شنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۷

آثار «جودی فاستر» در شبکه نمایش

مرور آثار «جودی فاستر» در شبکه نمایش

سینماپرس: شبکه نمایش سیما، در بخش مرور پرونده بازیگران، فیلم‌هایی از «جودی فاستر» را به روی آنتن می‌برد.

به گزارش سینماپرس، جودی فاستر یکی از بازیگران شناخته شده است که علاوه بر بازیگری، تجربه کارگردانی و تهیه‌کننده‌گی را نیز در کارنامه خود دارد. برای توصیف تجربه و قدرت بازیگری او همین کافی‌ست که به دو جایزه اسکار، سه جایزه بَفتا و یک جایزه گلدن گلوب که دریافت کرده است اشاره کنیم.

جودی فاستر بازیگری خود را در دوران سه سالگی، با حضور در آگهی‌های تبلیغاتی و تجاری و سپس سریال‌های تلویزیونی آغاز کرد و خیلی زود به چهره ای مشهور مبدل شد. آنگاه با تکیه بر سیمای معصوم و ملاحت ذاتی، توانمندی‌هایش در ایفای نقش‌ها را به اثبات رساند و برای اولین بار در میان بازیگران زن تاریخ سینما قبل از سی سالگی برنده اسکار نقش اول شد.

وی اولین بار در ۱۰ سالگی و با فیلم «ناپلئون و سامانتا» بازیگری در سینما را تجربه کرد. او در سالهای اولیه در چند فیلم سینمایی از تولیدات دیسنی بازی کرد و در چند کارتون به جای شخصیت‌های مختلف حرف زد. اولین فیلم مشهور او «آلیس دیگر این جا زندگی نمی‌کند» ساخته کارگردان بزرگ «مارتین اسکورسیزی» است. او همچنین در «اثرات تابستان» به کارگردانی «دان تایلر» نقش کودکی مبتلا به یک بیماری علاج ناپذیر قلبی را بازی کرد که با تصمیم پدرش چند سال باقیمانده از عمر خود را در کانادا می‌گذراند. آنگاه اسکورسیزی یک بار دیگر او را برای بازی در نقش دختری ۱۲ ساله و آسیب پذیر در فیلم مشهور خود «راننده تاکسی» در کنار «رابرت دنیرو» برگزید که توانست نامزد جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل زن شود.

در فیلم متهم تلاش او در نقش سارا توبیاس به محکومیت چند گنگستر متجاوز در دادگاه انجامید. جودی با بازی درخشان خود در نقش زنی آسیب دیده همدردی تماشاگران را برانگیخت و برای اولین بار برنده جایزه اسکار و همچنین کاندیدای جایزه گلدن گلوب شد. نقش او در این فیلم در سال ۲۰۰۱ توسط مجله «پریمر» به عنوان پنجاه و ششمین نقش مهم تاریخ سینما برگزیده شد.

آنگاه نوبت به مهم‌ترین نقش در کارنامه هنری جودی فاستر می رسد. میشل فایفر و مگ رایان بازی در فیلم سکوت بره‌ها را نپذیرفتند تا این که «جودی فاستر» در کنار «آنتونی ‌هاپکینز» بازیگران اصلی این تریلر روانکاوانه و تکان دهنده به کارگردانی جاناتان دمی شد. اثری که پنج اسکار بهترین فیلم، کارگردانی، فیلمنامه اقتباسی و بازیگران مرد و زن نقش اول را ربود و تحسین همه متنقدان و بینندگان را در سراسر جهان برانگیخت. 

تنوع نقش‌هایی که او ایفا کرده بسیار زیاد است و از ژانرهای وحشت، ظالمانه و تخیلی گرفته تا احساسی و طنز و کودکانه را شامل می‌شود.

فیلم‌های ”کشتار»، ”جزیره نیم»، ”شجاع»، ”تماس»، ”سکوت بره‌ها»، «نقشه پرواز»، ”اتاق امن» آثاری هستند که با بازی این بازیگر، به ترتیب از شنبه ۲۸مهر تا جمعه ۴ آبان ماه، ساعت ۲۱ از شبکه نمایش پخش می‌شوند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.