سه‌شنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۱

درگذشت تهیه کننده فیلم اسکاری «جوخه»

 آرنولد کوپلسن

سینماپرس: آرنولد کوپلسن، تهیه کننده فیلم سینمایی «جوخه» ساخته اولیور استون که برنده جایزه اسکار شده بود، درگذشت.

به گزارش سینماپرس به نقل از ورایتی، آرنولد کوپلسن تهیه کننده برنده جایزه اسکار برای فیلم «جوخه» به کارگردانی الیور استون روز دوشنبه ۸ اکتبر در خانه اش در بورلی هیلز کالیفرنیا در سن ۸۳ سالگی درگذشت.

خبر درگذشت وی را آن کوپلسن همسر و شریک تجاری‌اش در ۴۲ سال اخیر اعلام کرد. آن کوپلسن گفت شوهرش تهیه کننده ای تمام عیار بود که از صمیم قلب خودش را وقف فیلم هایی که می ساخت، می کرد.

کوپلسن در سال ۱۹۳۵ در بروکلین به دنیا آمد. او پس از پیوستن به دانشگاه نیویورک و اخذ مدرک در رشته حقوق، کارش را به عنوان وکیل افراد حاضر در صنعت سرگرمی آغاز کرد. وی پس از آن در دهه های ۸۰ و ۹۰ میلادی فیلم های شاخصی چون «جوخه» (۱۹۸۶)، «سقوط» (۱۹۹۳)، «فراری» (۱۹۹۳) و «هفت» (۱۹۹۵) را تهیه کرد.

شناخته شده ترین فیلم وی «جوخه» ساخته الیور استون بود که برنده جایزه اسکار بهترین فیلم سال شد و در باکس آفیس آمریکا نیز به رقم فروش ۱۴۰ میلیون دلار دست یافت. این فیلم مربوط به جنگ ویتنام در کنار جایزه اسکار بهترین فیلم برای کوپلسن، سه جایزه اسکار دیگر از جمله بهترین کارگردانی را  برای الیور استون به ارمغان آورد.

از دیگر فیلم هایی که کوپلسن تهیه آنها را بر عهده داشت می توان به «شیوع» با بازی داستین هافمن، «پاک کن» با حضور آرنولد شوارتزنگر و «وکیل مدافع شیطان» با بازی آل پاچینو اشاره کرد.

کوپلسن از سال ۲۰۰۷ تا ماه سپتامبر گذشته یکی از اعضای هیات مدیره شرکت رسانه ای ‌سی‌بی‌اس نیز بود.

از این تهیه کننده همسر و سه فرزند به جا مانده است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.