یکشنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۹

در دوره سی‌وپنجم صورت می‌گیرد؛

برگزاری ۲۰ نشست‌ تخصصی در جشنواره فیلم کوتاه تهران به دبیری احمد الستی

برگزاری نشست‌های جشنواره فیلم کوتاه تهران به دبیری احمد الستی

سینماپرس: شورای سیاست‌گذاری و اجرایی سی‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران، برگزاری نشست‌های «۲۰ نشست ۳۵» را به عنوان یکی از برنامه‌های جنبی جشنواره پیش‌رو تصویب کرد.

به گزارش سینماپرس، ۲۰ نشست تخصصی سی و پنجمین جشنواره فیلم کوتاه تهران که درپی برگزاری نشست های «۳۴-۲۰» در سال قبل امسال نیز توسط سعید پوراسماعیلی معاون فرهنگی و آموزش انجمن سینمای جوانان ایران برگزار می‌شود با همراهی و مشورت اتاق فکر خود، درنظر دارد شیوه‌ای نوین در برگزاری نشست‌های آموزشی پیاده کرده و فضایی جوان‌پسند و متناسب با روحیات مخاطبان اصلی جشنواره‌ فیلم کوتاه تهران به وجود آورد.   

اتاق فکر «۳۵-۲۰»، با حضور احمد الستی، سعید عقیقی، مسعود مددی، شهرام مُکری، مهرداد اُسکویی، آرش رصافی و سعید پوراسماعیلی، در چندین جلسه‌ پیاپی تشکیل و پس از بررسی نقاط ضعف‌ و کمبودهای آموزشی و پژوهشی حوزه‌ فیلم کوتاه و مرور و ارزیابی دور نخست این نشست‌ها در سال گذشته با عنوان «۲۰ نشست ۳۴»، چهارچوب کلی مجموعه نشست‌های این دوره را تعیین کرد.  

در «۲۰ نشست ۳۵» که احمد الستی پژوهشگر سینما، مترجم و عضو هیات علمی دانشگاه تهران و استاد و مدیرگروه رشته سینما در پردیس هنرهای زیبای دانشگاه تهران دبیرعلمی آن خواهد بود، هرکدام از روزهای جشنواره به بررسی یک عنوان تخصصی در حوزه‌ سینما اختصاص یافته و برنامه‌ای متمرکز را با هدف افزایش دانش سینمایی و انتقال تجربیات فیلمسازان به هنرجویان دنبال خواهد شد.

در هر روز نشست، فیلم‌های کوتاه یا بلند مرتبط با موضوع آن روز در ساعات ابتدایی شروع نشست‌ها پخش می‌شود. روش جدید اجرای نشست‌های امسال و محتوای آموزشی مکتوب تهیه شده برای موضوعات هر روز، از ابتکارات جدید این اتاق مشاوره است.

نشست­‌های تخصصی فیلم کوتاه تهران از جمعه ۱۸ تا دوشنبه ۲۱ آبان‌ماه همزمان با سی‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران در پردیس ملت از ساعت ۹ تا ۲۳  برگزار می‌شود.

سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران به منظور شناسایی و معرفی برترین آثار کوتاه در سطح ملی و بین‌المللی و همچنین ایجاد رقابت سازنده بین فیلمسازان آبان‌ماه ۹۷ برگزار خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.