یکشنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۷

در نشست مشترک مطرح شد

شاه آبادی: رادیو برای ماموریت‌های سازمان پدافند غیر عامل آمادگی دارد / سردار جلالی: رادیو می‌تواند افکار عمومی را اداره کند

معاون صدا در نشست مشترک با رئیس پدافند غیر عامل کشور

سینماپرس: معاون صدا در نشست مشترک با رئیس پدافند غیر عامل کشور خبر از آمادگی این رسانه برای یاری دادن در ماموریتها داد و گفت: رادیو با استفاده از ظرفیت هایی که دارد می تواند در ماموریتها سازمان پدافند غیر عامل را یاری کند.

به گزارش سینماپرس، حمید شاه آبادی با بیان اینکه در شش ماهه اول سال ،۵۳۷ عنوان برنامه با موضوع «پدافند غیر عامل» از رادیو پخش شده ،تصریح کرد: این رسانه ظرفیت های خوبی برای یاری در ماموریت های سازمان پدافند غیر عامل دارد.

معاون صدا با اشاره به حضور سردار دکتر غلامرضا جلالی رئیس پدافند غیر عامل کشور در نشست مدیران شبکه های مختلف رادیویی، این حضور را فرصت مغتنمی برای رسانه دانست و تصریح کرد: الحمدالله گزارش های خوبی از عملکرد این معاونت شنیده می شود که با فراغ بال می توانیم ظرفیت هایی که در این رسانه هست را در خدمت اهداف و ماموریت های سازمان پدافند غیر عامل بگذاریم.

وی با بیان اینکه مجموع رسانه رادیو همین طور که تا به حال نسبت به موضوع«پدافند غیر عامل کشور» بی تفاوت نبوده و نیست خاطر نشان کرد: انشاء الله بتوانیم از این نشست ، بهره روز افزونی از همفکری ،همگرایی هم نظری برای خدمت به اهداف و ماموریت های این سازمان ، ببریم.

شاه آبادی با اشاره به اینکه ۳۵۲ ساعت برنامه در قالب ۹۰۰ عنوان از صدای جمهوری اسلامی ایران در حال پخش است، ادامه داد: رادیو به عنوان رسانه همراه و همدل همیشه توانسته در موضوعاتی که مرتبط به سبک زندگی مردم بوده است ،تاثیرات قابل توجهی داشته باشد. اگر این مهم استمرارداشته و هدف گذاری ها درست باشد، رادیو می تواند نقش آفرینی برجسته ای در این راستا داشته باشد. ماموریت شما هم مثل بسیاری از ماموریت های دیگری که دستگاه ها دارند با آحاد مردم سرو کار دارد یعنی نیازمند هماهنگی، همراهی، همفکری و مشارکت آحاد مردم است.چیزی که با آحاد مردم سر و کار دارد و یکایک مردم نسبت به آن وظیفه داشته باشند مطرح می شود چرا که در دسترس ترین و نهایی ترین محل اتصال حاکمیت و مطالبات حاکمیت،از مردم است.

شاه آبادی خاطر نشان کرد: رادیو این آمادگی را دارد که در راستای ماموریت ها و تکالیفی که سازمان پدافند غیر عامل دارد، او را همراهی کند.

سردار غلامرضا جلالی رئیس پدافند غیر عامل کشور با اشاره به اینکه موضوع« پدافند غیر عامل »چون موضوع دفاع در بخش غیر نظامی را مطرح می کند، همواره مورد مطالبات مقام معظم رهبری است ، گفت: چون ساختار این نهاد بین دولت و بخش دفاع است نه دولتی نه نظامی هستیم برای همین تلاش می کنیم که سیاستهای دفاعی را هم از رهبری و هم ازستاد کل نیروهای مسلح دریافت کرده و در موضوعات برنامه های توسعه کشور در حوزه های مختلف پیاده سازی کنیم که تقریبا کاری نو و سخت است.

رادیو می تواند افکار عمومی را اداره کند

رئیس پدافند غیر عامل کشور با اشاره به یکی از دلایل سختی این کار گفت:تهدیدی که ما دنبال می کنیم تهدیدات انسان ساز و متکی بر تهدیدات تکنولوژی است که هر چند یک وقت عوض می شود .تهدید ثابتی نیست که صرفا نظامی باشد و ما بتوانیم الگوهایی را برای دفاع ترسیم کنیم.چون چهره تهدید در حوزه پدافند متغیر است و اثری که طی ۱۵ سال گذشته بر کشور گذاشته است تهدیداتی را متوجه کشور کرده است که از حوزه سایبری، دفاعی ،اقتصادی ، شبکه محور مبتنی بر شبکه های اجتماعی و مدلهای مختلف تشکیل شده است.

وی اولین ماموریت این نهاد را رصد ،پایش و احصاء تهدید دانست و گفت:معمولا اولین تهدیدها در ایران صورت می گیرد چون ما آزمایشگاهی هستیم که مورد تهدید مدل های مختلف هستیم.استراتژی دشمن در مدل های مختلفی شکل می گیرد و تلاش می کند که به نوعی جمهوری اسلامی ایران را در گیر کند که می توان به تهدیداتی از جنس پولی مالی اشاره کرد.

رئیس پدافند غیر عامل کشور تصریح کرد: تبیین تهدید و مشخص کردن آن برای مردم بسیار مهم است، چون مردم متوجه تهدید شده و بهتر می توانند برخورد کنند.

وی خاطر نشان کرد: سازمان پدافند غیر عامل ۵ سالی است که به خاطر موضوع تهدیدات از حالت سنتی خارج شده و عوامل پدافندهایی از جنس سایبری ،بیولوژیک ، پرتوی، شیمایی، کالبدی، مردم محور، اقتصادی و شیمایی را در دستور کار خود قرار داده است که بتواند برای دفاع از آن الگویی را برای خود طراحی کند.

وی بخش زیادی از تهدیات اخیر را افکار عمومی دانست و تصریح کرد :مدل هیبریدی تهدید مبتنی بر این است که چگونه افکار عمومی را همراهی و دنبال کند جنگ امروز این است که ما بتوانیم مردم را اداره ،کنترل و حفظ کنیم که اگر چنین کردیم ،برنده جنگ خواهیم شد.جنگ امروز به نوعی بر نحوه‌ی اداره مردم و کنترل آنها ست که شبکه های اجتماعی و رسانه ها بر افکار عمومی حکمفرمایی می کنند.
وی تصریح کرد:جنگی که ما با آن روبرو هستیم، عرصه هایش متفاوت است ،محورآن مردم و زمینه آن افکار عمومی است.به نوعی نوع شکل گیری و اداره کردن افکار عمومی است که رسانه ملی نقش بسیار مهمی دارد.

وی با بیان اینکه رادیو در این حوزه نقش جدی دارد گفت:هر چند که در حوزه سیما اقدامات خوبی برای پایدار سازی صورت گرفته است ولی اگر به هر دلیلی در سیما با مشکلی روبرو شد ،رادیو باید عکس العمل خوبی داشته باشد تا بتواند علاوه بر اثربخشی ، به موقع افکار عمومی را اداره کند.

سردار جلالی گفت:یکی از موضوعاتی که همواره دنبال آن هستیم که با رادیو کار مشترکی انجام دهیم این است که ما در سه حوزه زیستی، شیمیایی و هسته ای سه قرار گاه داریم که اگر خدای نکرده اتفاقی بیافتد با آن مقابله کنیم و بعد از آن موضوع امداد و نجات پیش می آید.

وی با بیان اینکه رادیو قبل ،حین و بعد از حادثه می تواند موثر باشد، گفت: این رسانه می تواند با آگاهی بخشی و اطلاع رسانی به جای تولید ترس، هشدار، آگاهی و آمادگی را در مردم به وجود بیاورد که با دقتی که دوستان در رسانه دارند این کار شدنی است.

وی یکی از مهمترین موضوعات در جنگ اقتصادی را مسئله تعیین نقش برای مردم دانست و افزود:اینکه مردم مقابل یا کنار ما هستند از اهمیت بسزایی بر خوردار است.از آن جهت که حوزه فرهنگ و رسانه الگو را شکل می دهد.و مدیریت افکار عمومی در حوزه اقتصاد سنگین تر از مدیریت بازار است که نقش اصلی آن را رسانه ملی برعهده دارد.

وی با اشاره به وضعیت اقتصادی کشور تصریح کرد :مسئله ای که در بازار دلار شاهد آن بودیم ۶۰ درصد آن رسانه ای بود.ایجاد هماهنگی بین دستگاههای ذی ربط با محوریت رسانه ملی کار بسیار مهمی است که بایستی شکل بگیرد.

جلالی با اشاره به اینکه در آبان ماه سال ۸۲ برای اولین بار تشکیل سازمان پدافند غیر عامل توسط مقام معظم رهبری صادر شد و روز هشتم آبان ماه به عنوان پدافند غیر عامل با هدف تبیین برنامه ها، فرهنگسازی، آموزش و معرفی کارکردها نامگذاری شده است، ادامه داد: با ثبت این روز در تقویم ملی کشور ده سالی است که تلاش می کنیم در این هفته تبیین مباحث پدافند غیر عامل شکل بگیرد.

در ادامه دکتر محمد زاده مدیر رادیو ایران، اعتماد سعید مدیر رادیو سلامت و اکبر رضایی مدیر رادیو اقتصاد به بیان دیدگاه ها ،نکته نظرات و گزارشی از عملکرد شبکه ای خود پرداختند.

در نشست مشترک معاون صدا و رئیس سازمان پدافند غیر عامل که در سازمان جلسات برگزار شده بود ، نورالدین جعفری قائم مقام معاونت صدا ،اکبرکبابیان مشاور اجرایی معاونت صدا ،دکتر محمد جعفر محمد زاده مدیر رادیو ایران ،یوسف نیا مدیر شبه رادیویی صبا ،دکتر رحمانیان مدیر شبکه رادیویی فرهنگ ، تونه ای مدیر رادیو معارف ،قربانی مدیر رادیو نمایش ،کوچک زاده مدیر رادیو گفت و گو ،سیفی مدیر رادیو جوان، فخار مدیر حراست، اسماعیل پور مدیر اطلاعات و برنامه ریزی ،بیات مدیر مالی و اداری ،مهندس شاملو مدیر چند رسانه ای، دکتررضایی مدیر رادیو اقتصاد،دکتر ایزدی مشاور صدا ،طهماسبی مدیر آموزش غیاثوند ،مقدی مدیر شبکه پیام و آوا ،صحرا گرد مدیر رادیو تهران ،دکتر اعتماد سعید مدیر رادیو سلامت حامد فاتحی مدیر روابط عمومی معاونت صدا ، دکتر محسن محبی معاون فرهنگی سازمان پدافند غیر عامل کشور،مهندس علیرضا مبارک معاونت فاوا سازمان پدافند غیر عامل کشور،سردار غلامعلی حیدری معاونت بسیج و امور استانها سازمان پدافند غیر عامل کشور، محمد رضا اعرابی رئیس دفتر حوزه ریاست سازمان پدافند غیر عامل کشور ،محمد حسین فروتن مسئول روابط عمومی سازمان پدافند غیر عامل کشور ،دکتر مقصودی مشاور رسانه ای سازمان پدافند غیر عامل کشور ،حضور داشتند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.