌های شبکه‌های رادیویی نشان‌دهنده عزم معاونت صدا به حساسیت موضوع چهل سالگی انقلاب اسلامی است، به نقش رادیو، انتظار، توقعات ومطالباتی که از رسانه رادیو می‌شود اشاره کرد و گفت: در حال حاضر تصویر ذهنی خوبی از برنامه‌ها و شبکه‌های مختلف رادیویی دیده می‌شود.

وی با بیان اینکه تهیه ۷۷ عنوان برنامه برای نکوداشت چهلمین سالگرد انقلاب در دستورکار قرار گرفته، خاطرنشان کرد: برنامه‌ای که از سوی شبکه به موضوع انقلاب اسلامی منعطف می‌شود بایستی متمایز باشد تا قابل توجه و ارائه باشد. رادیو می‌تواند در همه موضوعاتی که از آن مطالبه می‌شود گزارش دهد، چون در همه موضوعات دست پراست. بنابراین با موضوع چهل سالگی انقلاب اسلامی نیز باید در افق و چشم‌انداز روشنی که ترسیم کرده، حرکت کند..

شاه آبادی با بیان اینکه اگر اسم برنامه‌ای مختص چهل سالگی انقلاب اسلامی است بایستی مراقبت شود تا هدف آن به منصه ظهور برسد، تصریح کرد: برنامه‌سازان این مهم را کاری اضافه‌تر و خارج از روال متعارف بدانند ودر نشست‌های خود پرسش و پاسخ‌هایی را مطرح کنند که با تهیه این برنامه آیا شبهاتی از مردم جواب داده می شود یا خیر؟ در فضای سختی درحال برنامه سازی هستید، درست در چهل سالگی انقلاب اسلامی، زمانی می‌خواهید کاری را به سرانجام برسانید که از هر طرف با تهدیدها و بحران‌هایی روبرو هستید.

معاون رئیس سازمان صداوسیما با بیان اینکه اغنای عمومی خیلی کار مهمی است که بایستی برنامه‌سازان به آن توجه کنند، افزود: سرمایه ما در انقلاب مردم بوده، بدون مردم که نمی‌شود انقلاب کرد. بنابراین برنامه سازان بایستی همه فضاهای تهدید را نه تنها به فضای فرصت تبدیل کنند بلکه پازل ها را طوری بچینند که پیشرفت انقلاب در همه حوزه‌ها دیده شود. ما دنبال کمیت نیستیم و این ۷۷ عنوان برنامه‌‎ای که با موضوع انقلاب تهیه می‌شود نسبت به برنامه‌هایی که روی آنتن می‌رود، کم است اما چون به دنبال ارتقاء کیفیت هستیم بایستی شاخصه‌های برنامه‌سازی را در آن لحاظ کرده تا بتوانیم برنامه‌ای در خور چهل سالگی انقلاب اسلامی تهیه کنیم.

وی تصریح کرد: مردم نسبت به دو حوزه نظامی و بهداشت نسبت به چهل سالگی انقلاب اسلامی احساس رضایت و اعتماد بیشتری دارند. بایستی بدانیم در چه مسیری حرکت می‌کنیم بنابراین ماموریت خود را به بهترین نحو به سرانجام برسانیم. چرا که از هنر برنامه‌ساز است که مردم دستاوردهای انقلاب را لمس کند.

در ابتدای نشست، نمایندگان شبکه های مختلف رادیویی به گزارش عملکرد خود در بحث چهل سالگی انقلاب اسلامی با موضوع تطبیق ماموریت های شبکه با محورهای ابلاغی،پوشش کامل محورها و اضافه شدن برنامه‌های ویژه چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی به جدول پخش شبکه، برنامه های شاخص چهلمین سال انقلاب اسلامی، جهت‌گیری برنامه‌های مستند، انعطاف‌پذیری برنامه‌های حداکثری صحبت کردند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.