شنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۱

نقد و بررسی مستند «وَرس» در سالن سینماحقیقت

مستند «ورس»

سینماپرس: برنامه این هفته کانون فیلم «سینماحقیقت» به نمایش و نقد فیلم مستند «وَرس» ساخته‌ جواد وطنی اختصاص یافته است.

به گزارش سینماپرس، این مستند «ورس» که تولید آن چهار سال به طول انجامیده است، از ساعت ۱۷ عصر روز یکشنبه ۲۹ مهرماه ۹۷ در سالن سینماحقیقت این «مرکز» به نمایش عمومی درآمده و سپس با حضور جواد وطنی کارگردان، ناصر صفاریان مسئول نمایش و نشست فیلم‌ها و امید روحانی منتقد مهمان مورد نقد و بررسی قرار می‌گیرد.

در خلاصه موضوع این فیلم مستند آمده است: گارانتی پل ورسک، به عنوان مهمترین پل راه‌آهن سراسری ایران  پایان یافته است. آیا می‌توان از این پل برای تردد قطارهای مسافری و باری استفاده کرد؟

«وَرس» در دومین جشنواره فیلم و عکس راه‌آهن، تندیس جشن و دیپلم افتخار بهترین فیلم مستند را بدست آورد؛ ضمن این که در دهمین جشن مستقل سینمای مستند ایران نامزد بهترین کارگردانی، بهترین فیلم مستند نیمه‌بلند، بهترین موسیقی متن و  بهترین پژوهش شد و تندیس شایستگی و دیپلم افتخار بهترین پژوهش را کسب کرد. این فیلم کاندیدای بهترین کارگردانی مستند در بیستمین جشن بزرگ سینمای ایران نیز بود.

عوامل تولید مستند «وَرس» عبارتند از پژوهشگر و کارگردان: جواد وطنی، تصویربرداران: پویا نجفی و جواد وطنی، صدابردار: منوچهر معصومی، تدوین: آرش زاهدی‌اصل، صداگذار : شاهین پورداداشی، موسیقی: کریستف رضاعی، گویندگان: مجید برزگر و آرش زاهدی‌اصل، طراح پوستر: حسین جوادی، تهیه‌کننده: جواد وطنی، تهیه شده در: مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی.

عموم علاقمندان برای تماشای این فیلم مستند و شرکت در جلسه نقد و بررسی آن می‌توانند از ساعت ۱۷ عصر یکشنبه ۲۹ مهرماه به سالن «سینماحقیقت» واقع در خیابان سهروردی شمالی، میدان شهید قندی، شماره ۱۵، مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی مراجعه کنند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.