شنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۱

حضور ۷ فیلم ایرانی در جشنواره «مذهب امروز» ایتالیا

جشنواره «مذهب امروز»

سینماپرس: دوره بیست و یکم جشنواره‌ فیلم «مذهب امروز» از پنج شنبه هفته گذشته کار خود را در شهر ترنتو ایتالیا آغاز کرده و تا پنج شنبه هفته جاری ادامه خواهد داشت.

به گزارش سینماپرس، بیست و یکمین دوره جشنواره‌ فیلم «مذهب امروز» از روز ۴ اکتبر (۱۲ مهر ماه) کار خود را در شهر ترنتو ایتالیا آغاز کرده است.

این جشنواره  که از سال ١٩٩٧ به منظور برقراری فرهنگ صلح و گفتمان میان باورها، فرهنگ ها، عموم مردم و افراد، به سینما و مذاهب مختلف شروع به کار کرده و موضوع اصلی آن ارتباط بین اعتقادات و زندگی سنتی و بومی مردم سراسر دنیا است، امسال از میان ۴۵۰ فیلم ارسالی ۶۲ فیلم را از ۲۸ کشور جهان برای رقابت در جشنواره انتخاب کرده است.

عامل تعیین کننده انتخاب فیلم ها در جشنواره امسال سازگاری و همخوانی با مضمون «نسل های جدید» است که به عنوان تم جشنواره انتخاب شده است.

امسال در بخش فیلم های داستانی جشنواره، ۱۳ فیلم از کشورهای ایتالیا، کانادا، بنگلادش، روسیه، ترکیه، ایالات متحده آمریکا، بلژیک، کره جنوبی، هند و الجزایر حضور دارند.

در بخش فیلم های مستند نیز ۲۴ فیلم از کشورهای ایتالیا، اندونزی، سوییس، لهستان، هند، استرالیا، مجارستان، بریتانیا، ایالات متحده امریکا، نروژ، اسپانیا، کرواسی، آلمان، ارمنستان، اوکراین، هلند، بوسنی هرزگویین، فلسطین، کانادا و بلژیک شرکت کرده اند.

اما در بخش فیلم های کوتاه جشنواره امسال ۲۵ فیلم از کشورهای مختلف دنیا حضور یافته اند که سهم سینمای ایران در این بخش هفت فیلم است.

«باران آهسته می‌بارد» به کارگردانی سعید نجاتی، «فروزان» به کارگردانی میرعباس خسروی نژاد، «چند گره دورتر» به کارگردانی منصور فروزش، «پیدایش» به کارگردانی آبتین مظفری، «۶ بار انسان» به کارگردانی پوریا دایلر، «بازگشت» به کارگردانی شهریار پورسیدیان و «زنبوردار» به کارگردانی محمد طالبی، هفت فیلم کوتاه ایرانی حاضر در این بخش هستند.

از دیگر کشورهای حاضر در این بخش می توان به صربستان، بریتانیا، لهستان، بنگلادش، ایالات متحده آمریکا، مکزیک، اسپانیا، عراق، ترکیه و آلمان اشاره کرد.

جشنواره روز ۱۱ اکتبر (۱۹ مهر ماه) به کار خود پایان می دهد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.