جمعه ۲۰ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۱

ساخت مستندی رنگی و سه بعدی از جنگ بزرگ

جنگ جهانی اول

سینماپرس: پیتر جکسون، بازیگر ۵۶ ساله نیوزیلندی قصد دارد مستندی تحت عنوان «آنها پیر نمی شوند» راجع به جنگ جهانی اول به عنوان بزرگترین جنگ قرن گذشته بسازد.

به گزارش سینماپرس به نقل از بی‌بی‌سی، پیتر جکسون خالق «ارباب حلقه ها»، برای نخستین بار جنگ جهانی اول را به صورت مستندی سه بعدی و رنگی روی پرده سینما می برد.

فیلم «آنها پیر نمی شوند» روایت بزرگترین جنگ تاریخ معاصر از نگاه سربازان است: روایتی رنگی از جنگی سیاه و سفید.

پیتر جکسون در گفتگویی که با ویل گوپرتز سردبیر بخش هنر بی بی سی داشت در مورد فیلم گفت: در ذهن ما جنگ جهانی اول یک جنگ سیاه و سفید است، تمام تلاش ما در این فیلم بر این بود که جنگ را از نگاه سربازها به بیننده نشان بدهیم چون سربازها قطعا جنگ را رنگی می دیدند نه سیاه و سفید.

او در ادامه تاکید کرد: تمام تصاویر فیلم واقعی هستند و هیچ فریمی از فیلم بازسازی شده نیست و در اصل فیلم نیز دستی برده نشده است.

کارگردان «هابیت» در پاسخ به این پرسش که با وجود صامت بودن این فیلم ها، صدا را چگونه به آن ها اضافه کرده است گفت: ما اضافه کردن صدا را کاملا به بخش صدا سپردیم و آن ها هم خیلی خوب کار کردند اصلا فکر می کنید که صدابردار درون جنگ بوده است. ما حتی یک قدم  هم جلوتر رفتیم یک سری متخصص لب خوانی استخدام کردیم که به ما گفتند مثلا سربازها چه آوازی می خواندند بعد همان ها را دادیم به دوبلورها تا بخوانند و با صدایشان به تصاویر روح بدهند، ما حتی از ارتش نیوزلند نیز خواستیم تا خمپاره شلیک کند و صدای آن ها را ضبط کردیم بنابراین تمام این صداها که می شنوید، انفجارها همه واقعی هستند. ارتش نیوزلند شلیک می کرد و ما همه جا میکروفن گذاشته بودیم و صداها را ضبط می کردیم؛ هیچ صدایی ساختگی نیست. همه صداهاواقعی هستند.

جکسون در پایان گفت: امیدوارم این فیلم کودکان را ترغیب کند که به سراغ تاریخچه خانواده شان بروند بهترین کاری که یک نفر می تواند انجام دهد این است که ببیند خانواده اش چه نقش و سهمی در جنگ جهانی اول داشته است. این گونه می تواند درس های مهمی بگیرد. 

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.