یکشنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۰

ستاره هنگ کنگی تمام ثروتش را صرف خیریه می کند

چو یون‌ فات

سینماپرس: چو یون‌ فات(Chow Yun-fat)، بازیگر نقش اول فیلم سینمایی «ببرخیزان، اژدهای پنهان» قصد دارد تمام دارایی خود به مبلغ ۷۱۴ میلیون دلار را به خیریه ببخشد.

به گزارش سینماپرس به نقل از ایندی‌وایر، چو یون‌ فات بازیگر افسانه‌ای سینمای هنگ کنگ و ستاره فیلم «ببرخیزان، اژدهای پنهان»(۲۰۰۰) اعلام کرد که قصد دارد همه ثروت خود را که بالغ بر ۵.۶ میلیارد دلار هنگ‌کنگ (برابر با ۷۱۴ میلیون دلار آمریکا) تخمین زده می‌شود به خیریه ببخشد.

یون‌فات در مصاحبه ای با یک وبسایت هنگ‌کنگی «Jaynestars» بیان کرده است: رویای من این است که انسانی شاد و نرمال باشم. سخت‌ترین بخش زندگی نه پول درآوردن که داشتن ذهنی آرام و  زندگی ای ساده و سبک‌بار است.

همین وبسایت قبلا نیز در گزارشی ادعا کرده بود که یون‌فات ماهانه تنها در حدود ۱۰۰ دلار خرج می کند. این بازیگر برای رفت و آمد خود تا آنجا که ممکن است از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده و خود شخصا در خیریه ها کار می کند. آقای ستاره ظاهرا تا چندی پیش یک گوشی نوکیای ۱۷ ساله در دست داشته است و تا زمانی که خراب نشده بود رو به گوشی‌های هوشمند نیاورده بود. او حتی لباس های خود را نیز از فروشگاه‌های تخفیف‌دار تهیه می‌کند زیرا عقیده دارد: من برای دیگران لباس نمی پوشم و تا زمانی که لباس هایم برایم راحت باشند، کافی است.

یون‌فات که در فیلم‌هایی چون «آنا و شاه» (۱۹۹۹)، «راهب ضدگلوله» (۲۰۰۳) و «دزدان دریایی کارائیب: صندوقچه مرد مرده» (۲۰۰۶) حضور داشته است، عمده شهرت خود را مدیون بازی در اثر تحسین شده آنگ لی یعنی فیلم «ببرخیزان، اژدهای پنهان» است که جایزه بهترین فیلم خارجی و سه جایزه دیگر را در مراسم اسکار سال ۲۰۰۰ دریافت کرد.

یون فات هم اکنون ۶۳ سال دارد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.